Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: pieterg
Enige wat nieuw is vanaf de 20081115 drivers is dat...


wel de versie van 16 november heeft echt betere AC3 support en de bij veel gebruikers voorkomende kraak en fluitgeluiden tijdens zappen (met voorgaande versies) is opgelost.


Jawel, maar het ging hier over de upscaler en de-interlacer wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hi,

 

Ik heb deze week van mijn vader een Sony KDL-46W4500 Full HD lcd tv gekregen :D om mijn Benq 42" HD ready scherm te vervangen.

 

Tot nu toe heb ik mijn DM800 altijd op 1080i multi gezet, daar dit zowel een goed beeld op de SD en HD kanalen gaf, dat heb ik dan ook zo gelaten bij mijn nieuwe tv.

 

Wat nu opvalt is dat de HD kanalen prachtig zijn en veel beter dan bij mijn oude HD ready scherm. Alleen is het beeld een stuk minder goed bij de SD zenders op men nieuwe tv dan op de oude.

Als ik de DM800 op 720p instel of 576i dan is het beeld wel goed.

 

Wat ik nu niet snap waarom ik dit bij men nieuwe tv wel heb en bij de oude niet? Is er een probleem met tv of is het net omdat hij beter is dat ik dit probleem heb?

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 vraagjes

 

Heeft iemand al de autores.sh op het laatste PLI jade image werkend gekregen.

 

Voor een HD ready Plasma scherm moet het script dan aangepast worden dwz 1080i -> 720P of beter van niet ???

 

 

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: simcat
2 vraagjes

Heeft iemand al de autores.sh op het laatste PLI jade image werkend gekregen.

Voor een HD ready Plasma scherm moet het script dan aangepast worden dwz 1080i -> 720P of beter van niet ???



zie plugins - systemplugins - autoresolution in het Jade image

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kopernikus

Ik heb deze week van mijn vader een Sony KDL-46W4500 Full HD lcd tv gekregen :D om mijn Benq 42" HD ready scherm te vervangen.


Die heb ik ook :-)

Origineel bericht van: Kopernikus

Tot nu toe heb ik mijn DM800 altijd op 1080i multi gezet, daar dit zowel een goed beeld op de SD en HD kanalen gaf, dat heb ik dan ook zo gelaten bij mijn nieuwe tv.

Wat nu opvalt is dat de HD kanalen prachtig zijn en veel beter dan bij mijn oude HD ready scherm. Alleen is het beeld een stuk minder goed bij de SD zenders op men nieuwe tv dan op de oude.
Als ik de DM800 op 720p instel of 576i dan is het beeld wel goed.

Wat ik nu niet snap waarom ik dit bij men nieuwe tv wel heb en bij de oude niet? Is er een probleem met tv of is het net omdat hij beter is dat ik dit probleem heb?


Ik denk dat je je TV nog wat moet "finetunen". Ik ben zelf ook een week bezig geweest om het redelijk goed te krijgen. Wat je zegt, HD is meteen goed, maar SD is "out of the box" bagger. En zo strak als HD zal het natuurlijk nooit worden ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: simcat
2 vraagjes

Heeft iemand al de autores.sh op het laatste PLI jade image werkend gekregen.

Voor een HD ready Plasma scherm moet het script dan aangepast worden dwz 1080i -> 720P of beter van niet ???



zie plugins - systemplugins - autoresolution in het Jade image



Thanks Hemertje,

Het is dus tegewoordig een standaard plugin, helemaal makkelijk. Ik dacht dat ik hem vandaag zou krijgen maar dat zal wel morgen worden.

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Zoals ik al eerder zei in deze thread heb ik mij dus een nieuwe lcd gekregen (de Sony KDL46W4500 Full HD) om mijn Benq 42" HD ready te vervangen.

 

Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik alleen goed (zeer goed eigenlijk) beeld krijg op de SD kanalen als ik via de autores plugin alle signalen laat uitsturen zoals de bron is, dus 576i --> 576i, 1080i --> 1080i enz.. Als ik de autores plugin niet gebruik en bv. de box laat uisturen op 1080i dan kan ik het beeld beter krijgen door de tv wat te finetunen, maar echt goed wordt het niet vooral bij ondertiteling.

 

Ligt dit nu aan de upscaler van de dreambox?

Aan de deinterlacer kan het niet liggen volgens mij daar bv. bij 1080i er bij mij weten geen dinterlacer gebruikt wordt in de dreambox.

 

Of is er een probleem met mijn tv?

Als ik bv. mijn blu-ray speler laat upscalen naar 1080i of 1080p dan heb ik wel een zeer goed beeld.

 

Greetz,

 

Kopernikus

 

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

enige voordeel van de autoresolution plugin is dat die je de optie biedt de de-interlacer uit te zetten. En dat geeft een flinke verbetering voor de 800. (voor de 8000 is dat niet nodig, die heeft een beter ingestelde de-interlacer)

 

Echt resolutie switchen zou ik niet doen, maar het kan wel met deze plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
enige voordeel van de autoresolution plugin is dat die je de optie biedt de de-interlacer uit te zetten. En dat geeft een flinke verbetering voor de 800. (voor de 8000 is dat niet nodig, die heeft een beter ingestelde de-interlacer)

\


Waar baseer je dit op?

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MauriceW
Origineel bericht van: pieterg
enige voordeel van de autoresolution plugin is dat die je de optie biedt de de-interlacer uit te zetten. En dat geeft een flinke verbetering voor de 800. (voor de 8000 is dat niet nodig, die heeft een beter ingestelde de-interlacer)

\


Waar baseer je dit op?


kijken en vergelijken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...