Ga naar inhoud


Calibreren LCD T.V.?


Aanbevolen berichten

Ook ik heb al meerdere keren de calbraties laten doen door Frank op het gebied van beamers en daarmee zijn werkzaamheden duidelijk kunnen aanschouwen.

 

Het resultaat is iedere keer weer verbluffend.

 

Leden die beweren dat het niets uitmaakt, spreken niet uit ervaring en begeven zich derhalve op glad ijs door hun "visie" er over te geven.

 

Dat is hetgene wat ik erover kwijt wilde. cool

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het gaat dus om het calibreren van een LCD TV niet om een beamer of een plasma TV en dan hecht ik waarde aan het oordeel van een kenner dat het bij een LCD niet echt zinvol is.

 

Verder distancieer ik me volledig van zulke verdachtmakingen zoals deze,

 

Origineel bericht van: MP4

Ja, dat was het. Frank huppelepup in emmeloord. Doet ook aan foto's van meiden met weinig aan, zal ik maar zeggen..

 

En hier nog zo'n min bericht,

 

Origineel bericht van: MP4
Het hoge woord is er weer uit. Deze 'fotoman' maakt intens rare plaatjes van louter meiden met te weinig aan naar mijn mening. Zoek maar eens op fotoclubnop. Calibreren is zijn beroep, maar sinds de verwijning van CRT is dat wat minder geworden. Calibreren is namelijk wel wat meer dan correctie kleurinstellingen. Het rechttrekken van de hoeken en convergeren is voorbij tegenwoordig.

Gelukkig maar.

 

Dit gaat niet over een TV calibreren maar gewoon iemand verdacht maken en is in dit topic ook volledig offtopic en naar mijn mening niet gewenst.

Zoals @MP4 onder elk bericht meestal een vage opmerking zet waar de topic starter niet mee geholpen is.

Dus nu weer ontopic heeft het zin om een LCD te calibreren volgens de kenners niet echt. confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het dus niet mee eens.

 

Omdat er een backlight in een LCD zit zou het niet nuttig zijn?

Omdat een LCD niet perfect zwart kan zijn?

 

Oke, niet perfect zwart, maar behalve dat, en dat is al eerder gemeldt, wordt het beeld samengesteld uit een hoeveelheid Rood, Groen en Blauw.

 

Het is wel te merken als de instellingen op de juiste waarden worden ingesteld. Dit is bijvoorbeeld duidelijk te merken aan huidtinten.

 

Verder, mijn Beamer is een LCD van het type Epson (TW700).

Jij beweerd dus dat dergelijke beamer met LCD scherm niet juist af te regelen is? Dergelijke beamer heeft namelijk een nogal sterke backlight cool

 

Sorry, maar dan spreek ik uit eigen ervaring en moet ik dat helaas weerleggen.

 

Het is een investering, maar het loont en blijft persoonlijk.

De een rijdt een Mercedes en de ander een Dacia, want ach het rijdt allebei, het is waar jezelf mee tevreden bent.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aart44 schreef;

nu weer ontopic, heeft het zin om een LCD te calibreren? volgens de kenners niet echt.

 

Ik heb halverwege de zin een vraagteken toegevoegd, omdat ik denk dat je dit als vraag bedoelt, en niet als feit.

 

Aart, het zal er vanaf hangen, hoe kritisch je bent.

Afhankelijk van de mogelijkheden van je scherm, wordt er op service menu niveau de gamma correctie en kleurbalans aangepast op de eventuele fouten van de bron en scherm. Hiermee wordt de laatste 10% kwaliteit uit je weergave zichtbaar gemaakt.

Dit kan ook bij een LCD scherm.

 

In de broadcast wereld, waar ik vroeger werkzaam was, wordt elke verbinding "ge-egaliseerd".

 

Wat ik in al die jaren geleerd heb, is dat het eindresultaat een optelsom is van vele kleine stapjes, die afzonderlijk niet zichtbaar zijn, maar uiteindelijk een beeld geeft, waarvan iedereen zegt: wat is dat mooi!

 

Verder heb ik gemeend, dat bij een (toendertijd) forse aanschaf de kosten voor het calibreren in het niet vallen.

 

Als we dan de vergelijking met auto's en bij halen, sommigen kopen hun wagen af fabriek, anderen rijden daarna meteen door naar de speciaal banden firma voor de net iets betere wegligging van een ander type band.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige staat van dienst hoor. smile

Ik hoop dat je vele boeiende uren bij Freek hebt doorgebracht.

Ik wel tenminste.

 

Maar over het jezelf laten bedriegen komt over alsof je er niet voor open staat.

 

Je zou eens meerdere LCD's naast elkaar moeten zetten en dan ga je met een calibratie DVD (Digital Video Essentials of zo) proberen om alle schermen hetzelfde beeld te laten weergeven. Durf erom te wedden dat je het niet lukt op het oog, m.b.v de standaard kleur, contrast, helderheiden scherpte ed instellingen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik nogal thuis in de wereld van kalibratie, CRT dan. Iedere vier weken start ik een LaCie programma op en met een sensor zet ik de hele handel steeds weer mooi. Zo merk je ook dat de instellingen ruimtes steeds krapper worden. Op een gegeven moment mis je licht en contrast op de CRT. Nog steeds mooi hoor.. Maar om een af-fabriek LCD beet te pakken lijkt mij niet nodig.

Weet iemand of plasma te kalibreren is? Ik overweeg een aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een plasma is ook te kalibreren net als een lcd.

maar waarom zou je een plasma af fabriek wel laten kalibreren en een lcd niet?

wat is af fabriek het verschil in instellingen?

Plasma voor kalibratie wel eerst 100-200 uur laten inspelen

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...