Ga naar inhoud


[7000S] NSLU2 (nas) een 2e disk erbij met CIFS lukt niet, wie?


Philips

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een orginele NSLU2 (nas) en dit werkt al lang met een DM 7000 zonder problemen. Nu heb ik een tweede HD (USB) aangesloten en wil deze koppelen via CIFS. Zodat ik dan vanaf de DM 7000 de beide schijven kan benaderen. Dit lukt mij niet?

Via windows XP zijn de beide schijven benaderbaar dus dat deel zit goed.

Waarschijnlijk moet ik geen localDir geen /hdd opgeven maar iets anders

Wie kan mij helpen ik kan over dit onderwerp niets vinden als ik maximaal 2 jaar terug kijkt.

Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer eens die tweede te mounten zonder de eerste.

Beide schijven moeten wel iets verschillen in naam, dus bijv. mount disk1 en mount disk2

Mount je de eerste op cifs, maar dan een extra dir aan bijv. cifs2 en mount hierop. Beide op cifs wil niet.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een umount gedaan en dan wordt inderdaad de tweede schijf zichtbaar. Dus dat deel van CIFS zit goed.

Lees ik nu uit jou bericht dat je via CIFS maar een schijf kan mounten?

 

Ik heb hierna de disk 1 weer gemount en dan is disk2 niet meer zichtbaar ondanks de verschillende share namen zoals dreambox en muziek

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is dus niet echt dreambox maar hardware/ of / linux gerelateerd

 

de NSLU2 kan twee usb devices behappen

maar

afhankelijk van de firmware

EN

of je disk unslunged is heb je toegang op een en of twee via het netwerk

 

twee disks zijn met unslung firmware enkel mogelijk met een paar truuks

 

unslung heeft namelijk standaard (default) een ext3 poort en een fat of ntfs poort prioriteit (afhankelijk van de firmware versie)

 

er kan maar een disk slugged zijn (dus waar deel van de firmware op wordt uitgebreid)

er kunnen twee disks worden gebruikt

je kunt beiden op ext3 habben geformateerd maar moet specifieke mount en share parameters gebruiken om ook meerder disks per mount aan te spreken

 

de originele firmware kan dat niet.

 

omdat je niets over de firmware verteld kan ik er niet eenduidig op reageren of advies geven.

 

overigens is het enige dat dreambox gerelateerd is de mount commando's en syntax zelve

zoals je laatste bericht ook al aantoond en daarmee dus de regel bevestigd kun je maar een mountpoint voor opnemen aanmaken in een ongewijzigde dreambox... indien je een tweede mount maakt moet je andere mount parameters gebruiken en symlinks (indien niet aanwezig in het image) aanmaken.

 

cheers

 

 

 

de firmware versie geeft aan welke disk

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit nog de orginele firmware in. Dus uit jou reactie lees ik dat het geen dreambox probleem is maar dat de NLSU2 dit niet aan kan.

Als ik overga naar unslung is het wel mogelijk maar dan moet ik in de dreambox nog ergens wat aanpassen.

Als ik dit lees kan ik beter overgaan tot een grotere HD dat maakt alles eenvoudiger. Want misschien is het dan wel mogelijk om via CIFS meerdere aangemaakte shares te koppelen en dan heb ik eigenlijk het zelfde bereikt.

Klopt mijn denkwijze?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philips

Lees ik nu uit jou bericht dat je via CIFS maar een schijf kan mounten?


Je kunt meerdere cifs mounts hebben, maar je kunt er niet meerdere op 1 dir cifs mounten, oplossing is gewoon een extra dir aanmaken, cifs2 geheten, maar evenzogoed zou je kunnen mounten op usb of nfs of even wat, die naam cifs is enkel gekozen voor het gemak en staat verder los van het protocol CIFS.
Pli heeft bijv. standaard al 4 directories om op te mounten server1 t/m server4.

Maar zoals Tonski je vertelde, met je NSLU heb je nog een ander probleem.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...