Ga naar inhoud


Zal het basispakket op 1 augustus as verhoogd worden??????


di-on-air

Aanbevolen berichten

Ik heb basispakket en gisteren een brief ontvangen van Canal Digitaal, waarin mij verteld werd dat TV Oranje in het basispakket komt en dat de prijs per 1 augustus met 0,55 cent wordt verhoogd.

 

Deze brief probeerde mij over te halen om het familliepakket te nemen dat ook met 0,55 cent wordt verhoogd naar 13,50 euro/maand.

Ook werd vermeld, dat je op een 2e TV het familliepakket kunt ontvangen voor maar 2,50/maand extra.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Telezapper
Dan hebben ze dit nog niet vermeld op de site of heel goed verstopt. Ik heb net op de site van CD gekeken maar kan hier niets over lezen. Heeft iemand dit al op de site gelezen?


De Algemene voorwaarden staan op de site en kun je downloaden of openen en inkijken. laugh

Ik denk dat hij de prijsverhoging bedoelde, niet de voorwaarden waar in staat dat de prijsverhoging op de site zou moeten staan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

W3ird_N3rd leest zijn berichten goed! Het ging mij om de prijsverhoging. Ik kan hier (nog) steeds niets over lezen op de site van CD terwijl CD dit conform haar Algemene voorwaarden wel zou moeten doen. Een brief op mijn huisadres is nog niet ontvangen.

 

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Zelfs met het familiepakket blijft CDS nog 2,50 goedkoper dan de kabel... En hoeveel gaat de kabel omhoog??? En wat doet Digitenne???

Die €2,50 gaat direct weer op aan de 2de smartcard met familiepakket voor de tweede televisie. Ik ken weinig mensen die op één TV alles kijken, vaak zijn 2 toestellen nog niet eens genoeg.

CDS kost dus hetzelfde per maand als de kabel met het nieuwe model, voorheen waren ze achterlijk veel duurder. smile

En inderdaad, ik zie ook nog geen nieuwe prijzen op de site van CDS.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dwendy
Ik heb basispakket en gisteren een brief ontvangen van Canal Digitaal, waarin mij verteld werd dat TV Oranje in het basispakket komt en dat de prijs per 1 augustus met 0,55 cent wordt verhoogd.

Deze brief probeerde mij over te halen om het familliepakket te nemen dat ook met 0,55 cent wordt verhoogd naar 13,50 euro/maand.
Ook werd vermeld, dat je op een 2e TV het familliepakket kunt ontvangen voor maar 2,50/maand extra.


Ik kreeg ook een dergelijke brief, maar heb het familiepakket al en werd dus overgehaald om het entertainment pakket te kiezen (zo ook de aanbieding van 2,50 voor het zelfde pakket op een 2e tv)

En wat nu als men dat doet en de 2e kaart aan een kennis geeft? Dan kunnen beide voor ca. 13 euro het entertainmentpakket zien?
Volgens mij was dat altijd de reden om op de 2e kaart alleen het basispakket te kunnen/mogen zien.

Aan de andere kant moeten ze wel want wie heeft nog één tv en boven wil je toch ook alles kunnen zien.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Zelfs met het familiepakket blijft CDS nog 2,50 goedkoper dan de kabel... En hoeveel gaat de kabel omhoog??? En wat doet Digitenne???



Ook de kabel (bij ons UPC) gaat elk jaar omhoog, vaak in januari, maar nooit meer dan 0,30 cent/maand.
Het basispakket is vorig jaar met 1 euro/maand verhoogd, en nu weer 0,55 cent. (voor die 1 euro al 2x met 0,50 cent/maand)
Als deze trent zich door zet wordt de schotelabbo vanzelf wel duurder dan de kabel, na verloop van jaren.

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ook de kabel (bij ons UPC) gaat elk jaar omhoog, vaak in januari, maar nooit meer dan 0,30 cent/maand.

Dit klopt in feite niet... In 2000 koste de kabel ca. 20 gulden ~9 Euro nu 16 Euro per maand. Dat is in 8 jaar 7 Euro verhoging... Dus ca. 88 cent per jaar verhoging. Nog altijd minder dan 55 cent voor de sat.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg eergisteren en brief van canal digitaal .per 1 september 2008 gaat het setopbox pakket 59,95 per jaar kosten .vervolgens basispakket 9,95 per maand .

