Ga naar inhoud


CDS trekt certificaat aantal ontvangers in


prutsie

Aanbevolen berichten

Volgens de doorgaans zeer welingelichte Jarco Kriek heeft CanalDigitaal de certificering van een aantal tot nu toe "goedgekeurde" ontvangers ingetrokken.

Op de site van CanalDigitaal kan ik er zo snel niets over terugvinden.

 

Volgens de oorspronkelijke auteur zou het gaan om de volgende ontvangers:

 

-Strong SRT 6825

-Strong SRT 6850

-Strong SRT 6855

-Philips DSX 7071

-Philips DSX 7072

-Rebox 2250 MG (= identiek aan Strong SRT 6850)

 

Bron: Jarco Kriek

(naam van de site komt niet door de censuur, terwijl het GEEN commerciele site is, vandaar alleen de naam van de auteur die ook algemeen bekend staat als Satwatcher)

 

Lekker, heb je een ontvanger die niet meer ondersteund wordt door CDS. Ik ben benieuwd of, en hoe de gebruikers van deze ontvangers verder geholpen worden door de fabrikanten, en of CDS.

 

Groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oorzak ligt niet bij canal digitaal maar bij de fabrikant, die niet kan leveren wat afgesproken is.

Canal digitaal / tv vlaanderen legt een aantal eisen op waaraan een ontvanger moet voldoen om certificaat te krijgen.

Deze ontvangers hadden aan de eisen voldaan en kregen dat, maar er kwam een probleem met de software icm met het intern geheugen.

Hierdoor kwam het voor dat zenders spontaan weg waren in de zender lijst.

TVV/CDS hebben vaker aangedrongen om dit doormiddel van een software update te verhelpen, helaas kwam er het afgelopen jaar geen goede update uit vanuit de fabrikant.

Hierdoor moest men de certificaat intrekken, ook het leveren van software voor de stabiele fastscan(daarom ook dat niet alle zenders momenteel in de fastscan zitten van canal digitaal, bv E entertiment)en de mogelijkheid om een 3e sat positie te kunnen ontvangen kon men niet via de ontvanger bewerkstelligen.

De fastscan zal zo spoedig mogelijk uitgebreid worden en menj gaat kijken om mensen met zo ontvanger te kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999

Storm in een glas water! Het enige dat niet meer werkt is die zaplijst van CDS, die met een zg. fastscan binnen te halen is.

Als je zelf een zaplijst maakt, verdwijnt er geen enkele zender.

Dat deed ik dus toch al, want wat moet je nou met een door CDS samengestelde lijst met welke zenders je kan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aukemuis
volgens mij zijn ze voor Canal Digitaal nog tot 1 juli gecertificeerd. laugh


Vanaf 29 mei niet langer gecertificeerd. Je bent waarschijnlijk in de war dat men vanaf juli wilt beginnen met fastscan lijsten te versturen waarin meer zenders zitten dan het interne geheugen van deze ontvanger op dit moment aankunnen.

Men schijnt namelijk, in ieder geval voor één van de genoemde modellen, nu toch alles op alles te willen zetten om toch op tijd een goed werkende firmware klaar te hebben. Of die ontvanger dan weer automatisch zijn certificatie terug zal krijgen is mij niet bekend.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De Philips 7071 en 7072 heeft genoeg geheugen.



Nu dacht ik niet dat van de 19 eisen die CDS heeft om een receiver gecertificeerd te krijgen dat daar alternatieve software bij staat!

Misschien zijn de Flipsen om een andere reden niet meer gecertificeerd de 19 eisen staan bij @satwatcher op de site. shocked

Nou ja ik zet ze ook even hier neer,

Hieronder de 19 eisen waaraan een satellietontvanger zeker moet voldoen om in aanmerking te komen voor een certificatie:

1 De decoder moet kwalitatief goed audio en video op RGB nivo leveren (HDMI / Component i.c.m. HD)

2 De decoder moet stabiel zijn,o.a. minimaal 1 week op 1 programma staan (Lipsync en warmte problemen)

3 De decoder moet na uitval van het satelliet signaal goed terugkomen.

4 De decoder moet minimaal Now & Next EPG ondersteunen

5 De decoder moet breedbeeld signalering op scart pin 8 ondersteunen

6 De decoder moet voor 4/3 toestellen letterbox conversie ondersteunen

7 De decoder heeft minimaal 1 C.I slot of een embedded Media Guard kaartlezer (dit onder licentie van Nagra)

8 De decoder heeft een electrische of optische digitale (SPDif) audio uitgang

9 De decoder ondersteund minimaal Diseqc 1.0 voor een probleemloze aansturing van de CDS 19.2 / 23.5 Duo-LNB

10 De decoder heeft o.a een Nederlandstalige menu structuur

11 De decoder wordt geleverd met een Nederlandse handleiding

12 De decoder moet beschermd zijn tegen het het inladen van niet goedgekeurde software.

13 De decoder moet een OTA download optie hebben met een beveiliging tegen het inladen van niet CDS goed gekeurde software

14 De decoder moet compatibel zijn met de CDS / TVV C.I Module (toekomstige CDS Dual Cam i.c.m. PVR)

15 De decoder moet de CDS/TVV E.M.M. en E.C.M's correct verwerken (maand en pakket update's)

16 De decoder ondersteund volledig de door CDS / TVV uitgezonden "Fast Scan Tabel" (incl Orbital position / Diseqc switch)

17 Voordat nieuwe software vrijgegeven wordt,OTA of anders,moet deze getest zijn door CDS

18 De decoder is voorzien van 2 Scart aansluitingen (1 x TV + 1 x VCR)

19 De decoder is voorzien van een beveiliging tegen onbevoegd kijken naar zelf in te stellen kanalen (kinderslot)


Auteur: Jarco Kriek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44


Nu dacht ik niet dat van de 19 eisen die CDS heeft om een receiver gecertificeerd te krijgen dat daar alternatieve software bij staat!



Zeg ik dat dan ergens.?
Ik heb ook veel liever dat ze met een nieuwe firmware komen voor de Philips 2210, 2211 en 2212.
De laatste update voor deze decoders is nu niet bepaald een succes te noemen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...