Ga naar inhoud


[PLi® Enigma1] PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335


hemertje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Unetwork
wel een vraag nog waar ik niet uit ben:
Ik krijg met geen mogelijkheid Thor en een aantal andere satellieten te zien in de setup dus kan ik ook de settings niet gebruiken van Pet. Ligt dat aan de sat.xlm en is die ergens te downloaden?


nadat je de PET lijst geselecteerd hebt? de meest bekende satellieten die vaak niet willen zijn thor 0.8W en de sirius op 4.8O

vaak hanteren de zenderlijsten de onjuiste positie op resp. 1W en 5O

de PLi satellites.xml is gebaseerd op de correcte posities van Lyngsat

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast john v`daal

Gaat de bestands modus een keer aangepast worden ? is meer een wish voor de volgende image.

Lijk me leuk als deze er wat strakker uitziet .

Beetje media center achtig . Of is dat eigenlijk onmogenlijk

Verder PLi fan van af het begin en ook deze werkt weer perfect !!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: john v`daal
Gaat de bestands modus een keer aangepast worden ? is meer een wish voor de volgende image.
Lijk me leuk als deze er wat strakker uitziet .
Beetje media center achtig . Of is dat eigenlijk onmogenlijk
Verder PLi fan van af het begin en ook deze werkt weer perfect !!


wat zijn je gewenste features?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Citaat:
dank je, ook positieve berichten zijn wel eens leuk om te lezen!

Zeker weten! Maar wel een vraag nog waar ik niet uit ben:
Ik krijg met geen mogelijkheid Thor en een aantal andere satellieten te zien in de setup dus kan ik ook de settings niet gebruiken van Pet. Ligt dat aan de sat.xlm en is die ergens te downloaden?


Ik had hetzelfde probleem en inderdaad PLi gebruikt de "juiste" sattelites.xml. Ook ik gebruik een pet123 lijst.
Ik heb nu een sattelites.xml van 20 juli en ik ben de PET123 lijst hiermee aan het updaten (draaibaar). Is een hoop werk, maar als deze klaar is, dan wil ik hem hier wel posten.

Groet,
Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast john v`daal
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: john v`daal
Gaat de bestands modus een keer aangepast worden ? is meer een wish voor de volgende image.
Lijk me leuk als deze er wat strakker uitziet .
Beetje media center achtig . Of is dat eigenlijk onmogenlijk
Verder PLi fan van af het begin en ook deze werkt weer perfect !!


wat zijn je gewenste features?


Dat de bestands modus wat meer grafish is beetje media center achtig.
Mischien met de mogenlijkheid een cd hoes van de cd die je afspeelt in beeld tekrijgen ,mits deze in de map met de mp3 staat.
Hoop dat je begrijp wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
nadat je de PET lijst geselecteerd hebt? de meest bekende satellieten die vaak niet willen zijn thor 0.8W en de sirius op 4.8O

 

vaak hanteren de zenderlijsten de onjuiste positie op resp. 1W en 5O

 

de PLi satellites.xml is gebaseerd op de correcte posities van Lyngsat

Ja dat klopt maar de vraag is of er ergens de juiste sat xlm terug is te zetten

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast linuxman

Even een kleine update voor wat betreft mijn AB (Harmony 885) problemen op mijn DM7000. Na het opnieuw inleren van de toetsen die problemen gaven is bij mij het probleem in elk geval opgelost! Het is dus nog maar de vraag achteraf gezien of het wel iets te maken had met de upgrade naar Jade. De Harmony AB doet het nu dus ook prima met Jade!

 

Groetjes,

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Citaat:
nadat je de PET lijst geselecteerd hebt? de meest bekende satellieten die vaak niet willen zijn thor 0.8W en de sirius op 4.8O

vaak hanteren de zenderlijsten de onjuiste positie op resp. 1W en 5O

de PLi satellites.xml is gebaseerd op de correcte posities van Lyngsat
Ja dat klopt maar de vraag is of er ergens de juiste sat xlm terug is te zetten


wat is de door jou bedoelde juiste sat.xml?
anders eens opnieuw scannen wil ook wel helpen om de zenders terug te krijgen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLi mannen (en vrouwen ?) goed werk weer!

 

Ik heb alleen een probleempje met het booten van de nieuwe kernel vanaf cf. Ik boot direct vanaf cf met de root filesystem in een aparte partitie op de cf. Als ik echter de nieuwe kernel boot dan hangt ie. Als ik de Iolite kernel terug zet boot hij wel Jade.

