Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: JkV
klopt zoek maar eens in google op "Pauli Neutrino Keymap Plugin für die DM7025/800" wel versie 6.1
Version 6.1 - add SD/HD resolution switch list
Het is een plugin met een hele reeks opties waaronder de SD/HD resolution switch. Werkt aardig.


...Version 6.1 - add SD/HD resolution switch list...

Dus je moet eerst een lijst selecteren met zenders, SD zenders uitsturen naar 576P en HD zenders uitsturen naar 720P en nog een aparte lijst voor 1080i uitsturing met de software (Pauli Neutrino Keymap Plugin) ziet die ook gelijk of het 720P of 1080i is?

Wordt er uitgezonden in 1080i / 720P / 576P signaal, dat de Dreambox het ook zo doorgeeft naar de TV.

Het lijkt mij beter dat het softwarematig wordt geregeld door de Dreambox.
Zoals een forum lid Yo! zegt: Een 'Trough' functie zou ook erg handig zijn, dus gewoon de resolutie uitsturen zoals de bron is...


Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is er een derde item, dat ook nog aanbod dient te komen. De verschillende images en bijbehorende drivers. Deze schijnen -volgens een topic op het PLI forum- in beperkte mate invloed te kunnen hebben op de beeldkwaliteit. De drivers van de db800 zitten nog in de kinderschoenen.

 

Dezelfde discussie is ook gevoerd op een ander forum, waarbij sommige wel verschil zagen in de images maar sommigen ook weer niet. Ik vermoed dat de omvang van de TV hier mee in bepaald.

 

Origineel bericht van: BMW850

...Wordt er uitgezonden in 1080i / 720P / 576P signaal, dat de Dreambox het ook zo doorgeeft naar de TV...

 

Heb de instellingen geprobeerd, maar zie weinig verschil op de SD kanalen als ik deze omzet naar 720P. Heb hem weer omgezet naar 1080i.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een klein scriptje wat ik gemaakt heb wat automatisch de juiste resolutie zet. In de volgende enigma2 versies zit het native, maar voor nu werkt het (bij mij iig) prima!. Zet onderstaande in een bestandje, maakt het uitvoerbaar (chmod +x ...) en uitvoeren in in de achtergroend (&)

 

 

# 2/9/2008

# DM800 auto resolution change by RedNax

# Just start this script to run in background

 

while [ 1 ]

do

 

res=`cat /proc/stb/vmpeg/0/yres`

 

case $res in

438)

echo 1080i > /proc/stb/video/videomode

;;

2d0)

echo 720p > /proc/stb/video/videomode

;;

240)

echo 576p > /proc/stb/video/videomode

;;

esac

sleep 1s

done

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pleenmeel
Hier een klein scriptje wat ik gemaakt heb wat automatisch de juiste resolutie zet. In de volgende enigma2 versies zit het native, maar voor nu werkt het (bij mij iig) prima!. Zet onderstaande in een bestandje, maakt het uitvoerbaar (chmod +x ...) en uitvoeren in in de achtergroend (&)


# 2/9/2008
# DM800 auto resolution change by RedNax
# Just start this script to run in background

while [ 1 ]
do

res=`cat /proc/stb/vmpeg/0/yres`

case $res in
438)
echo 1080i > /proc/stb/video/videomode
;;
2d0)
echo 720p > /proc/stb/video/videomode
;;
240)
echo 576p > /proc/stb/video/videomode
;;
esac
sleep 1s
done




Zijn er meer mensen die dit scripje hebben geprobeerd en werkt dit?
Als ik er een bestandje van wil maken hoe doe ik dat, met UltraEdit 32 en dan opslaan als?
En waar moet dit bestandje dan staan?
Hemertje, is dit verstandig om dit script in de box te zetten jullie image bouwers hebben er meer kijk op als ik.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is echt nogals shocking om te zien hoe één van de meest transparante, eenvoudige en onderhoudsvriendelijke oplossing voor de meest gevraagde feature nl.automatische relolutie schakeling volledig genegeerd wordt op ongeveer alle fora. (zegge en schrijven 1 reaktie van iemand die het geprobeerd heeft en er meteen enthousiast over was.). Is het juist de eenvoud die de indruk wekt dat het 'niets kan zijn'? Heel bijzonder allemaal.

 

Om op je vraag in te gaan, je kan het stukje tekst kopieren en plakken in notepad, opslaan als bijv autores.sh ofzo. Dan met DCC kopieren naar je DM800 (naar bv /usr/script maar het mag in proncipe overal staan, als je maar weet waar). Dan (ook in DCC) met de rechter muisknop klikken op het bestandje op de DM800 en de 'Attribute' optie kiezen en vervolgens overal het execute flaggetje aanzetten. Met OK bevestigen. Als je nu met telnet naar je DM800 gaat en het bestandje uitvoert heb je een automatisch resolutie switchende dm800.

