Ga naar inhoud


[800] disecq probleem


Frans B

Aanbevolen berichten

Zijn er meer mensen met een DM800 die problemen hebben met het switchen tussen satellieten dmv een disecq? Bij mij blijft hij bijna altijd hangen op de eerste satelliet. Is hier misschien een oplossing voor, of moeten we wachten op betere drivers ? De image is Gemini 3.60, maar met PLI heb ik dezelfde problemen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 500. Sequence repeat aanzetten wil weleens helpen mits deze instelling opgeslagen blijft wat bij mij dus niet het geval was om een of andere rare reden. Je kiest bij satellietconfiguratie dus voor afwijkende configuratie en dan bij lnb nummer ok klikken en dan volgende pagina en dan optie 6 geloof ik sequence repeat aan. Ik heb zelf nu ook een 800 en draai Ronaldd ben er zeer tevreden over en deze schakelt meestal wel heel af en toe niet.

 

Gr Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook last van een slecht werkende switch.. echter niet iets anders.

 

De poorten 1-4 (zeg maar input 1) werken prima. Geen problemen schakeld snel etc...

 

De poorten 5-8 echter ( heb 5-7 aangesloten) op achtereenvolgens de Sirius, Thor, en Atlantic Bird (5W) geven problemen op de SD zenders.

 

Het vreemde is namelijk dat op de Thor 0,8W de HD zenders wel werken maar de SD zenders niet. De Switch is goed en heeft altijd prima gewerkt met een 7020 nu met de DM800 dus problemen.

 

Hopelijk wordt dit software technisch vlot opgelost.

 

Groeten,

GVW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GVW1
Ik heb ook last van een slecht werkende switch.. echter niet iets anders.



Waarom niet gelijk even merk/type vermeld?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Word tijd dat ze dat eens gaan fixen,Daar bij dmm.

Waarom?

Ik schat voorzichtig in, dat de mensen met problemen, (bijna) allemaal de versie 2 gebruiken.

DMM geeft al geruime tijd aan dat zij die versie 2.0 niet ondersteunen.

 

Denk vooral ook aan je satellites.xml, want als daar gekke dingen staan, dan gaat je dreambox, en zeker de Enigma2 toestellen gek doen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik had ook problemen met een disecq 1.0 switch(high iso maximum). Spaun zou beter werken als de andere switches en onder gemini zouden de switch problemen vaak erger zijn als met andere software, dit is wat vaak wordt gezegd. Onder Ronaldd merk ik zelf wel dat er beter geswitched wordt terwijl ik met de 500+ hier wel problemen mee had onder gemini en ook met de 800 onder gemini ( zelfde switch)

 

Gr Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ligt wel dmm ben niet onnozel hey.ligt aan de 800.

Over onnozel, heb ik dacht ik niets gezegd, dat zijn jouw woorden.

Ik betwijfel jouw 'DMM' bewering, ik werk hier met Versie 1.0 4/1 switchen.

Al mijn receivers, zappen goed van de ene naar de andere satelliet. Ergens zal best iets niet goed geconfigureerd staan, maar dat is dan aan jou waar je de storing moet/wilt zoeken.

Mogelijk doe je eens een complete scan van alle satellieten en laat dan de optie 'zenders wissen' met 'ja' staan.

 

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een rotating en vandaag viel me iets op .normaal zit ik op 13 19 23 28 en 1west te kijken .

dacht laat ik ens kijken hoever oik naar west en oost kan nu wil ik al een tijd op 68,5 oost kijken dus meteen daarnaartoe geen probleem maar toen wilde ik verder en draaide mn hele rotor niet meer zowel niet naar oost west niks .opnieuw opgestart nog niet (fav nederland ) toen ik op ned 1 drukte niks bewoog niet toen ik op premiere drukte begon mn rotor weer te draaien naar 19 oost na premiere kon ik gewoon weer naar nl schakelen .

 

wat er nuaan de hand is weet ik niet .op mn 7020 alles normaal kan ik schakelen wat ik wil werkt mn schotel prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Tot voor kort gebruikte ik de DM500

Ik had toen een ASAT 10/1 switch in de Uncommitted mode geprogrammeerd (mode 5= (= Diseqc 1.1 of 2.1 uncommitted, tot 40 LNB's in combinatie met 10 stuks normale 4/1 DiSEqC 1.0 switches).

 

Hierop aangesloten:

- 1 draaibare schotel (DiSEqC 1.2)

- 2 normale (committed) DiSEqC switches. Hierop 7 LNBS's.

1e normale DiSEqC switch in volgorde van uitgang:

1 draaibare, 19E,23E,28E.

2e normale DiSEqC switch in volgorde van uitgang:

13E,5E, 0,5W, 30W.

 

Dit als een test opstelling om straks 2 stuks T90 op het dak te plaatsen zodat ik (bijna) alees aan kan zonder te draaien).

De draaibare toevoegen is voor de toekomst niet noodzakelijk maar ik wilde zelf testen of het zo ook werkte met de draaibare.

 

In de bovenstaande configuratie werkte het prima met een kleine uitzondering.

Als ik op 13E keek en dan naar 19E ging wilde de installatie niet meer schakelen.

Maar als ik van 13E naar 23E ging dan schakelde hij weer prima

 

Ik heb van alles geprobeerd: Verhoogde spanning, andere normale DiSEqC switches, (nagenoeg?) alle mogelijke instellingen Dreambox. Niets hielp voor dit (kleine / hanteerbare) probleem. Verder heeft dit ruim een half jaar zo naar tevredenheid gedraaid. Wel veel geleerd over DiSEqC en over de instellingen voor de Dreambox.

 

Nu naar het eigenlijke onderwerp:

Mijn nieuwe DM800 (PLI-Image) heb ik op deze applicatie aangesloten met de instellingen die daarbij horen. Het functioneerde voor geen meter meer. Soms schakelde de DiSEqC switches zoals het moest maar vaak ook niet.

Ook de diverse variaties in de instellingen gaf geen verbetering.

Had de HenkSat settings als eerste geladen. Daarna ook nog andere kanalenlijsten geprobeerd maar ook dat gaf geen verbetering.

 

Uiteindelijk alles losgekoppeld en de 10/1 switch in mode 2(= normale DiSEqC 1.1 of 2.1, max. 10 LNB.

Vreemd: Nu bleef het probleem identiek (uiteraard de instellingen van de DM800 op deze wijziging aangepast). Ook andere instellingen binnen de DM800 bracht geen verbetering. Probleem identiek zoals door de anderen omschreven.

 

Uiteindelijk alles er af en alleen 13, 19,23 en 28E aangesloten op een normale 4/1 DiSEqC switch(1.0) aangesloten. De DM hierop ingesteld en...... alles draait als een tierelier.

 

Zou de DM800 dan toch moeilijk overweg kunnen met uitgebreidere schakelingen als ik de ervaringen zo lees van anderen?

 

Zijn er mensen die een uitgebreide installatie hebben die WEL 100% draait????

 

Groet

Gerard

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...