Ga naar inhoud


Astra2connect Internet via sat


mifi

Aanbevolen berichten

In dit draadje is een vraag en opmerking over twee-weg internet via de satelliet.

 

Ik zoek met spoed naar ervaringen, want ik denk dat het product ideaal kan zijn als het een betrouwbare verbinding oplevert. Overal in Europa je eigen internet verbinding bij je hebben...!

 

Kunnen we al iemand vinden met ervaringen?

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


In nederland ken ik een adres. Ben hier zelf als een achteraan geweest. URL heb ik je opgestuurd per PM

 

Vind (vond) het destijds allemaal nogal erg prijzig. Verder is de verbinding wel snel, maar door datalimieten nogal beperkt. Zou je je datalimiet overschrijden,beperken ze stap voor stap je snelheid.

 

Verder gaat dit meer over stationaire opstellingen. Het uitrichten schijnt nogal lastig te zijn. Ik heb er zowiezo een veel te grote schotel voor nodig. maar voor NL n eromheen is het een optie.

Grote schotels vangen veel wind..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgie staat een demo installatie opgesteld bij de officiele dreambox distributeur.

Snelheid valt zeer goed mee. De data limieten zijn er voor de vogels die denken van massa Giga's binnen te trekken. Als je vb 's nachts gaat downloaden zal er geen bezwaar zijn.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Nederlandese site staan alle datalimieten en daaraan gekoppelde downgrades helemaal uitgekauwd.

hierin staat niets vermeld of je dat in de nachtelijke uurtjes doet of niet.

Tijdverschil scheelt natuurlijk ook. Niet overal in Europa is het op dezelfde tijd "bedtijd"

 

 

Grote schotels vangen veel wind..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: odysseus
In nederland ken ik een adres. Ben hier zelf als een achteraan geweest. URL heb ik je opgestuurd per PM

Bedankt voor de tip. Interessant, maar inderdaad prijzig. Echter, dat is van BySky en niet Astra2connect.

Het interessante aan Astra2connect is nou juist dat het bedoeld is voor particulieren en dat de prijs veel lager is. Investering: 450 euro. En de maandbedragen zijn wel iets duurder dan ADSL, maar niet erg veel.

Daarom zoek ik ervaringen met Astra2connect.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar het is net begonnen met de verkoop als je zoekt naar ervaringen zul je niet erg veel vinden denk ik.

Als je zoekt op Astra2se kom je wel bij de verdeler voor Belgie en Nederland.

 

De Nederlandse vestiging is in Etten Leur en de Belgische net over de grens in Nieuwmoer.

Waarschijnlijk heeft hij een proefopstelling en kun je daar eens kijken.

 

Verder heb ik één reaktie gelezen dat er staat "geen datalimiet"maar dat hij na 2 gigigabyte om te testen hij toch de lijn gaat knijpen onder het mom van Fair User Policy.

Dat is alles wat ik er over kan vinden. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag

 

Hier een reactie over Astra2connect.

Ik heb een installatie gekocht voor een aanbiedingsprijs van 450 Euro. Nu is de prijs 500 Euro. Het pakket ziet er goed uit. De schotel was ook snel geïnstalleerd, er zit een twincoax snoer erbij voor up- en download. Zeer nauwkeurig uitgericht op Astra 3 er wordt geadviseerd de HD kanalen-frequentie te gebruiken.

De reden van het niet kunnen gebruiken van de normale ADSL providers is de afstand tot de centrale, plusminus 11 kilometer. Er blijft geen signaal meer over.

Ik heb het goedkoopste abonnement genomen, bij een speedtest gaf het de volgende waardes, upload: 6,9 kb/s; download: 33,1 kb/s.

Bij normaal internet verkeer werkt het zeer goed.

Ik heb maar één site waar enorm veel data op staat. Hij begint te downloaden en als de groene blokjes halverwege staan stop het en breek het hele gebeuren af.

Ik denk dat ik hier abonnement 2 voor nodig heb, maar dat moet ik nog uitzoeken.

Ik ben er achter gekomen dat bij in de beurt nog zo'n ADSL schotel staat. Ik heb met die mensen een praatje gemaakt en deze waren ook tevreden.

 

Vriendelijke groeten

 

Geuze

 

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: backstage

Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier (Haarlo Gelderland) een proefopstelling staan.
Als je wil kun je hier komen kijken en testen.

Thanks.
Ik kom wel eens in de buurt (Apeldoorn, namelijk), dus misschien maak ik gebruik van je aanbod. Dan kom ik met PM in de lucht.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Geuze

Ik heb maar één site waar enorm veel data op staat. Hij begint te downloaden en als de groene blokjes halverwege staan stop het en breek het hele gebeuren af.

Na hoeveel data is dat?

De eerder genoemde limiet na 2GB is mee te leven, als alleen de snelheid wordt verlaagd maar de download wel doorloopt.

De download afbreken is niet acceptabel, lijkt me. Dat maakt het onbetrouwbaar.

Hebben jullie iets ingesteld aan je TCP/IP stack?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Geuze

Ik heb het goedkoopste abonnement genomen, bij een speedtest gaf het de volgende waardes, upload: 6,9 kb/s; download: 33,1 kb/s.


Iedereen moet zelf bepalen wat hij wil, maar..

Met deze snelheden vraag ik me dan af of het niet handiger is om een flat-rate UMTS/HSDPA abo'tje te nemen bij bijvoorbeeld T-mobile of een andere GSM aanbieder? Natuurlijk ook hier beetje afhankelijk van de dekking, dat geef ik toe, maar dat gaat steeds beter.

UMTS doet in dat geval ook 384Kbit downstream en met HSPDA kan dat zelfs tot 1.8Mbit oplopen.

Vooral de investering in apparatuur zal een stuk minder zijn en je latency stukken 'vriendelijker' (sat zal toch dat takke-eind heen-en-terug moeten worden gestuiterd, daar kom je niet onderuit..)

Bye, Arno.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NerdOne

Met deze snelheden vraag ik me dan af of het niet handiger is om een flat-rate UMTS/HSDPA abo'tje te nemen bij bijvoorbeeld T-mobile of een andere GSM aanbieder?

Voor oplossingen binnen NL misschien wel, maar in het buitenland? Ik zou graag een oplossing zien die ik kan meenemen. Mijn eigen aansluiting mee waar ik ook ga binnen West Europa.

Die UMTS abbo's kunnen interessant worden, maar niet als je naar het buitenland gaat. Toch?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel... In heel veel west europese landen kan je met United-mobile internetten voor 1 euro per MB. Het is niet spotgoedkoop, maar als je af en toe eens online wil zijn en je reist door verschillende landen waardoor een lokaal kaartje voor ieder land niet haalbaar is, is het wel een goede oplossing.

 

In volgende landen betaal je 0.99 euro per MB (Starttarief van 39ct)

AUSTRIA

BULGARIA

CROATIA

DENMARK

FINLAND

GERMANY

HUNGARY

ITALY

PORTUGAL

SERBIA/MONTENEGRO

SLOVENIA

SPAIN

SWEDEN

SWITZERLAND

UNITED KINGDOM

 

In deze landen betaal je 1.09 euro/MB + starttik van 39ct

 

SOUTH AFRICA

TURKEY

USA

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...