Ga naar inhoud


Tour de France in HDTV


Aanbevolen berichten

Mijn idee van dit draadje is te komen tot een overzicht van waar en hoe Le tour in HD te zien is, dus welke zender en in bijv.720p of 1080i of misschien zelfs geupscaled.

Evt vermelding hoe te ontvangen.

Voorlopige stand onder voorbehoud is:

 

NL 1 HD

Eurosport HD (underworld)

 

Gaarne ideeen en aanvullingen smile

 

Mvrgr

Flodder11

 

 

 

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

France 2 HD

 

 

 

French public broadcaster France 2 will start to broadcast some of its programmes in high definition from Friday, June 27.

 

This summer 220 to 230 hours of programming will be broadcast in native HD. Between August 8 and 24, HD broadcasting will total 165 hours of programmes, including 100 hours in native HD. Live events such as Le Tour de France (75 hours) and the Olympic Games will boost the HD line-up, but the channel will also screen dramas, feature films as well as cultural events in HD. Roberto Alagna’s Faust retransmission from the Orange Festival, will also be broadcast in HD.

 

From September, France 2 will maintain two hours of native HD broadcasts a day, especially for drama and sport programming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou,dat stelde niet veel voor bij de ORF.

2x10 minuten terwijl hun landgenoot Kohl in de aanval ging.

Misschien zijn ze als nog wakker geschrokken en zenden ze dinsdag en woensdag een paar minuten meer uit.

De geupscalde beelden konden overigens ook niet overtuigen of ligt het misschien aan 720p dat volgens mijn persoonlijke mening geen HD is.

Jammer HD is niet altijd HD,maar daar waren we al achter natuurlijk. crazy

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flodder11
Nou,dat stelde niet veel voor bij de ORF.
2x10 minuten terwijl hun landgenoot Kohl in de aanval ging.
Misschien zijn ze als nog wakker geschrokken en zenden ze dinsdag en woensdag een paar minuten meer uit.
De geupscalde beelden konden overigens ook niet overtuigen


Ik heb buiten het EK voetbal om Orf-HD nog geen seconde écht HD materiaal zien uitzenden.
Maar misschien kijk ik op de verkeerde tijdstippen...

NL1-HD in 1080i via UPC geeft mij veruit het mooiste HD beeld bij de Tour.
Het is wachten tot CDS eindelijk ook die stream eens door gaat geven in plaats van te blijven hangen op die downscaled 720p stream...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
NL1-HD in 1080i via UPC geeft mij veruit het mooiste HD beeld bij de Tour.
Het is wachten tot CDS eindelijk ook die stream eens door gaat geven in plaats van te blijven hangen op die downscaled 720p stream...

1080i is niet altijd beter dan 720p:
De ‘i’ staat voor interlaced, dit wil zeggen dat deze standaard gebruik maakt van de ‘halve beeldtechniek.’ De vertikale beeldlijnen worden per beeldwissel steeds om en om benut. Dus hoewel 1080i meer beeldlijnen bezit, benut deze effectief per beeldwissel de helft van de pixels op de beeldlijn. Om die reden is het verschil tussen 1080i en 720p niet bijzonder groot. Verschil is wel dat de halve beeldtechniek (interlaced) twee maal minder bandbreedte inneemt dan de volledige beeldtechniek (progressive scan).

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Origineel bericht van: Apple740
NL1-HD in 1080i via UPC geeft mij veruit het mooiste HD beeld bij de Tour.
Het is wachten tot CDS eindelijk ook die stream eens door gaat geven in plaats van te blijven hangen op die downscaled 720p stream...

1080i is niet altijd beter dan 720p:
De ‘i’ staat voor interlaced, dit wil zeggen dat deze standaard gebruik maakt van de ‘halve beeldtechniek.’ De vertikale beeldlijnen worden per beeldwissel steeds om en om benut. Dus hoewel 1080i meer beeldlijnen bezit, benut deze effectief per beeldwissel de helft van de pixels op de beeldlijn. Om die reden is het verschil tussen 1080i en 720p niet bijzonder groot. Verschil is wel dat de halve beeldtechniek (interlaced) twee maal minder bandbreedte inneemt dan de volledige beeldtechniek (progressive scan).


Dat mindere uit zich alleen bij (snel} bewegende beelden omdat op frame a het onderwerp al verschoven kan zijn t.o.v. frame b.

Bij normale beelden is 1080i toch scherper dan 720p gewoon vanwege de hogere resolutie. Moderne tv's kunnen interlaced prima weergeven.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De beeldkwaliteit wordt in dit geval nadelig beinvloed, doordat een origineel 1080i signaal in de keten gedownscaled wordt naar 720p.

 

De tour is nu juist een programma, met z'n vele bewegende beelden, dat in oorsprong op 720p geregistreerd zou moeten worden.

 

Halverwege de keten een 1080i signaal downscalen naar 720 p gaat je niet de specifieke voordelen opleveren van een progressief opgenomen beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal mee eens, gewoon 1080i doorgeven. Even regelen CD!! De stream is beschikbaar!! wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft al ca. 1 week geleden gemeld het ook in 1080i door te gaan geven.

 

Elders las ik dat zij er klaar voor zijn, maar dat de NOS eerst iets (weet niet meer wat) moet doen. En daar wachten ze op.

 

Gevonden: het is een stukje van onze vriend Apple740 in het forum van Satellite Magazine. Hier volgt zijn verhaal.

 

Vandaag een reactie mogen ontvangen van Martijn van Hout omtrent

dit onderwerp;

 

"Wij zullen binnenkort een 1080i test uitvoeren. Wij zijn in afwachting van de NOS die nog een omzetting moeten doen op onze feed. Wij betrekken de HD beelden van de NOS niet via de Media Gateway zoals de kabelaars maar rechtstreeks van de play-out van de NOS."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
CDS heeft al ca. 1 week geleden gemeld het ook in 1080i door te gaan geven.

Elders las ik dat zij er klaar voor zijn, maar dat de NOS eerst iets (weet niet meer wat) moet doen. En daar wachten ze op.

Gevonden: het is een stukje van onze vriend Apple740 in het forum van Satellite Magazine. Hier volgt zijn verhaal.

Vandaag een reactie mogen ontvangen van Martijn van Hout omtrent
dit onderwerp;

"Wij zullen binnenkort een 1080i test uitvoeren. Wij zijn in afwachting van de NOS die nog een omzetting moeten doen op onze feed. Wij betrekken de HD beelden van de NOS niet via de Media Gateway zoals de kabelaars maar rechtstreeks van de play-out van de NOS."


Om eerlijk te zijn begrijp ik van Hout's reactie niet helemaal. De play-out van de NOS is Technicolor, dit is NOS's productiebedrijf, en Technicolor biedt zoals we weten momenteel zowel 720p als 1080i aan.

De omzetting lijkt mij niet meer dan één muisklik c.q. een schakelaartje omzetten, althans, dit is niet iets wat dágen of weken moet duren. Zoiets moet in een paar uurtjes (hooguit één of 2 dagen) te regelen zijn.

Waar CDS dus precies op wacht weet ik niet. (mogelijk omdat de "goedgekeurde" CDS HDTV decoder nog geen 1080i optimaal kan weergeven? whistle )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat jouw eindconclusie juist is. Ik begreep dat die update deze week moet plaats vinden. Ik denk ook dat daar het wachten op is.

 

Want "één muisklik c.q. een schakelaartje omzetten, althans, dit is niet iets wat dágen of weken moet duren", zoals jij schrijft, is meer de tijdsduur van één keer met je ogen knipperen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...