Ga naar inhoud


(7025) valt onverklaarbaar uit


spongebob

Aanbevolen berichten

sinds enkele dagen valt mijn 7025 geregeld zonder aanleiding uit. Hij reageert dan op niks en er zit niets anders op dan 'm van de stroom te halen. Is begonnen bij het automatisch zoeken van 4 satellieten op mijn visiosat. Na het zoeken deed ie niks meer.

 

Daarna moest ik zeker minstens 5 minuten wachten vooraleer ik 'm weer kon aanzetten. Sindsdien gebeurt dit bijna dagelijks (ook als we gewoon tv kijken en er gebeurt niks bijzonder). Er zit niks anders op dan de dreambox van de stroom te halen en 5 minuten te wachten.

 

Daarnet had ik even tijd en ik wou er een volledig nieuwe image op zetten, want dat was al 3 maanden geleden en ik dacht dat het misschien daaraan zou kunnen liggen.

 

Het flashen gaat prima, maar als ik met de wizard de satellieten wil goedzetten, knalt ie er weer uit en is het weer hetzelfde liedje. Ook daarna weer van hetzelfde. Ik geraak gewoon niet verder dan de wizard en de satellietconfiguratie.

 

Waaraan zou dit kunnen liggen en vooral: hoe los ik dit op?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


mogelijk, maar waaruit leidt jij dit af en wat is eraan te doen? De 7025 is anderhalf jaar oud en had hier nog nooit problemen mee?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

intussen heb ik hier nog wat verder zitten experimenteren en dit zijn mijn bevindingnen totnogtoe:

 

De 7025 opengemaakt en de harddisk afgekoppeld en netjes volledig opnieuw geformatteerd. Er waren wat foutjes enzo, maar met-en-zonder de harddisk aangekoppeld blijft het probleem zich voordoen. Het heeft dus geen significant verschil.

 

De 7025 wil enkel opstarten als hij volledig van de stroom is gehaald gedurende enkele minuten: en ik bedoel dan ook: VOLLEDIG van de stroom. Dus het snoertje uitgetrokken. Anders wil het niet werken.

 

Het vreemde is dat als je hem aanzet met de knop achteraan (als je het snoertje er niet hebt uitgehaald of niet lang genoeg) hij niet opstart, op het LCD-schermpje een zwart vlak verschijnt dat langzaam weer uitgaat en dan een streep en dan weer opnieuw. Opstarten zit er dan niet meer in (wat je ook doet met de knop vooraan en achteraan).

 

Hij wil dus alleen maar opstarten als het snoertje enkele minuten uitgetrokken is geweest. Dan wil het wel nog eens lukken. Maar eenmaal hij speelt, kan ie er ook gewoon weer uitknallen en dan begint het geneuzel opnieuw...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een kleine update:

 

als de 7025 uitvalt wanneer hij speelt, valt ie eigenlijk niet helemaal uit, want dan blijft op het LCD-schermpje wel de informatie staan van het menu waarin ie zat.

 

Dus eigenlijk valt ie half uit...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss heb je nog een oude voeding. De mijne heeft het na 1,5 jaar begeven, maar mijn dealer heeft de voeding kosteloos vervangen. Ik had randon problemen tot een geven moment wou ie niet meer opstarten.

 

Wel moest ik mijn droom 2 maanden missen.

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt 2 jaar garantie, en ik neem aan dat de importeur de voedingen op voorraad heeft dus dan zal het binnen een5 a 10 werkdagen opgelost moeten zijn.Mits het natuurlijk een box is die van de nederlandse importeur vandaan komt.

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt om het meedenken. Mijn 7025 is anderhalf jaar oud en een van de eerste die werden verkocht. Er zal dus inderdaad een "oude" voeding in zitten.

 

Ik heb 'm destijds in Duitsland gekocht en heb ook geen zin om hem twee maand te missen (we hebben geen kabel en de 7025 staat de hele dag aan (overdag voor de radio en 's avonds voor de tv). Enkel 's nacht heeft ie enkele uren rust.

 

Ik ga dus wel zo een ticketje aanmaken bij Dream. Kwaad zal het wel niet kunnen die voeding-vervanging. Hoe gaat dit in z'n werk?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier naartoe: support@Dream-Multimedia-Tv.de een email sturen en in je beste duits of engels je probleem uitleggen en de verdenking bij je voeding leggen.

Vraag om een nieuwe voeding.

Als ze moeilijk beginnen te doen dat ze deze niet buiten Duitsland willen opsturen, dan vermelden dat je op andere "boards" gelezen hebt dat dit toch gebeurt.

Tevens kassabon inscannen en als bijlage erbij doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook even een korte ervaring wat ik heb meegemaakt betreffende het aanmelden van een reparatie direct bij DMM.

 

Zij zullen ongetwijfeld proberen om jou terug te leiden naar de winkel waar je die box aangeschaft hebt. Ik werd destijds van het kastje naar de muur gestuurd en na enig emailverkeer tussen de diverse partijen werd ik 'ausnahmsweise' toch direct door DMM geholpen. Kostte mij uiteindelijk tweemaal de transportkosten omdat hij niet (goed) gerepareerd bleek, maar uiteindelijk functioneert mijn box weer 100%.

 

Zij repareren dus wel direct voor de consument, maar zeker niet 'zomaar' eventjes.

 

Succes

 

"John"

 

ps: en als je hem aan hen mag opsturen, zet er wel een originele image op, anders kost het je sowieso extra geld.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de nieuwe groene voeding of de oude?

 

Bij mijn dm7025 met nieuw type voeding (groen) moest

ik ook na anderhalf jaar de voeding vervangen vanwege

soortgelijke problemen. Ik heb echter zelf maar een nieuwe

besteld en gemonteerd. Ik werd doodmoe van het emailverkeer.

 

Het lijkt een kwestie van accpteren dat de voeding van de DM7025

(oud of nieuw) er vroeg of laat de brui aan geeft. Ik wil mijn

vorige dan ook repareren of laten repareren. zodat ik over anderhalf jaar gewoon een reserve heb liggen.. Laten we het

maar periodiek onderhoud noemen.. wink

 

Misschien maar eens een draadje starten met gesneuvelde

voedingen en hardware configs zodat we die voeding

geschiedenis van de DM7025 eens in kaart kunnen brengen.

 

Vr gr Dawood

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...