 

Is er een afhankelijkheid met de stage 2 loader ? Ik wil namelijk mn box niet flashen om zo mn on-board flash een standaard image te houden (behalve dan de stage2 loader van jullie om direct vanaf cf te kunnen booten).

 

Enig idee wat het kan zijn ? Ik heb helaas geen seriele poort meer op mn LT dus ik kan ook de boot messages niet bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: shoenix
PLi mannen (en vrouwen ?) goed werk weer!

Ik heb alleen een probleempje met het booten van de nieuwe kernel vanaf cf. Ik boot direct vanaf cf met de root filesystem in een aparte partitie op de cf. Als ik echter de nieuwe kernel boot dan hangt ie. Als ik de Iolite kernel terug zet boot hij wel Jade.

Is er een afhankelijkheid met de stage 2 loader ? Ik wil namelijk mn box niet flashen om zo mn on-board flash een standaard image te houden (behalve dan de stage2 loader van jullie om direct vanaf cf te kunnen booten).

Enig idee wat het kan zijn ? Ik heb helaas geen seriele poort meer op mn LT dus ik kan ook de boot messages niet bekijken.


idd onze vrouwen en vriendinnen supporten ons goed in die tijd die we aan het bouwen van de pLi images spenderen

nav jouw vraag:

Er is geen afhankelijkheid met de 2nd stage loader.
Verder is het debuggen van een kernel die niet wil booten vrijwel onmogelijk zonder seriele console.
Met een usb2serial moet het wel gaan.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag PLI Jade geinstalleerd op mijn DM7000S en alles draait bijna perfect.

Ik stuit echter 2 problemen.

 

1. In de OSD zie ik wel welke coderingssystemen er actief zijn bij een bepaald zender, maar echter NIET welk coderingssyteem er gebruikt wordt om het beeld te decoderen. M.a.w, de juiste vlakjes (B, S, CW, V, N, ND etc.) worden geel, als het coderingssyteem aanwezig is op de znder, maar er wordt nooit 1 vlakje groen, zoals dat bij PLI IoLite het geval was.

 

2. Ik gebruik een Motec SG-2100A diseqc motor met usals. Ik heb de 'use motor power' en 'gotox' functie aangezet en de lengte/breedte graad ingevult. De motor draait in de meeste gevallen correct, maar soms als ik van sat wissel, krijg ik geen beeld. Vaak als ik naar een andere transponder zap, draait de motor wel en krijg ik beeld. Dit zelfde probleem deed zich ook al voor met PLI IoLite. Als ik echter een andere image gebruik, bijvoorbeeld Gemini 4.3 of 4.4, dan draait de motor altijd goed.

 

Zijn er meer mensen met deze problem, of weet iemand een oplossing?

 

M.v.g

 

Adri.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat is de door jou bedoelde juiste sat.xml?

anders eens opnieuw scannen wil ook wel helpen om de zenders terug te krijgen...

Nee dat help niet omdat er vele satelliet namen niet meer in de lijst voorkomen.

Maar ga wel weer tijdelijk terug naar de vorige versie want toen werkte alles wel met alle sats....

 

Mocht er iemand de juiste sat.xlm heben waar bvb Thor en 28E wel in voorkomt dan graag een PM naar mij toe...

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adri
Ik heb vandaag PLI Jade geinstalleerd op mijn DM7000S en alles draait bijna perfect.
Ik stuit echter 2 problemen.

1. In de OSD zie ik wel welke coderingssystemen er actief zijn bij een bepaald zender, maar echter NIET welk coderingssyteem er gebruikt wordt om het beeld te decoderen. M.a.w, de juiste vlakjes (B, S, CW, V, N, ND etc.) worden geel, als het coderingssyteem aanwezig is op de znder, maar er wordt nooit 1 vlakje groen, zoals dat bij PLI IoLite het geval was.

[knip]

Zijn er meer mensen met deze problem, of weet iemand een oplossing?

M.v.g

Adri.


Dat probleem met die icoontjes in de standaardskin heb ik ook.
Ik heb ze dat reeds gemeld op het PLI-forum.
Af en toe doen ze het bij mij wel, vooral na een reboot.


Groeten,

Nick

Groeten,

 

Nick

 

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...