Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: bartbnl
en voor een tv wel (en die heeft ook echt kennis van de uiteindelijke resolutie en frame rate waar het naar toe moet, en kan daarmee tussenstappen vermijden).


Mijn TV heeft 1920x1080 pixels met overscan uit dus elke pixel input is één pixel output :-) En zo hoort het natuurlijk ook.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.

Maar je moet in de regel wel heel veel uitzetten of lager zetten als je TV uit de fabriek komt...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mee eens. Die instellingen zijn vaak de "winkel" instellingen, waar alles moet schreeuwen dat het beter is dan de concurrent. Maar ik ben er wel blij mee dat de meeste fabrikanten me de keus geven en ik inderdaad zelf veel kan hoger/lager zetten.

 

Bij de Onkyo versterker waar ik het over had is bv die behoorlijk slechte de-interlacer/scaler niet uit te zetten zodat de hdmi-doorvoer alleen bruikbaar is als je er ook video in de ingestelde tv resolutie (en die wil je toch meestal op 1080i zetten) naartoe stuurt (alleen dan doet 'ie niets). Dus m'n dreambox gaat direct naar de TV, niet via de versterker.

 

Helaas is het bij mijn net gekochte Blu Ray speler niet anders: die moet ik ook op een vaste resolutie instellen (1080 dus), en dus worden reguliere DVDs opgeschaald door de speler tenzij ik diep in het menu settings met de hand ga omzetten. Maar vanaf Blu Ray wil je toch wel naar de versterker met de HDMI vanwege de (Dolby & DTS) HD audio formaten die er over de reguliere digitale uitgangen niet uit komen. Dus in zekere zin past dat wel weer (en ik wist het van tevoren, maar wilde toch eerst eens met een niet te dure ~200eur Blu Ray speler beginnen).

 

Maar even terug naar het autores scriptje: door ook naar de xres te kijken en evt. ook /proc/stb/vmpeg/0/dst_top en /proc/stb/vmpeg/0/dst_height te zetten kan er denk ik nog wat fijner geregeld worden, ook voor wat minder standaard resoluties en aspect ratios (zoals bij afspelen van files die niet direct via de tuners binnengekomen zijn) goeie instellingen komen. Maar ik weet niet wanneer ik eraan toe ga komen daar eens mee te gaan spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartbnl

Maar even terug naar het autores scriptje: door ook naar de xres te kijken en evt. ook /proc/stb/vmpeg/0/dst_top en /proc/stb/vmpeg/0/dst_height te zetten kan er denk ik nog wat fijner geregeld worden, ook voor wat minder standaard resoluties en aspect ratios (zoals bij afspelen van files die niet direct via de tuners binnengekomen zijn) goeie instellingen komen. Maar ik weet niet wanneer ik eraan toe ga komen daar eens mee te gaan spelen...


Als ik b.v. een muziek DVD van ongeveer 6 gig op de externe harde schijf zet en die afspeel met de Dreambox 800HD en ga het vergelijken als ik dezelfde film brand op een DVD9 en die afspeel op mijn Toshiba HD XE1 is dat een wereld van verschil, het beeld van de Toshiba is veel mooier.
En de analoge uitgang van de DM800 klingt ook niet zo mooi als van de Toshiba HD XE1

bartbnl
Ben zeer benieuwd of het beeld beter te krijgen is met de Dreambox 800HD.

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: BMW850

En de analoge uitgang van de DM800 klingt ook niet zo mooi als van de Toshiba HD XE1

Analoog is obsoleet :-)


Obsoleet??
Wat bedoelje daar mee ....... confused

Blijkt dat toch te bestaan: gewoon 'obsoleet'. De Engelse term kom je regelmatig tegen.
Het betekent 'verouderd' of 'in onbruik geraakt'.
In het Nederlands is het woord een beetje zichzelf geworden.

Maar goed als jij vind dat analoog verouderd is, ieder zijn eigen mening.
Ik ga niet in discussie wink

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BMW850

Maar goed als jij vind dat analoog verouderd is, ieder zijn eigen mening. Ik ga niet in discussie wink

Verstandig :-)

Ik verbaas me altijd over dat veel mensen die beeldskwaliteit een absolute vereiste vinden hun spullen analoog aansluiten. Het is niet eens het analoge signaal wat zo slecht zou zijn, want dat hoeft helemaal niet, het probleem is gewoon dat elk componentje in de signaalweg het beeld beinvloedt, sommigen met opzet ("beeldverbetering", beetje verscherpen, beetje extra contrast, enz.), sommigen niet met opzet (kabels en layout op de printplaat die capaciteit hebben waardoor de feitelijk gehaalde resolutie lager wordt en harde randen zacht worden). Met een digitaal signaal heb je daar allemaal geen last van, je krijg op je panel het signaal dat uit de camera kwam, minus de lossy compressie (daar ontkom je niet aan...) en digitale beeldbewerkers (die overigens per definitie minder vervorming opleveren dan hun analoge varianten). Als je een digitale TV op een set-top-box aansluit met een digitale aansluiting, dan is de "kwaliteit" van de uitgang geen issue meer, het is gewoon goed (of het werkt gewoon helemaal niet).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien geldt dit voor enkelen onder jullie ook met betrekking tot de beeldkwaliteit naast het kiezen van de juiste resolutie

 

bron dmm-forum

 

eenvoudig testen met telnet werkt echter niet bij mij.

root@dm800:/# echo "off" > /prog/stb/vmpeg/deinterlace

-sh: cannot create /prog/stb/vmpeg/deinterlace: Directory nonexistent

root@dm800:/#

 

chiao

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn duits is helaas niet goed. Vandaar deze vragen. Klopt het dat er bedoeld word dat als ik het signaal op 576i uitstuur naar mijn plasma het signaal eerst nog een aantal bewerkingen ondergaat en dan pas doorgegeven word naar mijn plasma. Dit zou de beeldkwaliteit verslechteren.

Dit zou door installeren van de nieuwe driver verholpen zijn ,waardoor de beeldkwaliteit aanzienlijk zou verbeteren.

Ik heb deze driver nu gedownload. Hoe moet ik deze driver installeren?

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd en is er een beeldverbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, in de 'i' modes stond de deinterlacer al uit (vanaf de 20081003 drivers)

Enige wat nieuw is vanaf de 20081115 drivers is dat je nu ook in 'p' modes de deinterlacer uit kunt zetten (en dan hopen dat je TV nog wat met het signaal kan beginnen, een interlaced signaal in progressive mode)

 

In jouw geval (576i) maakt het dus niks uit, gesteld dat je minimaal de 20081003 drivers hebt.

(ipkg info dreambox-dvd-modules)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Enige wat nieuw is vanaf de 20081115 drivers is dat...


wel de versie van 16 november heeft echt betere AC3 support en de bij veel gebruikers voorkomende kraak en fluitgeluiden tijdens zappen (met voorgaande versies) is opgelost.

je kunt hem wellicht updaten en of handmatig erin zetten indien je image geen update feed heeft.

chiao

The Promise You Made

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...