Ga naar inhoud


Na een poos loopt box vast., alleen stroom eraf helpt dan nog.


pizzaman323

Aanbevolen berichten

Gast djdakman

Warmte geloof ik al lang niet meer in , je kunt er van alles mee wat de box nog warmer maakt en de SD kanalen gaan goed , rest dus de tuner of misschien zelfs wel oversignaal ofzo , maar ik houd het op de tuner en dus de vraag hoe te vervangen door de leverancier neem ik aan .???

Mijn SNR begint met 85 trouwens .......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

He DJ ook ff een bezoekje op dit forum.

Ik wacht op de Dreambox 8000.

Hopen dat daar minder bugs in zitten.

Maar het bijft een mooie hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djdakman
Warmte geloof ik al lang niet meer in , je kunt er van alles mee wat de box nog warmer maakt en de SD kanalen gaan goed , rest dus de tuner of misschien zelfs wel oversignaal ofzo , maar ik houd het op de tuner en dus de vraag hoe te vervangen door de leverancier neem ik aan .???
Mijn SNR begint met 85 trouwens .......



de box box van mij begint met SNR.86
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast djdakman

Als ik 4 uur aan een stuk mijn hdd belast met het afspelen van dvd`s dan zal dat toch ook een warmte bron zijn die een vastloper zou kunen veroorzaken , maar dat gaat juist pobleemloos , maar de oplossing zal er best komen , warmte , tuner , drivers het lek zal boven komen cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: bundy6073
Hey henksat,

kun je dat zien welke levering je hebt gehad ergens in de box?


Ja, in het BIOS staat de volgende info:

Code:
│ Product                     DM800                                            │ Bootloader Version          Build #61, built 20080521                        │ Board revision              0                                                │ Serial Number               861613000013531                                  │ MAC Address                 00:09:34:27:bc:32                                │ Production Date             2008/06/16 


ik zal morgen even kijken en zal hier de info plaatsen

gr bundy

Dreambox 7020

Dreambox 800 HD

Phillips dsx 6073/03

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag een telefoontje gehad dat mijn DM800 binnen is maar nu ik dit lees dan twijfel ik erg om hem te gaan halen morgen! Had het draadje wel eerder gezien maar dacht dat het om een paar pechgevallen ging alleen nu ik hem helemaal gelezen heb heb ik niet zo veel vertrouwen in de BOX want het lijkt een structureel probleem te zijn. frown

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djdakman
Als ik 4 uur aan een stuk mijn hdd belast met het afspelen van dvd`s dan zal dat toch ook een warmte bron zijn die een vastloper zou kunen veroorzaken


De interne kern-temperatuur van een processor kan bij urenlang afspelen van DVD's koeler blijven dan bij het 5 minuten afspelen van HD materiaal.
Dus het kan best dat bepaalde onderdelen van de Dreambox bij langdurig afspelen van bijv. DVD's warmer worden (harde schijf, voeding, etc.) dan als je kortstondig HD materiaal afspeelt, maar dat het ene cruciale onderdeel (bijv. de procesor) wél koel genoeg blijft.
De kerntemperatuur van een processor kan binnen een paar seconde
van absoluut veilig naar fataal verlopen, zonder dat je dit uitwendig aan de kast of iets dergelijks voelt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druup
Heb vandaag een telefoontje gehad dat mijn DM800 binnen is maar nu ik dit lees dan twijfel ik erg om hem te gaan halen morgen! Had het draadje wel eerder gezien maar dacht dat het om een paar pechgevallen ging alleen nu ik hem helemaal gelezen heb heb ik niet zo veel vertrouwen in de BOX want het lijkt een structureel probleem te zijn. frown



luister dream geeft hele goeie service

ik heb 2 db 800 eentje had een probleem gebeld naar dream formulier gemaild gekregen boxje op gestuurd op maandag en donderdag weer retour en perfect werkend
dat is service volgens mijn is de db 800 hd de besten hd ontvanger die je kan wensen

DB500.DB 600 DB7025 DB800 DB 500 HD HD DB8000 HD PVR DB7080 HD DB900UHD

Big Bisat 7e13e19e23e28e3942e45e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djdakman
Je kunt er van alles mee wat de box nog warmer maakt en de SD kanalen gaan goed , rest dus de tuner of misschien zelfs wel oversignaal ofzo


Hier zie ik ook wel iets in. Mij is opgevallen, als je kijkt naar NGC HD waar vaak reclame in zit, dat ie vaak hangt bij overgangen HD--reclame of andersom, de reclame is natuurlijk geen HD materiaal, dus het overschakelen beïnvloed de hangers.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vast lopen van de box is puur op de HD zenders

op de gewone draait het all maar door

 

Ik las dat serie nrs zijn die met 85 en 86 beginnen

ik heb trouwens 86 nr. welke is goed of maak dat niks uit

 

ik zit zo in twijfel moet ik de box terug brengen of houden

de dream kost wel een kleine €429 dat is ook niet niks

Of is het verstandig nog even te wachten

Dat er een oplossing komt

Het moet toch ergens in zitten ??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 800's, allebei al meer dan een maand in gebruik.Ook 's avonds niet uitgezet, ze staan altijd aan. EK gekeken en nog nooit een hanger gahad. Ook niet met afspelen opgenomen materiaal op de interne harde schijf.

 

Heb ik gewoon geluk gehad, of zijn er meer mensen zonder problemen?

 

 

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...