Ga naar inhoud


Nokia 9600 met LCD TV - Beeld 16:9 en 4:3 schakeld niet automatisch


SatBaron

Aanbevolen berichten

Mijn Nokia MM 9600 met de SW DVB2000 V1.82.0v (20.12.200) NoOneManIt Compiled 2001.12.25 (ver. 1.2) i.c.m. een LCD TV

schakeld deze TV niet automatisch tussen de beelden 16:9 en 4:3, terwijl de instellingen juist ingesteld staan van die TV.

Moet er in de DVB2000-SW instelling iets worden gewijzigd of zit er in deze SW die mogelijkheid daar helemaal niet in.

Momenteel wijzig ik dit handmatig met de AB van de TV tussen gewoon- en breedbeeld

terwijl dit automatisch zou moeten gebeuren mits met de juiste instellingen van de TV.

Wie kan mij daar uitsluitsel over geven ?

 

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mogelijk is er niemand die een LCD TV heeft met mede het gebruik van een Nokia 9600S MediaMaster of een Nokia 9500S MediaMaster.

 

Kan ik me eigenlijk moeilijk voorstellen.

Het kan ook zijn het bovenstaande door mij niet duidelijk genoeg geformuleerd.

 

In de SoftWare kan ik nergens een instelling vinden in de vorm van Letterbox of iets dergelijks.

Waar de omschakeling van de 4:3 naar 16:9 beelden wel automatisch gebeurd op de LCD TV,

dat is op de zenders van BVN en L1 (regionale van Limburg).

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in huis is het enige flatscreen die van mijn laptop :D

Ik heb zelfs nog geen breedbeeld !!

 

In NoOneManIt is wel een beeld instelling , maar of dat jouw probleem oplost ?

 

Druk op Hilfe (of ?) en dan een paar x de 9 (= breedbeeld )

2x drukken op TV maakt het weer beeldvullend .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust,

 

Citaat:
In NoOneManIt is wel een beeld instelling , maar of dat jouw probleem oplost ?

 

Druk op Hilfe (of ?) en dan een paar x de 9 (= breedbeeld )

2x drukken op TV maakt het weer beeldvullend .

 

Beste kerel,

Waar je het nu over hebt ? ? - Weet ik echt niet !

Ik heb nog nooit Hilfe of "?" ergens in de NoOneManIt SoftWare gezien.

Waar kan ik dit in vredensnaam vinden ?

 

Kan je mij dit wat duidelijker vertellen / uitleggen ?

B.V.D !!

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatBaron
@trust,

Citaat:
In NoOneManIt is wel een beeld instelling , maar of dat jouw probleem oplost ?

Druk op Hilfe (of ?) en dan een paar x de 9 (= breedbeeld )
2x drukken op TV maakt het weer beeldvullend .


Beste kerel,
Waar je het nu over hebt ? ? - Weet ik echt niet !



Ik heb nog nooit Hilfe of "?" ergens in de NoOneManIt SoftWare gezien.
Waar kan ik dit in vredensnaam vinden ?

Kan je mij dit wat duidelijker vertellen / uitleggen ?
B.V.D !!
Met vriendelijke groet,

SatBaron


Wel eens goed op je afstandsbediening gekeken ?
Daar zitten knoppen op waar je op kunt drukken , beste man .
't kan natuurlijk zijn dat de tekst van de knopjes afgesleten is .

post-368-1318259827,4053_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust,

 

Inderdaad staat op een AB van een dBox-AB "Hilfe", maar bij mij op de AB van de Nokia staat "TEXT".

Dus dat kon ik ook niet weten omdat ik geen dBox AB heb.

 

Als ik daar dan op druk met daarna een paar x de 9-nummertoets dan krijg ik bij de 2de keer een "Cold reboot". Dus Breedbeeld ??

 

Met vriendelijk groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zelf ook eens dieper in gedoken , en heb het hogerop gezocht (zolder) :D

Daar lag nog een AB , inderdaad met opdruk NOKIA en op de bewuste toets TEXT .

Niet bij stil gestaan dat er ook nog andere AB's waren.

Ik heb exakt dezelfde versie software als jij aangeeft .

 

Deze optie heb ik nooit uitgebreid bekeken , ik heb het alleen gemeld omdat er nog niemand gereageerd had .

