Ga naar inhoud


misschien oplossing HD uitval


OKKI

Aanbevolen berichten

ook ik had problemen met HD beeld te krijgen op mijn db800.( ser. nr. 86....)

de afgelopen 2 weken heel wat getest met software gemini 3.6 en diverse instellingen,met o.a. gbox,cccam en mgcamd.

met gbox heb ik alleen beeld op SD kanalen,niet op HD en via een interne share op mijn db7020.

het beeld met cccam 2.09 via een interne share op gbox loopt na 10 minuten vast op een HD kanaal,en op SD zijn er teveel

bevriezingen maar dit komt door de share naar gbox toe.

met mgcamd 1.30c (te downloaden via blue panel) had ik beeld op HD kanalen,soms 10 minuten of zelfs 30 minuten en dan liept ie vast.

maar nu komt het: toevallig verbond ik eergisteren mijn db800 met een scartkabel naar een oude vcr om dit signaal op mijn

slaapkamer te krijgen.

sindsdien is ie niet meer uitgevallen op een HD en SD kanaal,zelfs vanmiddag 3 uur getest op NL1HD,tour de france.

vraag me niet hoe het kan maar mijn db800 draait nu op gemini 3.6 met mgcamd 1.30c via een interne share gbox op m'n db7020.

misschien is dit iets voor diegene die ook last hadden van uitval om eens te proberen met een scart kabel.

en die personen die al geen last hadden van uitval kunnen misschien bevestigen of zij een scart kabel verbonden hadden.

verder zal ik testen of ie niet meer uitvalt.

 

succes ermee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vraagje,

is die vcr al of niet verbonden via een rf kabel met één of ander kabelbedrijf,zodanig dat die geaard is?

Vroeger heb ik al eerdere ontvangers moeten "aarden" om ze goedwerkend te krijgen,maar aangezien ik die box niet heb,kan ik er misschien naast slaan,maar ik zou het graag weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord met die vcr kan best kloppen.

Hier duurt het ook even en dan slaat ie vast. Als je dan de stekker eruit haalt moet je hem even eruit laten, oftewel er moet een condensator ontladen. als je dan de stekker er weer in doet werkt het weer.

Ik denk dat die condensator kan ontladen via de vcr.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EtienneM
Het antwoord met die vcr kan best kloppen.
Hier duurt het ook even en dan slaat ie vast. Als je dan de stekker eruit haalt moet je hem even eruit laten, oftewel er moet een condensator ontladen. als je dan de stekker er weer in doet werkt het weer.
Ik denk dat die condensator kan ontladen via de vcr.

Ben je in de mogelijkheid je dm800 te aarden?
Ik heb vroeger ander probleem gehad met smartcardbreuken en na aarding,was dit probleem verholpen.Hier staan de ontvangers boven op een vloer van (in 't west vlams balletum venyl).
Als ik de spanning meette buiten op het toestel had ik 50 Volt,en had ik best wel problemen.Nu alles geaard is,zijn mijn problemen opgelost.De aarding ging van mij goed,omdat er in deze kamer een apparte zekeringskast is,en ik heb rechtststreeks een aarding gelegd tussen zekeringskast en sat ontvangers.ik heb er een ooglus rond gedaan,en één vijsje aan het toestel losgedraaid en deze ooglus ertussen gestoken.Via de coax,lopen de aardingen door.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EtienneM
Als je dan de stekker eruit haalt moet je hem even eruit laten, oftewel er moet een condensator ontladen. als je dan de stekker er weer in doet werkt het weer.
Ik denk dat die condensator kan ontladen via de vcr.


Dat is onzin, het is een warmte probleem...
Toen ik mijn box bij de airco zette en er een fan op had starte de box iedere keer zonder wachttijd of gedoe.

Dit is niet alleen mijn ervaring maar ook van andere mensen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je mijn PM niet kon afwachten.

Nu plaats ik mijn reactie dus maar openbaar. Bij het volgende commentaar dat niet via PM komt, ga je onheroepelijk van de site af.

---

Luister Pendagron, met jouw bericht verziek je de sfeer in een topic waar ondanks terechte klachten de sfeer nog steeds goed is.

Met jouw bericht help je niemand, voeg je niets toe aan het topic en is daarom dus onnodig (sfeer verziekend) omdat je onnodig negatief kritisch bent.

Voel je jezelf hier niet meer thuis, ga je gewoon naar een ander forum.

Mensen die enthousiast en positief kritisch zijn of opbouwende kritiek geven, zijn op sat4all van harte welkom en krijgen dit soort "standjes" ook niet van ons.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OKKI
inmiddels is al weer een keer vastgelopen,daarna gereset en weer beeld voor een uurtje of 4.
helaas is de scartkabel dus geen oplossing.


De scartkabel is natuurlijk geen oplossing, zelfs als het merkbaar zou zijn is en blijft het GEEN oplossing.
DMM zal heus wel binnenkort met een statement komen en een oplossing. Die zullen dit echt niet zo laten.
Laten we geduld hebben mensen, meer helpt toch niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is dat wel wijsheid van die ouwe Henksat...?

 

het kan zijn dat men ongedurig is maar met alle nieuwere modellen van de afgelopen jaren bleken er nog al wat updates (CVS images / ipkg etc) nodig een stabiel kassie te bekomen.

 

ik ben nu ook aangewezen op de verbeteringen en vernieuwingen maar zeer zeker gerust dat men dat adequaat oplost.

(zelf een bijdrage leveren betekend dan; heel precies bugs omschrijven en melden aan de knappe koppen die die software teugels in handen hebben)

 

cheers

 

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
misschien is dat wel wijsheid van die ouwe Henksat...?


Oud? Ben net de veertig voorbij..... :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...