Ga naar inhoud


32" Full-HD (Toshiba), of volstaat HD-Ready ?


Aanbevolen berichten

merde sr. zijn Philips CRT heeft na 23 jaar eindelijk de geest gegeven en nu moet er dus een nieuwe TV komen smile

hij heeft een Dreambox DM-500S en wil een LCD-TV van 32"

 

is een Full-HD scherm, bijv. de Toshiba 32XV501PG wat ? of zie je geen verschil tussen HD-Ready en Full-HD met deze maat (32") ?

dit met het oog op een HD-receiver in de toekomst uiteraard smile

 

 

ahoy,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat dit in 1e instantie van het visueel vermogen van merde sr. afhangt en de afstand vanwaar hij het TV beeld bekijkt.

Er zijn al heel veel threads over dit onderwerp geschreven met de meest uiteenlopende meningen en dat is ook maar goed zo.

Als je niet al te grote eisen aan het beeld stelt dan is HD-Ready een goede optie.

Wil je echter in de nabije toekomst een HD 1080 recever aansluiten dan is denk ik Full HD de betere keuze.

Nu zijn de prijsverschillen tussen HD Ready en Full HD in de 32" serie nu ook niet bepaald meer schokkend te noemen.

Ik zou persoonlijk voor Full HD kiezen.

 

Ik vroeg me trouwens wel af waarom je deze vraag in deze rubriek stelt en niet een rubriek hoger bij HD TV.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

jurgen, je hebt gelijk, het staat verkeerd smile

damn, quiz smile

 

maareh, op Tweakers heeft men het erover dat je uilenogen moet hebben om het verschil te zien mocht er een HD receiver worden aangesloten (op dit formaat).

37" is um te groot ....

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is inderdaad de heersende opvatting.

 

Ik heb zelf hier vastgesteld, dat met een 43" bij een HD uitzending ik alle details pas kan zien, bij een kijk afstand van 1,5 - 2 meter.

Met alle details bedoel ik bijvoorbeeld, dat je op het polshorloge van een persoon kan zien hoe laat het is, of dat iemand die de krant zit te lezen jij ook kunt lezen wat er staat.

 

Ik zelf heb een HD ready.

Mijn volgende scherm wordt minstens een 50".

 

Wil je alle details van full HD genieten, zul je bij een 32" denk ik op 1 meter afstand moeten gaan zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een Samsung LE32A552 geworden. kijkafstand is max. 2m.

hij geeft een bijzonder mooi plaatje op een dreambox dm500s, valt me helemaal niet tegen.

het is wel ff wennen dat wanneer je (tijdelijk) een 55cm. CRT gewend bent ineens naar 16:9 81cm. moet kijken smile

tis ook wat ..hehehe..

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoveel programma's in het fries zijn er niet op tv, daarom ging z'n Philips ook zo lang mee.

 

Merde, gefeliciteerd met het nieuwe kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ga toch voor een 100hz dat verschil zie je !!

 

Full-HD >>> HD-Ready zie je niet zeker niet oudere mensen... en zeker niet in die maat... (46" dan misschien wel)

 

gewoon comelieele zenders kijken digitaal maakt al helemaal geen verschil full-hd/hdready

 

groetjes

 

 

 

 

AZbox ME 0,4 Tb en Dreambox 500HD met 1,5Tb + netwerk schijven

Popcorn Hour A-110 met 1 Tb Eminent 7071 met 500GB

Dreambox 500HD met 1,5Tb aan netwerk schijven

PS3- nick name JOSSIE-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
is voor m'n ouders he, ikzelf spaar nog ff door voor de 103" smile
Ja Merde, nog even een paar weken het zakgeld aan de kant leggen.
Hij is trouwens wel mooi maar dam zou ik hem wel achter in de tuin moeten zetten. :D

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...