Ga naar inhoud


snelheid overzicht opgenomen films


dreamer4all

Aanbevolen berichten

Sinds een maand de trotse bezitter van een 800. Ik merk nu dat hoe meer opgenomen films er zijn, hoe langer het duurt voordat het overzicht met opgenomen films verschijnt (ik heb nu 25 entries). Als ik bijvoorbeeld van TV naar Video mode schakelt kost het 9 secondes voordat het overzicht verschijnt. Ook het bladeren naar een volgende pagina duurt 5 seconden. De tweede keer dezelfde blader-actie gaat daarentegen dan wel weer binnen 1 seconden. Tijdens al deze acties is de interne schijf (WD 320 GB) niet slapende.

Dan nu de vraag: is dit normaal, of heeft iedereen hier last van. Of ligt het aan de schijf ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe de plugin uit de bijlage maar eens installeren.

Pak deze uit, zet hem in /tmp en installeer hem via telnet.

Vanuit de tmp directory geef je: ipkg install naambestand

enigma2-plugin-extensions-suomipoeka_0.8.6-r0_mipsel.zip

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi,

 

had hetzelfde probleem nadat de media center er op stond

wist niet wat met deze ipk plugin gebeuren zou...

 

dat gaan we dus ook maar effe erop bakken.

 

ik moet echter wel melden (off topic) dat ik nu ook andere bestanden op de NAS zie staan .meta .cuts .ap en die staan er sinds media center pas tussen? is dat normaal?

 

cheers

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamer4all
Wel heb ik het probleem dat het scrollen met de pijltjes toets heel traag reageert. Is dat normaal ?


Heb ik dus géén last van, welke image gebruik je?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ik moet echter wel melden (off topic) dat ik nu ook andere bestanden op de NAS zie staan .meta .cuts .ap en die staan er sinds media center pas tussen? is dat normaal?

cheers


Welke hoofddirectory heb jij benoemd als filmmap?
Het progje heeft ontelbare settings, zie plugins en downloads, wat alles doet weet ik zelf ook nog niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: dreamer4all
Wel heb ik het probleem dat het scrollen met de pijltjes toets heel traag reageert. Is dat normaal ?


Heb ik dus géén last van, welke image gebruik je?


De laatste van Gemini.
Het lijkt erop dat de plugin bij elke toets naar beneden de informatie ophaalt van de film, en bijv. bij 5 toetsen naar beneden niet de eerste 4 skipt en daarna alleen de informatie van de laatste ophaalt. Als je na het verschijnen van de informatie van de film onderaan het scherm, het pijltje naar beneden intoets, reageert de plugin wel direct.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

neen denk ik niet...

de suomipoeka helpt

eveneens de bigmovielist plugin ivm de snelheid die lijst te genereren

 

maar ik denk dat de datum in de dm 800 anders van annotatie is en daarmee dus de volgorde en mogelijk ook het jaartal een raar effect kunnen hebben indien je oudere met een niet dm 800 opgenomen bestandslijst bekijkt.

 

ofschoon de enigma 2 verbeteringen met zich brengt ben ik van mening dat nu juist aan bijvoorbeeld zo een annotatie van de datum niks had hoeven veranderen.

 

het mediaplayer gedeelte vind ik in enigma 2 (persoonlijk) nog steeds heel omslachtig en teveel knopgedruk... om daar te komen wat je wilt afspelen (sorry maar daar ben ik echt niet overtuigd van de enigma 2 en ook deze nieuwe plugin)

 

knop

lijst

keuze

bam spelen (knop volgende keuze bam spelen)

hoeveel tussenstapjes je nu moet maken is gewoon arbo-technisch al RSI verdacht.

 

cheers

 

uh idem EPG, waardeloos in enigma 2 ook de graphical EPG plugins

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen mogelijkheid om de opgenomen bestanden te groeperen in een mappen structuur?

Dat zal ook schelen.

 

Ik ben hiernaar op zoek, maar heb dit nog niet voor elkaar. Heb ook al via telnet een map aangemaakt, maar zie die niet 123 terug.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de 7025 bestaat een soortgelijk probleem. Afhankelijk van je image zit onder het "menu" vanuit de movielijst de optie om de lijst anders weer te geven. Zorg dat hij de lengte van de film niet berekent, dan is hij weer snel. Het is de lengteberekening die per film een halve seconde in beslag kan nemen.

 

Alternatief is om MovieList.py te editen en dat stukje eruit slopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...