Ga naar inhoud


[800S] Externe schijf opdelen, gedeelte voor opnames, andere voor Windows


Gast whiples

Aanbevolen berichten

ik heb een 750gyg sata schijf extern WDmybook die wil ik graag voor 2 dingen gebruiken de helft voor opnames van de dreambox.en de andere helft voor opslag voor windows nu heb ik hem opgedeeld in 2 partities de een in ntfs,en de andere helft waar moet ik die mee formateren ntfs herkent de dreambox niet.als ik hem zo weer aan de dreambox doe formateerd hij hem helemaal weer op nieuw en dan is hij niet meer opgedeeld nu is mijn vraag moet ik de tweede helft in fat32 doen?herkent de dreambox dat wel?

wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: whiples
ik heb een 750gyg sata schijf extern WDmybook die wil ik graag voor 2 dingen gebruiken de helft voor opnames van de dreambox.en de andere helft voor opslag voor windows nu heb ik hem opgedeeld in 2 partities de een in ntfs,en de andere helft waar moet ik die mee formateren ntfs herkent de dreambox niet.als ik hem zo weer aan de dreambox doe formateerd hij hem helemaal weer op nieuw en dan is hij niet meer opgedeeld nu is mijn vraag moet ik de tweede helft in fat32 doen?herkent de dreambox dat wel?
wie weet raad?

wie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NailZ
wacht het even rustig af...
je verwacht een antwoord binnen 2 uur wat me niet redelijk lijkt

NailZ


weet ik maar wou het allemaal even gauw gauw doen.
we wachten rustig af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou een samba mount kunnen maken, hiermee creeër je een extra drive in Windows (je dreambox harddisk).

ik vraag me af of je dit zou willen, een extra (interne hdd) in je PC is sneller en betrouwbaarder.

grote schijven (s-ata) kosten tegenwoordig ook geen drol meer wink

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
je zou een samba mount kunnen maken, hiermee creeër je een extra drive in Windows (je dreambox harddisk).
ik vraag me af of je dit zou willen, een extra (interne hdd) in je PC is sneller en betrouwbaarder.
grote schijven (s-ata) kosten tegenwoordig ook geen drol meer wink



merDe


ik heb al een grote exerne harde schijf die wil ik dus verdelen in twee stukken een voor windos en een voor opnames van de dreambox.maar het formateren van het dreambox gedeelte wil niet lukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

formatteer als 1 geheel en maak 1 directorie movies waarop de dreambox mount en de rest is voor windows. Het is overigens alleen maar handig als je via windows gelijk bij die movie directorie kan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: whiples
ik heb een 750gyg sata schijf extern WDmybook die wil ik graag voor 2 dingen gebruiken de helft voor opnames van de dreambox.en de andere helft voor opslag voor windows nu heb ik hem opgedeeld in 2 partities de een in ntfs,en de andere helft waar moet ik die mee formateren ntfs herkent de dreambox niet.als ik hem zo weer aan de dreambox doe formateerd hij hem helemaal weer op nieuw en dan is hij niet meer opgedeeld nu is mijn vraag moet ik de tweede helft in fat32 doen?herkent de dreambox dat wel?
wie weet raad?

Ik ben ook eens aan het testen geweest of dit zou kunnen werken.
Nee dus, je kan wel twee partities ntsf aanmaken in Windows, maar dan ziet de dreambox hem niet, mounten is niet mogelijk.
De enige optie is dan formateren, dat doet hij in ext3 formaat,
maar het probleem is dat hij alleen maar de complete HD kan formateren als partitie 1, partitie 1 of 2 kan je niet selecteren voordat je gaat formateren.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: whiples
ik heb een 750gyg sata schijf extern WDmybook die wil ik graag voor 2 dingen gebruiken de helft voor opnames van de dreambox.en de andere helft voor opslag voor windows nu heb ik hem opgedeeld in 2 partities de een in ntfs,en de andere helft waar moet ik die mee formateren ntfs herkent de dreambox niet.als ik hem zo weer aan de dreambox doe formateerd hij hem helemaal weer op nieuw en dan is hij niet meer opgedeeld nu is mijn vraag moet ik de tweede helft in fat32 doen?herkent de dreambox dat wel?
wie weet raad?

Ik ben ook eens aan het testen geweest of dit zou kunnen werken.
Nee dus, je kan wel twee partities ntsf aanmaken in Windows, maar dan ziet de dreambox hem niet, mounten is niet mogelijk.
De enige optie is dan formateren, dat doet hij in ext3 formaat,
maar het probleem is dat hij alleen maar de complete HD kan formateren als partitie 1, partitie 1 of 2 kan je niet selecteren voordat je gaat formateren.

Grts.

dus ik kan het wel vergeten denk ik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: whiples

ik heb al een grote exerne harde schijf die wil ik dus verdelen in twee stukken een voor windos en een voor opnames van de dreambox.maar het formateren van het dreambox gedeelte wil niet lukken.

Het is mij gelukt om een HD Ext3 (via NDAS netwerkaansluiting) te formatteren voor de dreambox met het programma Partitionmagic 8.0, ook twee verschillede partities maken is mogelijk, zo kan je het eerste gedeelte van je HD Ext3 en de andere helft Fat32 of ntsf formatteren.
Zet je dan de HD in je dreambox dan zie je drie partities, waarvan de eerste (Ext3) partitie direct herkent wordt, mounten werkt alleen maar voor de Ext3 partitie.
(Opnieuw formatteren in de dreambox per partitie is niet mogelijk)

Het is me alleen nog niet duidelijk wat je met de windows ntsf partitie wil doen in je dreambox, als je meerdere aansluitingen hebt op je externe HD kan je er maar 1 tegelijk gebruiken.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...