Ga naar inhoud


een vraagje over de upscaler van de 800


pipokoeie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Herstel, ik was te snel krijg wel de output zoals in je bericht hierboven, maar het scherm switched niet van resolutie

1080i blijft 1080i en 575p blijft 575p dus geen dynamische resolutieswitch wanneer je van SD naar HD gaat.....

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg


Nee,
0 = video output
1 = PiP output

Het is niet zo dat iedere tuner z'n eigen vmpeg settings heeft


smile Is het dan niet mogelijk de 4 tuners simultaan te gebruiken? (of 2) Ergens zal toch op een dergelijke wijze de stream van de betreffende tuner te bevragen moeten zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pleenmeel
Scriptinstallerskills kan ik niet off showen helaas...

Ik zou best een script kunnen maken wat de boel installeerd, maar dat zal je dan toch eerst moeten ftp-en, executable maken en uitvoeren.... Da's ongeveer hetzelfde als het ding zelf installeren.

Ok, doe ik er nog een schepje bovenop laugh

In de bijlage staan 2 bestandjes nl: autores.sh en autores zonder extentie.

Zet deze files op je dm800 met ftp in binary mode.

autores.sh naar /usr/script
en
autores (zonder extentie) naar /etc/init.d

maak beide files executable.

dm800# cd /etc/init.d
dm800# chmod +x autores
dm800# cd /usr/script
dm800# chmod +x autores.sh
dm800# cd /etc/rc2.d
dm800# ln ../init.d/autores S20autores.sh
dm800# reboot

Je dreambox zal nu rebooten en vriendinnen hoeven niet meer van de bank gejaagd om postzegels te bepopelen.

(autores zal na iedere reboot automagisch gestart worden)




brrr.. blush
Ik moet even door het stof geloof ik..

De dm800 loopt in runlevel 3 (is iets unixachtigs, verder niet belangrijk). In bovenstaande hebben we het automagische opstartscript neergezet in de directory voor runlevel 2, dat gaat dus niet werken.

Door nu middels telnet onderstaande ui te voeren stellen we hem ook in voor runlevel 3. De bestandsnaam (S20 etc) kan gewoon zo blijven, hoeft geen S30 ofzo te worden.

dm800# cd /etc/rc3.d
dm800# ln ../init.d/autores S20autores.sh
dm800# reboot

Verder hoeft er niets te gebeuren omdat de bestandjes (als je de stappen uit de vorige post al gedaan hebt)





Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt het al vanaf het eerste script goed.

 

Echter merk ik wel dat er bij elke zap wordt gecheckt en geschakeld, ook als je gewoon van SD naar SD zender schakelt. Dan vind ik de plugin van Pauli Neutrino iets beter werken, die checkt wat het vorige was en als die hetzelfde is tov de huidige laat ie de resolutie zo staan. Heb ook gemerkt dat als je op de exit toets drukt er ook weer een schakel komt. Dat schakelen duurt natuurlijk even, voordat de TV de juiste resolutie heeft gekozen hebben we een dikke seconde of 2 zwart beeld..zapt dus niet zo lekker.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
Bij mij werkt het al vanaf het eerste script goed.

Echter merk ik wel dat er bij elke zap wordt gecheckt en geschakeld, ook als je gewoon van SD naar SD zender schakelt. Dan vind ik de plugin van Pauli Neutrino iets beter werken, die checkt wat het vorige was en als die hetzelfde is tov de huidige laat ie de resolutie zo staan. Heb ook gemerkt dat als je op de exit toets drukt er ook weer een schakel komt. Dat schakelen duurt natuurlijk even, voordat de TV de juiste resolutie heeft gekozen hebben we een dikke seconde of 2 zwart beeld..zapt dus niet zo lekker.

M_Z


Hmm, dat gedrag zie ik niet bij mijn tv... ik ging ervan uit dat als dezelfde waarde werd geschreven de dm800 geen actie zou ondernemen... in ieder geval heb ik het script aangepast om alleen bij resolutiewijziging te switchen.

# 14/9/2008 v0.2 ;P
# DM800 auto resolution change by RedNax
# Just start this script to run in background

reso=0

while [ 1 ]
do
ress=`cat /proc/stb/vmpeg/0/yres`
if [ "$ress" != "$reso" ]
then
reso=$ress
case $ress in
438)
echo 1080i > /proc/stb/video/videomode
;;
2d0)
echo 720p > /proc/stb/video/videomode
;;
240)
echo 576p > /proc/stb/video/videomode
;;
esac
fi
sleep 1s
done


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pleenmeel
Origineel bericht van: pieterg


Nee,
0 = video output
1 = PiP output

Het is niet zo dat iedere tuner z'n eigen vmpeg settings heeft


smile Is het dan niet mogelijk de 4 tuners simultaan te gebruiken? (of 2) Ergens zal toch op een dergelijke wijze de stream van de betreffende tuner te bevragen moeten zijn?