 

Na een keer drukken op TEXT verschijnt bij mij de software info .

 

Dan schijnt het er van af te hangen op wat voor een type kanaal de ontvanger staat (16/9 of breedbeeld uitzending) , wat het effekt is als je meermaals op de 9 drukt .

 

Op NED 1 schakeld hij dan na 3 , soms 4 x drukken , van vol naar breedbeeld , de software info verdwijnt en in de dislpay van de nokia staat dan "Video" .

2 x drukken op TV , zet hem weer op vol beeld .

Op RTL 5 (momenteel de uitzending van Teleshop) kun je na het verschijnen van de software info , op de 9 drukken tot je een ons weegt maar de software info verdwijnt niet en het beeld blijft 16/9 .

Maar zoals gezegt , betwijfel ik of dit de oplossing voor jouw probleeem is .

 

Misschien dat je het moet zoeken in menu-9-5-A -SCART menu

Bij mij staat bij 1 , 2 en 3 , 12 V

Afhankelijk op welke scart jouw LCD is aangesloten , zou ik eens experimenteren mat de verschillende instellingen ( 0 V / 6 V / 12 V )

 

Edit !!!

 

Met de instellingen in het scart menu 1 / 2/ en 3 op 0 V , schakelt hij na het drukken van TEXT , al na éénmaal 9 naar breedbeeld .

De instellingen in dit menu heeft duidelijk effekt op bovengenoemde .

 

N.b. Als ik 2x TEXT druk zie ik een rood menu met daarin de optie 9 -Cold Re-Boot

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trust,

 

Allereerst bedank ik je hartelijk voor de genomen moeite die je hebt gedaan om mij te helpen ! En ook voor je duidelijke uitleg.

Juist ook omdat er niemand reageerde, want ik neem toch wel aan dat er wel mensen zijn die de 9500 of 9600 gebruiken i.c.m. een LcD TV.

Zoals jij het hebt uitgelegd heb ik dit hier getest en heb 1 keer het beeld naar breedbeeld zien omgaan.

Nadien ging dit niet meer.

Maar als dit alsnog goed zou werken, dan moet er elke keer handelingen voor worden gedaan om een uitgezonden breedbeeld daadwerkelijk ook in breedbeeld op de TV te krijgen.

Met een druk op de AB van de TV kan dus ook handmatig het gewenste beeld verkregen worden, maar dat schijnt i.c.m. een Nokia 9500 of 9600 niet te gaan.

Toen die SW werd gebreid was er volgens mij nog geen breedbeeld (of heb ik dit mis?).

Hoe dan ook, lijkt mij het maar voor gezien te houden want ik overweeg de laatste tijd toch al om over te stappen naar een moderne satellietontvanger.

Daarbij lonk ik al een tijdje naar een Kathrein UFS 910. Zeker nu dat volgend jaar de publieken in HDTV gaan uitzenden.

Dan komen er ineens 4 Nokia's (2x 9500 & 2x 9600) overcompleet, maarja zo gaat dat nu eenmaal met de vooruitstrevende techniek.

In elk geval heb ik grote waardering voor je inzet en het meedenken ! Hartelijk bedankt !

 

Met vriendelijke groeten,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo,

 

Citaat:
Mijn Nokia MM 9600 met de SW [color:#FF0000]DVB2000 V1.82.0v (20.12.200) NoOneManIt Compiled 2001.12.25 (ver. 1.2)[/color]

Hiermee ben ik dit draadje begonnen.

Dit is een DVB versie !

Mogelijk bedoel je er iets anders mee ?

 

Met vriendelijke groeten,

SatBaron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er bedoeld wordt de beta's van versie 2 of de nieuwste opensource versie.

 

Versie 2 beta8 np78 heb ik hier draaien, schakelt automatisch over tussen 4:3 en 16:9. Alleen op sommige ITV zenders werkt dit niet goed en heb je een beetje een vreemd beeld. Op de NL zenders werkt het perfect.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rekordc,

 

Bedankt voor je reaktie en de duidelijke verklaring van wat er mogelijk mee bedoeld wordt.

Eerdaags zal ik die versie er eens inzetten en denk ik dat ik daarmee geholpen ben.

Als het bij jou in de 9600 perfect werkt, dan zal het hier ook wel zo zijn.

Nomaals hartelijk bedankt !

 

Vriendelijke groeten,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...