Ga naar inhoud


[800] Rode pixels door het beeld


jakkoi

Aanbevolen berichten


Ik heb 2 DM800 boxen met 1 Plasma en 1 LCD scherm. Ik heb hier ook geen last van. Heb ook meerdere images gebruikt. Draai nu beiden op Gemini 3.6. Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Sluit hem eens aan via Scart ipv hdmi en kijk of je het dan ook hebt.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb een DM500 en een Relook 400s beide met een Enigma image.

Beide recievers geven soms rode pixels op mijn 42 inch Plasma. Alleen te zien bij donkere beelden en vaak wat meer in de hoeken. Soms werkt een reboot maar meestal niet.

 

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_V
Heb je toevallig een LG plasma?


Yep een LG 42PC1R.

Soms zijn ze er niet soms een beetje soms heel erg. Heb nu een DM800 (sinds gisteren)en via HDMI heb ik er tot nu toe geen last van.

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peter-nmgn
zou kunnen, maar dan is die dode pixel altijd zichtbaar! (dus ook als je naar een andere beeld bron kijkt)

en ik heb nog nooit een tv gezien met veel dode pixels (hoogstens een paar)



Zijn geen dode pixels deze zijn altijd zichtbaar. Deze rode pixels (althans bij mijn TV) sprankelen en doven langzaam naar de donkere kleur die ze moeten hebben.

Een dode pixel is toch zwart niet rood???? toch ????

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een dode pixel is toch zwart niet rood???? toch ????

 

JUIST

 

ik heb een kabel door een duims loze buis onder de parketvloer lopen met zelf gesoldeerde contacten.

we moesten (snuffer en ik) nog eens de weerstandjes toevoegen tegen invloeden van buitenaf en afschermen

 

maar bij het inschakelen van de koelkast zie ik ook die rode dansende cellen (kortstondig)

 

is dus naar mijn mening en ervaring een stoorbron op een slechte kabel.

 

en ja we maken het echt nog wel eens af hoor.

 

chiao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: simcat
Origineel bericht van: D_V
Heb je toevallig een LG plasma?


Yep een LG 42PC1R.

Soms zijn ze er niet soms een beetje soms heel erg. Heb nu een DM800 (sinds gisteren)en via HDMI heb ik er tot nu toe geen last van.


Aha, ja, was er al bang voor. Ik heb namelijk dezelfde tv hier staan. Het is een vaker voorkomend probleem bij dit toestel.
Als je nog in de garantieperiode zit moet je snel even contact opnemen met de LG klantenservice, dan sturen ze iemand die even een (ik geloof) board verwisselt. De jongen die hier kwam had het er aardig druk mee, hij verving er een stuk of 10 per week dus het probleem is bekend. Er moest nieuwe software op, normaal namen ze dan de tv mee, maar ze hadden inmiddels zoveel boards verzameld...

Ik had al een hele tijd last van de rode pixels die je inderdaad vooral ziet op donkere plaatsen, bijvoorbeeld in de hoeken van de zwarte balken bij een breedbeeld film. Op een bepaald moment was ik het zat en zocht ik m'n papieren er maar eens bij, bleek dat ik nog 1 dag garantie had. Snel gebeld naar de klantenservice en binnen een paar dagen kwam er al iemand van een plaatselijk bedrijfje voorbij die dus precies wist wat er aan de hand was. Het uitwisselen van het plaatje was een klusje van 10 minuten. Heb er daarna nooit meer last van gehad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze vervangen het complete scherm,heb het 2 jaar geleden ook gehad en het is zeer irritand,maar de service is goed bij lg het was in 3 dagen gepiept!

 

 

Origineel bericht van: D_V
Origineel bericht van: simcat
Origineel bericht van: D_V
Heb je toevallig een LG plasma?

 

Yep een LG 42PC1R.

 

Soms zijn ze er niet soms een beetje soms heel erg. Heb nu een DM800 (sinds gisteren)en via HDMI heb ik er tot nu toe geen last van.

 

Aha, ja, was er al bang voor. Ik heb namelijk dezelfde tv hier staan. Het is een vaker voorkomend probleem bij dit toestel.

Als je nog in de garantieperiode zit moet je snel even contact opnemen met de LG klantenservice, dan sturen ze iemand die even een (ik geloof) board verwisselt. De jongen die hier kwam had het er aardig druk mee, hij verving er een stuk of 10 per week dus het probleem is bekend. Er moest nieuwe software op, normaal namen ze dan de tv mee, maar ze hadden inmiddels zoveel boards verzameld...

 

Ik had al een hele tijd last van de rode pixels die je inderdaad vooral ziet op donkere plaatsen, bijvoorbeeld in de hoeken van de zwarte balken bij een breedbeeld film. Op een bepaald moment was ik het zat en zocht ik m'n papieren er maar eens bij, bleek dat ik nog 1 dag garantie had. Snel gebeld naar de klantenservice en binnen een paar dagen kwam er al iemand van een plaatselijk bedrijfje voorbij die dus precies wist wat er aan de hand was. Het uitwisselen van het plaatje was een klusje van 10 minuten. Heb er daarna nooit meer last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: triplex
ze vervangen het complete scherm,heb het 2 jaar geleden ook gehad en het is zeer irritand,maar de service is goed bij lg het was in 3 dagen gepiept!


Hier dus niet het scherm, alleen een board, nooit meer last van gehad.
De klantenservice is inderdaad erg goed, had de tv ooit in Duitsland gekocht en dacht dat dat wellicht een probleem zou kunnen zijn, niet dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...