Die vmpeg settings gaan niet zozeer over de tuners, maar over de video uitgangen.

Dus je zult alleen meerdere vmpeg's zien als je met verschillende tv's naar verschillende zenders tegelijk zou kunnen kijken met dezelfde box, of meerdere PiP schermen tegelijk zou kunnen openen.

Maar zelfs dan nog is een video output gelukkig niet hardcoded gekoppeld aan 1 bepaalde tuner.

Normaal heb je 1 tv, dus hoef je alleen vmpeg/0 te schakelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt nu we, met het nieuwe script.

luxe porbleem: het switchen van de resolutie duurt altijd even op de PIO LX508

 

maar alle zenders draaien nu keurig op native resolutie. misschien even dit nog eve in den gz installer gieten voor toekomstig gebruik?

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pleenmeel,

 

Hartelijk dank voor het maken van het script.

Het werkt nu perfect.

Hopelijk wordt dit script in de downloads van de image bouwers gezet want dit topic is nu meer als 5000 maal gelezen wink

 

Rudy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
je gaat er nu ook vanuit dat de directorie "/usr/script" al bestaat op de box. standaard is dit niet zo bij de diverse images

je kan dan denk ik beter usr/bin gebruiken hiervoor


De image bouwers weten wel dat /usr/script niet bestaat, zoals het in dit topic is vermeld kun je die zelf aanmaken.

De image bouwers hoeven alleen dit script in de downloads te zetten op hun eigen (usr/bin) manier, als het maar werkt.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen dat ie het nu goed doet, altijd leuk om te weten dat je oplossing elders ook gerbuikt wordt. Ondertussen zit deze oplossing ook in een bepaalde plugin.. geen idee of ik dat hier mag noemen.. begint met p en eindigt op auli.. laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Soms komt het voor dat (als je bv je enigma2 geupdate hebt en deze restart in een andere resolutie dan je stream) het script niet door heeft dat de resolutie van de dvi(hdmi) output gewijzigd is door een externe factor (update/herstart van enigma 2). Dit komt omdat het script alleen de laatste door hemzelf gedane wijziging 'onthoud'. Dit kan gewenst gedrag zijn, als je bv zelf even de resolutie in het menu veranderd om wat voor reden dan ook, maar voor degenen die er last van hebben (ik had dat bv) hier een update:

 

# 19/9/2008 v0.3 ;P

# DM800 auto resolution change by RedNax

# Just start this script to run in background

 

while [ 1 ]

do

#wat is de huidige mode?

case `cat /proc/stb/video/videomode` in

1080i)

reso=438

;;

720p)

reso=2d0

;;

576p)

reso=240

;;

*)

reso=0

;;

esac

 

ress=`cat /proc/stb/vmpeg/0/yres`

 

#is de huidige mode anders dan de streamresolutie?

if [ "$ress" != "$reso" ]

then

case $ress in

438)

echo 1080i > /proc/stb/video/videomode

;;

2d0)

echo 720p > /proc/stb/video/videomode

;;

240)

echo 576p > /proc/stb/video/videomode

;;

esac

# om te voorkomen dat bij snel zappen van hd naar sd en terug

# de boel vastloopt 5 seconden niets doen

sleep 5s

fi

sleep 1s

done

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bijgaand een zeer compacte versie met ondersteuning voor P(rogressive) en i(nterlaced) streamresoluties. Deze werkt in ieder geval op de meest recente Oozoon.

 

Gr,

Rednax

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Oudere images hebben nog geen progressive indicatie 'bestand' dus heb ik mijn scriptje maar weer geupdate. Bij deze oudere images zal er bij 720 voor progressive worden gekozen en bij de rest voor interlaced.

 

JE kan het script plaatsen in bv /usr/script en met de volgende reeks commando's in telnet automatisch laten opstarten. (dm800# is de unix prompt. Alles wat erna komt is het commando)

 

dm800# cd /etc/init.d

dm800# echo '/usr/script/autores.sh&' > autores

dm800# chmod +x autores

dm800# cd /usr/script

dm800# chmod +x autores.sh

dm800# cd /etc/rc3.d

dm800# ln ../init.d/autores S20autores.sh

dm800# reboot

 

Gr,

Rednax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...