Ga naar inhoud


Tour de France in HDTV


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Goed, we hebben Parijs gehaald, en wel in 720p, de omschakeling op 1080i heeft nu tijd tot 8 augustus, de start van de olympische spelen.



Zouden ze een nieuwe update voor de Philips 7121 dan al
klaar hebben?
De laatste update dateert van eergisteren, en m'n pappenheimers kennende, intervallen tussen updates duren over het algemeen tussen de 3-8 maanden. Ik zie de 7121 met de OS dus nog geen 1080i output aankunnen.

Ik schat herfst/winter eer het zover is. But surprise me.

De Philips is dus zelfs voor de niet-eigenaren een pain in the ass. wink (als dit tenminste de daadwerkelijke reden is waarom CDS niet overschakelt)
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als die Philips wel 1080i kan ontvangen, waar schakelen ze dan niet gewoon over bij CDS? Die Philips kijkers merken toch niet dat het slechter is geworden, want dan hadden ze wel direct een goede ontvanger gekocht. Ik snap trouwens niet dat die toko in Eindhoven nog steeds niet failliet gegaan is. Ze hebben altijd wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Ik snap trouwens niet dat die toko in Eindhoven nog steeds niet failliet gegaan is. Ze hebben altijd wat.


Die toko heeft een tijd geleden de afdeling satontvangers verkocht aan Pace, de naam mag er dan nog wel opstaan maar verder hebben ze er weinig meer mee te maken.
En nee hij kan nog steeds niet 1080i ontvangen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ze zijn bij CDS met NL1 HD zojuist overgegaan op 1080i.

Alfons


Precies zoiets had ik wel verwacht je kunt toch niet halverwege de tour overgaan naar 1080i.
Er worden natuurlijk beelden gemaakt om later nog eens te zien en dan zou de helft in 780p zijn en de rest in 1080i.
Maar het verhaal klopt het is nu 1080i. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Er worden natuurlijk beelden gemaakt om later nog eens te zien en dan zou de helft in 780p zijn en de rest in 1080i.


Dat lijkt me niet.

De Tour ligt in haar geheel in 1080i op de plank bij Technicolor, dit was immers het bronsignaal van de productie.

Het is in de uitzendstraat waar er 720p van gemaakt werd. Dit heeft verder geen invloed op het opgeslagen bronmateriaal.

Ergens halverwege de Tour omschakelen zou alleen het gevolg hebben dat de helft van het eventuele door jou opgenomen materiaal (op je HD-DVR) 720p is en de andere helft 1080i.
So what? Ik zie hier het probleem niet van in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: ceesv
<"advokaat van de duivel"> mode aan:

Ik zou wachten tot na de tour de france. Wanneer we nu het bronsignaal gaan uitzenden, en iedereen het verschil ziet krijg je alleen maar klachten.
Tegen de start van de olympische spelen is iedereen het allang weer vergeten.

<"advokaat van de duivel"> mode uit:

mad


Misschien is mijn veronderstelling juist?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: ceesv
<"advokaat van de duivel"> mode aan:

Ik zou wachten tot na de tour de france. Wanneer we nu het bronsignaal gaan uitzenden, en iedereen het verschil ziet krijg je alleen maar klachten.
Tegen de start van de olympische spelen is iedereen het allang weer vergeten.

<"advokaat van de duivel"> mode uit:

mad


Misschien is mijn veronderstelling juist?


Hmja, het verschil is nou ook weer niet zo groot dat je
van je stoel afdondert en de straat oprent om te schreeuwen dat je met 720p besodemieterd bent. smile
Daarnaast zit er 24 uur tussen iedere uitzending, de meeste mensen vergeten al gauw hoe het beeld nou exact was, je kunt immers niet meer terugschakelen om te vergelijken.
En verder wisselde de beeldkwaliteit uit zichzelf ook nog wel eens, niet iedere etappe en ieder moment waren even mooi
door wisselende camera's en geklooi van de regie/technici. wink

Ik zie dus echt niet in waarom je tussen 2 etappes door niet van resolutie kunt wisselen, mogelijk dat CDS wat meer tijd wilde om de encoder optimaal af te stellen, en ze niet het risico wilden nemen om dit tijdens de Tour te doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had rond 8.45 uur het Journaal aan toen het beeld weg viel, maar het geluid door liep. Na ca. 30 sec. was het weer terug en kwam er 1080i in mijn beeld te staan. Na ongeveer 2 minuten gebeurde dit zelfde nog een keer en was het weer 720p. Weer 2 minuten later hetzelfde en was het weer 1080i. Verder bleef het zo. Het heeft dus totaal ca. 5 minuten geduurd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Apple740

Hmja, het verschil is nou ook weer niet zo groot dat je
van je stoel afdondert en de straat oprent om te schreeuwen dat je met 720p besodemieterd bent. smile


In principe is het verschil tussen 720p en 1080i inderdaad niet zo groot, maar wat voor afbreuk heeft de conversie aan het signaal gedaan?

We zullen het nooit weten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
In principe is het verschil tussen 720p en 1080i inderdaad niet zo groot, maar wat voor afbreuk heeft de conversie aan het signaal gedaan?

We zullen het nooit weten.

O ja wel hoor, volgend jaar is er weer een Tour de France, die start in Monaco met een proloog.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...