Ga naar inhoud


Suggesties geluidsisolatie gevraagd


Koen B

Aanbevolen berichten

Wat dacht je van een akoestische muur?

 

>>>klik<<<

 

Een familielid heeft een soortelijke muur zelf in elkaar gezet.

Dit houd het geluid zowel binnen als buiten.

 

Zijn home cinema kan nu zonder problemen open worden gezet. De buren hebben er geen last van al hebben de beide woonkamers een gezamenlijke muur.

 

Toch zou ik eerst met die buren gaan praten voor ik mezelf op kosten jaag. Het zijn tenslotte zij die de geluidshinder veroorzaken

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook hier geldt dat de bron wordt aangepakt.

 

Als je een bron moet aanpakken die "buiten" is gesitueerd

dan ben je in slag met mother earth.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen weer dank voor de suggesties van de laatste dagen.

 

De ouderlijke molens (waar nog even het geld vandaan moet komen, ben afgestudeerd en nu op zoek naar werk) draaien traag, dus een onmiddellijke oplossing zit er nog niet aan te komen.

 

Het verheugt me in ieder geval dat er misschien toch nogal wat mogelijke oplossingen zijn... Hopelijk iets voor na komende winter, ga ervan uit dat zelfs buren niet in de tuin gaan zitten als het vriest. :D

 

Gesprek met de buren is er geweest, lijkt wat opgeleverd te hebben al wil ik niet zo overmoedig zijn om ervan uit te gaan dat ik nu nooit meer last zal hebben van welke decibelllenliefhebber dan ook. wink Daarom zijn de gedane aanbevelingen wel degelijk nuttig... Hopelijk kan ik een en ander de komende maanden in praktijk brengen!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Origineel bericht van: minplus
De deur (evt. aan weerszijden maar iig de buitenkant) bekleden met speciaal geluidsisolatieplaat dat ook in studio's gebruikt wordt.
Verder een 3e laag glas voor de ramen met een andere tussenafstand dan de eerste 2 lagen. M'n pa woonde aan een drukke straat in de stad met veel bussen en vrachtauto's; met 2 lagen kwam de herrie nog grotendeels gewoon binnen, na de 3e laag erbij was het binnen stil.


Twee jaar verder, inmiddels weer werkloos, veel vrije tijd, dus ik kom nog even terug naar dit draadje. Korte samenvatting van dit topic is eigenlijk niet nodig denk ik, de titel vat het goed samen.

In reactie op het citaat hierboven:

Wat de deur betreft hoop ik een dezer weken wat te proberen met isolatieplaten. Na wat googelen zie ik platen die voor de oppervlakte van mijn deur €165 zouden kosten, en dat lijkt dan nog een dure winkel.

Vraag: is het dan voor de verdere isolatie van het raam (nu dubbel glas) voldoende om op de plaats van de rode lijn (zie foto hieronder) met een paar latjes een kader te knutselen en daar een stuk glas in vast te zetten, of komt er meer bij kijken dan dat?

Gigantische investeringen (volledig zwevende constructie,...) heeft voor mij teveel weg van geld uitgeven tegen beter weten in. Het gaat niet echt de goede kant op met west-Europa, kan beter m'n geld sparen zodat ik ooit eens kan wegtrekken. wink

Foto te vinden op http://i802.photobucket.com/albums/yy302/KoenB_2010/DSC_0199.jpg (Sorry... zal aan mij liggen maar krijg de foto niet in mijn post afgebeeld.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vraag: is het dan voor de verdere isolatie van het raam (nu dubbel glas) voldoende om op de plaats van de rode lijn (zie foto hieronder) met een paar latjes een kader te knutselen en daar een stuk glas in vast te zetten, of komt er meer bij kijken dan dat?

 

Pas op voor resonantie. Hout is wel een goede vorm van isolatie als kozijn, maar een "koud" geplaatst stuk glas gaat geheid resoneren. Zorg ervoor dat het raam dus niet zweeft maar geplaatst is op en tussen rubber. Die tape is gewoon op de rol te verkrijgen.

 

Suc6.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijkste punt voor de geluidsisolatie is dat de 3e glasplaat een andere dikte moet hebben dan de andere, dus bv. 6mm als de andere 4mm zijn. Neem je ze even dik dan gaat de nieuwe plaat gegarandeerd mee resoneren ook al is de tussenruimte verschillend. Al dan niet in rubber maakt dan niet zoveel uit, maar het zou kunnen helpen. Misschien hier eens op googelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...