 

Gr,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pleenmeel
Het is echt nogals shocking om te zien hoe één van de meest transparante, eenvoudige en onderhoudsvriendelijke oplossing voor de meest gevraagde feature nl.automatische relolutie schakeling volledig genegeerd wordt op ongeveer alle fora. (zegge en schrijven 1 reaktie van iemand die het geprobeerd heeft en er meteen enthousiast over was.). Is het juist de eenvoud die de indruk wekt dat het 'niets kan zijn'? Heel bijzonder allemaal.


Ik gebruikt het en ben er erg blij mee. Het was inderdaad 'te simpel' om er meer woorden aan vuil te maken. Had het iets minder perfect gemaakt en je had meer reacties gehad! :D

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pleenmeel

Om op je vraag in te gaan, je kan het stukje tekst kopieren en plakken in notepad, opslaan als bijv autores.sh ofzo. Dan met DCC kopieren naar je DM800 (naar bv /usr/script maar het mag in proncipe overal staan, als je maar weet waar). Dan (ook in DCC) met de rechter muisknop klikken op het bestandje op de DM800 en de 'Attribute' optie kiezen en vervolgens overal het execute flaggetje aanzetten. Met OK bevestigen. Als je nu met telnet naar je DM800 gaat en het bestandje uitvoert heb je een automatisch resolutie switchende dm800.


Als je nu met telnet naar je DM800 gaat en het bestandje uitvoert heb je een automatisch resolutie switchende dm800.

Als dit werkt ben ik ook zeer enthousiast, ik snap niet dat de image bouwers dit niet in de downloads hebben staan, of automatisch in de image hebben zitten.

Kan iemand dit stap voor stap even uitleggen hoe dit werkt met telnet?
Ik heb het scripje er al in staan, het werkt niet zonder de uitvoer met telnet.
Zie bijlage:

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pleenmeel
Het is echt nogals shocking om te zien hoe één van de meest transparante, eenvoudige en onderhoudsvriendelijke oplossing voor de meest gevraagde feature nl.automatische relolutie schakeling volledig genegeerd wordt op ongeveer alle fora. (zegge en schrijven 1 reaktie van iemand die het geprobeerd heeft en er meteen enthousiast over was.).
Ik heb geen dm800, maar ik heb deze topic gebookmarked, zodat ik zodra ik een dm8000 heb, ik kan proberen of dit daar ook werkt. Dus bij voorbaat dank...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand dit stap voor stap even uitleggen hoe dit werkt met telnet?

 

De file staat in usr/script/autores.sh

Dit is wat ik doe: chmod +x autores.sh

Daarna kan hij de file niet vinden met DCC

 

Wat doe ik verkeerd,

 

Rudy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat chmod +x commando is mij gelukt: je moet eerst cd /usr/script ingeven

 

Maar dat script echt draaien lukt mij ook niet. Misschien iemand anders??

 

 

Origineel bericht van: BMW850
Kan iemand dit stap voor stap even uitleggen hoe dit werkt met telnet?

 

De file staat in usr/script/autores.sh

Dit is wat ik doe: chmod +x autores.sh

Daarna kan hij de file niet vinden met DCC

 

Wat doe ik verkeerd,

 

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Als het script gemaakt is en in /usr/script staat dan als volgt:

 

Je gaat met telnet (ook in DCC) naar je dm800 en volgt dit (de groene commando's moet je zelf intikken):

 

root@dm800:~# cd /usr/script

root@dm800:/usr/script# ls -al

drwxr-xr-x 2 root root 4096 Sep 13 06:47 .

drwxr-xr-x 18 root root 4096 Jun 12 15:20 ..

-rwxr-xr-x 1 root root 125 Jul 12 09:14 Delete_all_Crashlogs.sh

-rwxr-xr-x 1 root root 100 Jul 12 09:14 Ifconfig.sh

-rwxr-xr-x 1 root root 115 Jul 12 09:14 Netstat.sh

-rwxr-xr-x 1 root root 81 Jul 12 09:14 Uptime.sh

-rwxr-xr-x 1 root root 342 Sep 2 12:06 autores.sh

root@dm800:/usr/script# chmod +x autores.sh

root@dm800:/usr/script# ./autores.sh&

root@dm800:/usr/script#

 

 

En zappen maar!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartbnl
Ik heb geen dm800, maar ik heb deze topic gebookmarked, zodat ik zodra ik een dm8000 heb, ik kan proberen of dit daar ook werkt. Dus bij voorbaat dank...


Ik vermoed dat het er bij de 8000 wel in zal ziten, maar ter lering ende vermaak:


Je zal in het script moeten gaan bepalen naar welke tuner er wordt gekeken op dat moment en vervolgens één van regels van toepassing laten zijn in het script:

res=`cat /proc/stb/vmpeg/0/yres` (eerste tuner)
res=`cat /proc/stb/vmpeg/1/yres` (tweede tuner)
res=`cat /proc/stb/vmpeg/2/yres` (etc)
res=`cat /proc/stb/vmpeg/3/yres` (etc)

De rest van het script kan gewoon hetzelfde blijven..


Bovenstaande is natuurlijk wel alemaal speculatie wink




Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...