 

en tja met de topic starter helemaal eens betaalde 4 jaar geleden nog 19,95 .ook ik vind het belachelijk voor woorden en zeg die zooi op volgend jaar (moet per 1 aug mn abo verlengen ) en pak dan digitenne de 3 nl zenders heb ik dan standaart toch mis dan alleen de comercieele en die zie ik och wel als ik dat wil . kijk dat iets stijgt met inflatie ok heb ik begrip voor maar niet weer eens 20% onderhand zo jagen ze hun klanten wel weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat CDNL zich uit de markt aan het prijzen is. De enige manier om prijsvoordeel te halen met CDNL is hierboven beschreven en komt neer op het delen van de kosten voor het abonnement door een tweede kaart te nemen. Niet echt legaal.

 

Met de inferieure kwaliteit vergeleken met kabelaanbieder en het wegvallen van het prijsvoordeel blijft er weinig anders over voor CDNL dan een klantengroep die niet bekabeld is.

 

Ik ben blij dat ik een dm600 ontvanger heb waar ik gemakkelijk de tunerkaart kan verwisselen voor een Cable-versie. Tegen de tijd dat ik overga op HDTV is het exit-canaldigitaal (de dm600 kan ik dan gewoon gebruiken als tweede ontvanger). De satellietschotel laat ik heerlijk hangen. Ik geniet veel van de BBC's en ITV's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijsverhoging bij de kabel en digitenne komt ook nog... dit is simpelweg een kwestie van tijd...

 

De ex @home abonnees die nu bij ziggo zitten hebben hun 13e maand al gehad(!) Fiktief een verhoging van bijna 16 euro per jaar - meer dan 1 euro voor een (analoog) basispakketje.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
digitenne komt ook nog... dit is simpelweg een kwestie van tijd...


Voorlopig is dit alleen maar speculeren.
Laat CDS maar eens een abbo zamenstellen met de zenders van het digitenne pakket.(kunnen ze niet) En dan ook nog eens met drie TV's kijken voor de prijs van € 6,95

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door al te zeggen dat ze dat niet kunnen geef je dus in principe het antwoord al dat Digitenne op dit moment gewoon te goedkoop (lees onder kostprijs) in de markt is gezet.

 

Dat wil niet zeggen dat Digitenne het niet goed doet. Voor de televisiekijker die niet echt oog heeft voor beeldkwaliteit en genoeg heeft aan weinig zenders is het een fantastische oplossing. Wil je meer dan dat dan is Digitenne leuk voor op de slaapkamers. Hoef je tenmiste geen draadjes te trekken.

 

Maar de verhoging van Digitenne, net voordat ze de prijs weer naar het huidge 6,95 naar beneden bijstelden, van 7,95 naar 9,95 per maand zegt natuurlijk wel heel veel over wqt Digitenne zou moeten gaan kosten als ze er echt een economische winstforumule op loslaten. Daar kan je nu misschien nog een eurootje per maand vanaf halen omdat er meer abonnees zijn dan toen maar vriend en vijand zijn het erover eens dat 6,95 per maand gewoon te goedkoop is om zelfs nog maar break-even te kunnen spelen.

 

Toch blijf ik de strategie van Digitenne echt goed vinden. Veel mensen met goedkope abonnementen lokken naar je platform. En men daar eenmaal het streefaantal abonnees bereikt heeft dan de prijzen, wellicht stapgewijs, gaan bijstellen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met niet kunnen bedoel ik de zenders BBC Prime en Spice in het pakket.

Een digitenne abbo voor drie tv en daarnaast een schotel voor de buitenlandse kanalen is momenteel een veel gebruikte opstelling.

 

Das erg goedkoop en misschien wel te goedkoop maar zelfs als de prijs van € 6,95 naar € 9,95 is het voor de "gewone" kijkers goed alternatief voor Kabel en satelliet.

 

Alleen van een paar kwaliteit freeks zal de schoorsteen bij CDS niet blijven roken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Digitenne telt in het kwadraat wat hier, onder andere ook door jou, voor CanalDigitaal werd gezegd over getoonde beeldkwaliteit op vooral goedkoper LCD schermen die steeds meer de weg naar de huiskamer van de consument vinden.

 

Dus een paar kwaliteit freaks is dan toch wel een beetje een understatement. Als dit namelijk dan de norm is dan moet denk ik toch wel iedereen die dit daadwerkelijk vind vanaf nu zijn mond dichthouden over de beeldkwaliteit bij CanalDigitaal of welke andere digitale televisieaanbieder in Nederland. Dit omdat Digitenne echt de slechtse beeldkwaliteit van allen biedt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...