Ga naar inhoud


Ik zoek zéér goede databank


Gerdy

Aanbevolen berichten

Ik ben dringend op zoek naar een zeer goede klantendatabank waarbij niet alleen alle mogelijke infomatie over de klant kan ingebracht worden maar ook alle aangekochte artikelen met betaalde prijs, data van aankoop, plaats voor opmerkingen etc... en waar op bijna elk veld kan gesorteerd worden; sorteren per taal, per gemeente of postcode, sorteren op artikel en exporteren naar adresetiquetten; emailadressen sorteren en inbrengen in outlook etc...

In principe heeft elke klant een fiche die steeds verder kan aangevuld worden met wat hij aankoopt.

Het moet geen freeware zijn (beperkt in mogelijkheden), mag een betaalpakket zijn en het liefst te personaliseren en aan te passen aan eigen behoeftes (qua lay-out, veldnamen etc...)

 

Ik vraag dus eigenlijk niet veel :D

 

Suggesties en tips zéér welkom!

 

 

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik geloof dat de software van Exact in NL vrij veel wordt gebruikt hiervoor.... http://www.exact.nl/oplossingen/branches/retail

Een andere optie kan Davilex software zijn: http://www.davilex.nl/

 

Ik weet niet of beide pakketten eventueel zijn aan te passen aan de Belgische belastingen etc. maar ik vermoed van wel...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Access is een database (engine). Daar moet nog een hele applicatie in/omheen worden gecreeerd om hetgeen voor elkaar te krijgen wat de TS wil.

 

Dus ik vindt (persoonlijk dus!) access een nutteloze suggestie...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Access is een database (engine), ja ben je er bekend mee zet je het zo in elkaar.

 

Maar geheel niet bekend mee, dan wordt het een pakket.

 

Access is juist geschikt, je zet het naar je hand , maatwerk in dit geval.

 

Alle aangegeven 1e eisen zijn mogelijk en nog veel meer.

Aanpassen naar wens is de kracht, layouts, mailings, filters, sql, koppelen aan andere data etc......

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben alles rustig aan het meelezen en bekijk de aangegeven sites; deze inclusief boekhoudingprogramma's interesseren mij minder omdat ik dat al heb...

Als iemand zich geroepen voelt om iets op maat te maken in acces kan er altijd "gepraat" worden wink

 

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel gebruikers gaan er mee werken?

 

Winris is een betaalbaar programma en werkt o.m. samen met outlook.

Er zitten een paar handige functies in, zoals zoeken in een centrale database naar adres gegevens (handig bij nieuwe relaties).

 

Je hoofdveld is NAW gegevens, verder contactpersonen, een kortingstab, speciale netto afspraken, forecast opties, etc.

Je correspondentie (offertes brieven e.d.) maak je dmv sjablonen en worden automatisch in winris gezet. Je kunt hieraan ook weer herinneringen (nabellen van klanten) invoegen.

Winris is access based.

 

Nadeel, je betaald licentiekosten per jaar.

 

Dure, maar ook goed: Salesforce, maar dat is meer geschikt voor internationaal gebruik, dus als je vestigingen over de grens hebt.

 

Bij álle CRM software geldt: wat je er uit wil halen, moet je er eerst instoppen!

Dat is vaak lastig: je hebt een klant aan de lijn/bezocht en die gespreksgegevens moet je dus vastleggen. Dat kost tijd.

Maar... als je dat goed bijhoud bespaar je verderop in het proces enorm veel tijd én kosten.

Zo hebben wij de betalingstermijn van klanten in enkele gevallen teruggebracht met weken(!) doordat de standaard praatjes van de boekhouders niet meer werden geaccepteerd, en vastgelegd waren.

In een geval heeft het ons behoed voor een faillissement van een klant.

 

Kortom: kennis is macht!

 

Als je meer info wilt PM me maar smile

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...