Ga naar inhoud


[7020]Hulp dreambox 7020 mount met pc gezocht


wirin

Aanbevolen berichten

Hallo satvrienden,

 

Ik ben al weken bezig om mijn dreambox 7020 te koppelen op mijn pc zodat ik alles op mijn pc op kan nemen. Wie kan mij hierbij helpen?

Ik heb het volgende gedaan:

-Je gaat naar communicatie settings in de dream.

-Kiest daar voor blauw (mounts)

-Daar kies je voor een CIFS mount

-Bij Host, vul je de ip in van de pc

-Bij Dir voor je de naam in van de share (bijvoorbeeld "mshome")

-Bij Local dir vul je "/hdd" in

-Bij Options vul je "rw" in

-Extra heb ik zo laten staan

-User, heb ik niet

-Pass, heb ik niet

-Automount aanvinken

-Dan eerst geel

-Dan groen

Wat doe ik verkeerd? ik heb op de hd een map gemaakt met movie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de movie map moet een gedeelde map (share) worden.

 

ik heb een db 7000s en het opstarten van de box was nodig om de mount succesvol te maken.

 

kijk anders even in de handleidingen in de database hier hoe je een cifs mount moet maken. die gaat er wel van uit dat je een map deelt en er een gebruikers account voor maakt.

 

Ik heb een schijf in een NAS gedeeld. die is als share bij mijn gedeelde mappen te zien op de pc. ik heb daar geen rechten aan gegeven dus gebruikersnaam en wachtwoord was niet nodig..

 

Bij localdir vul je media/server1 in

of heb je geen harde schijf in je dreambox?

 

wat voor image gebruik je?

met pli jade gaat het simpel. daar kan je options en extra gewoon laten staan zoals het daar staat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik zit met het zelfde probleem. Heb voorheen altijd feilloos een CIFS mount kunnen maken, zonder gebruikersnaam of paswoord en zonder een account aan temaken.

 

Heb diverse handleidingen gevolgd, maar niets functioneert meer om een mount te mken.

 

Onlangs heb ik XP Pro SP3 geïnstalleerd en hoewel ik het niet verwacht kan dit de boosdoener zijn. Ik ga nu XP Pro SP2 weer terug installeren en hoop dat ik dan weer een mount kan maken.

 

Ik zal na de installatie van XP Pro Sp2 wel laten weten of het hopelijk gelukt is.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ff een antwoord op mijzelf. Heb inmiddels XP Pro SP2 geínstalleerd en jawel ik heb weer een CIFS mount zoals ik die gewend was om in te stellen.

Toch nog één maar, het kan misschien toch wel met SP3 werken.

Ik had ook gelijk het antivirus programma NOD32 geïnstalleerd en die kwam met de vraag of er netwerkbestanden gedeeld moesten worden, met ja geantwoord.

 

Dus ik ga de instalatie herhalen met SP3 en de juiste instelling voor NOD32.

 

U hoort van mij.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo weer terug naar XP Pro SP3 en in NOD32 aangegeven om bestanden te kunnen delen en zie hier het werkt.

 

Heb vanavond lekker weer ff de PC opnieuw geïnstalleerd en alles staat er weer fris op.

Ik ben blij dat het weer werkt naar behoren en hoop dat een ander hier ook zijn voordeel mee kan doen.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
Zo weer terug naar XP Pro SP3 en in NOD32 aangegeven om bestanden te kunnen delen en zie hier het werkt.

Heb vanavond lekker weer ff de PC opnieuw geïnstalleerd en alles staat er weer fris op.
Ik ben blij dat het weer werkt naar behoren en hoop dat een ander hier ook zijn voordeel mee kan doen.

Greetz Nobody2050


Ik heb ook Xp SP3 draaien, maar geen NOD32. Ook heb ik de firewall al eens uitgeschakeld en de rechten van mijn account aangepast. tot nu toe heb ik de oplossing nog niet kunnen vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En probeer anders deze eens. Dat moet je echt een eind op weg helpen.

Om ook mee op te nemen zou je moeten kiezen voor media/hdd i.p.v. media/server1.

CIFS-mounts opname weergave.pdf

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...