Ga naar inhoud


Calibreren LCD T.V.?


Aanbevolen berichten

Citaat:
calibratie van je plasma,lcd is altijd aan te raden (als ik me goed heb laten informeren bevordert het ook je levens duur van je beeld buis,en is dan stukken zuiniger met energie)

 

Wat een kul, een LCD is niet goed te calibreren omdat de buis vanaf 1 punt verlicht en langzaam opbrand.

 

Een goede (pioneer) plasma is ISF te calibreren, er zit software in de plasma die de settings opslaat, er worden 2 settings gemaakt, 1 voor dag en 1 voor de avond. Na 100 branduren is een plasma te calibreren, na het calibreren doe je het nogmaals wanneer de tv ongeveer 400 uur gedraaid heeft.

 

Stroom gebruik maakt geen ruk uit, een LCD is aan of uit, klaar zit geen verschil in, een plasma gebruikt met een vergelijkbare maat bij heldere beelden wat meer stroom en bij donkere beelden minder stroom, door de bank genomen is het stroomgebruik nominaal gelijk.

 

De levensduur van je scherm wordt niet langer ! Met calibratie wordt het contrast altijd omlaag gezet omdat dat uit de fabriek op de winkelinstelling staat en dit vaak lelijk en levensduur verkortend is voor het paneel.

 

Rene (ISF gecertificeerd engineer)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: frank2
ik sluit me volledig aan bij mouse1277. De opmerking van MP4 is echt te kort door de bocht. Ik heb mijn tv laten calibreren en ik bevestig inderdaad dat het duidelijk verschil maakt. Ga je met je tv naar #@%#@#$@#$%@$#%$ waar dat bedrijf zit kost het 80 euro geloof ik. Ik heb het aan huis laten doen en dan is het duurder, maar het geld wel waard.


Ja, dat was het. $#@#@#$@%% in $@##^%$#@#@#%. Doet ook aan foto's van meiden met weinig aan, zal ik maar zeggen..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben destijds met men samsung LCD van grote miserie ook naar Emmeloord gereden. Vanuit België. Het beeld met men DM7000 was echt niet te genieten, alles zelf geprobeerd, zelfs calibratie DVD gekocht. Niet te doen.

 

Na een bezoek aan Frank heb ik men TV terug geplaatst en ben zelfs nooit nog in het menu geweest om bij te regelen. Echt klasse was die calibratie.

 

Nu mag ééieder zeggen wat hij wil over calibreren van een lcd tv. Bij mij heeft dat 200 procent positief resultaat geboekt.

 

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Dat was dus een hele lange rit en een hoop geld smile
Fijn dat je instellingen weer normaal zijn.


Wat ben jij een betweter zeg... Effe zitten insinueren dat ik de instellingen van men tv verknoeit had!!!

Hoe liever je belachelijke opmerkingen voor jezelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoge woord is er weer uit. Deze 'fotoman' maakt intens rare plaatjes van louter meiden met te weinig aan naar mijn mening. Zoek maar eens op fotoclubnop. Calibreren is zijn beroep, maar sinds de verwijning van CRT is dat wat minder geworden. Calibreren is namelijk wel wat meer dan correctie kleurinstellingen. Het rechttrekken van de hoeken en convergeren is voorbij tegenwoordig.

Gelukkig maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MP4,

 

Het be- en veroordelen van mensen gaat je wel erg gemakkelijk af maar dat ff terzijde.

 

Ook mijn plasma is door Frank gecallibreerd en ook ik was erg sceptisch echter na zijn werk en uitleg hierover blijkt dat het niet alleen maar "kleur bij stellen" is, het is wel degelijk meer dan dat. Beeldformaat,scherpte,meer details etc.

Na zijn vertrek had ik zoiets van "zal mij benieuwen" maar toen mijn vrouw 's avonds de tv aanzette was het meteen van "jhe wat een mooi beeld" dus ook ik ben een zeer tevreden klant.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chevrolet
Na zijn vertrek had ik zoiets van "zal mij benieuwen" maar toen mijn vrouw 's avonds de tv aanzette was het meteen van "jhe wat een mooi beeld" dus ook ik ben een zeer tevreden klant.
V8


Schat?
Ja Theo?
Ik heb net je remmen bij laten stellen...
...half uurtje later...
Nou Theo dat remt nu goed zeg!


Whahahahahhahaa :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hij bedoelt hiermee dat het een "beun de haas" is, die vent in Emmeloord is misschien ook nog wel aardappel handelaar wink
Ik geloof ook niet in calibratie, als het wel helpt heb je gewoon een slecht afgeregelde ontvanger gehad. Het hoort fabriek af gewoon perfect te zijn. Als je een auto koopt hoef je die toch ook niet te "calibreren" whistle


dit slaat werkelijk nergens op (maar dat zie ik helaas bij de meeste van jouw posts Sjaak(k)) dus laten we deze discussie maar staken.
geloof mij dat het fabriek af (bij LCD's en Plasma) maar heel weinig gewoon perfect is en je vergelijking met auto's slaat als een tang op een varken.

Het is leuk als je een bijdrage levert aan een onderwerp waar je kennis of ervaring mee hebt, maar gewoon overal posten (waarschijnlijk alleen om het posten (kick jij op het aantal posts achter je naam?)) is in mijn ogen nier zinvol en vooral vaak storend (en dat is dan weer puur mijn mening wink )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik heb mijn bedenkingen, zuiver suggestie denk ik, je hebt nl geen vergelijk van hoe hij eerst was blush
Kleur kun je zelf afstellen, het beeldformaat heeft niets met scherpte te maken. frown En hoe wil je scherpte dan instellen, het is geen crt waar je bv de focus kunt instellen. Nee ik vind het pure geldklopperij, maar voor de duidelijkheid dat is mijn persoonlijke mening. De jongens die daar hun brood mee verdienen zullen blijven beweren dat het echt noodzakelijk is wink


bedenkingen mag je hebben maar het is zeker geen suggestie omdat een duidelijk vergelijk heb met hoe hij was en hoe hij na de calibratie is. punt!

kleur kun je voor het grootste gedeelte (maar lang niet alles) inderdaad zelf afstellen maar je hebt voor een aantal zaken echt professionele apparatuur nodig om het maximale te bereiken.

let op: ik heb zeker geen aandelen of andere belangen met onze "vriend" uit Emmeloord maar ik ben zeker een zeer tevreden klant en kan het iedereen (in ieder geval met een plasma tv) ten strengste aanbevelen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt inderdaad de kleuren bijstellen maar kun je ook de balans tussen rood en blauw afzonderlijk bijstellen? De meeste TV's zijn te blauw afgesteld, en dat kun je als consument niet bijstellen. Onze vriend in Emmeloord is gecertificeerd, dat wordt je niet zo maar, heeft ook speciale apparaten bij zich, en heeft er gelukkig verstand van. Na calibratie is het 9 van de 10 keer beter. Dat geeft hij zelf ook aan.

De vreemde kwetsende opmerkingen zijn mijn inziens echt niet nodig. Als deze mensen het onzin vinden laat ze, zijn ze tenminste goedkoop klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat mouse1277:

let op: ik heb zeker geen aandelen of andere belangen met onze "vriend" uit Emmeloord maar ik ben zeker een zeer tevreden klant en kan het iedereen (in ieder geval met een plasma tv) ten strengste aanbevelen!

 

Ik kan mij bij de vorige poster aansluiten, en heb dezelfde ervaring.

Ik heb wel een beeldscherm, waarin de software is voorbereid voor ISF calibratie, waardoor ik 2 extra presets op mijn toestel heb.

 

De kleurbalans en de gamma correctie kan voor meerdere waarden gecorrigeerd en opgeslagen worden.

Vooral de eerste 200 - 300 uur verandert er veel in de weergave van een plasmascherm en dat wordt gecompenseerd met een color analiser en software.

Ik heb ook een grafiek met de instelling voor en na calibratie.

 

Bedenk echter wel, dat er slechts een ingang van je scherm gecalibreerd wordt, m.b.v. een dvd met testsignalen wordt je dvd weergever en je beeldscherm op elkaar afgestemd.

 

Verder is deze "Frank" (niet frank2) geen aardappel handelaar, maar verdient hij zijn brood met de verkoop van high end home theatre equipment.

 

Ik vind deze opmerkingen op de persoon niet ter zake doen en onwaardig voor dit forum.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...