Ga naar inhoud


[all] wat raden jullie mij aan dm500 of 600 ?


Gast Djee

Aanbevolen berichten

HI guys,

 

ik ga mijn een dreambox bij aanschaffen.

maar ik twijfel nu tussen een 500 en 600.

 

wat wil ik doen :

1. wel eerst en vooral mijn eigen kaart intern sharen met mijn kathrein ufs-910. Dus moet ik op die dreambox een gbox kunnen draaien.

 

2. dan wil ik graag opnemen, liefst via netwerk naar een nas server indien mogelijk met een bepaalde image.

 

3. ik wil via mijn pc mijn status van de dreambox kunnen checken.

 

dus mijn vraag is, wat zouden jullie mij aanraden?

welke image? enimga of pli?

 

ik ben dus een nerd op dreambox gebied, dus daarom de vraag aan kenners.

 

alvast bedankt voor jullie raad.

 

Djee

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zie dat de kenner ook een 500 En een 600 heeft.

 

kan je mij wat tips geven wat jij mij zou aanraden, aangezien je beide toestellen hebt?

 

ik heb hier al een pakje gelezen hoor ook op andere forums, maar ik kom niet veel wijzer uit opnemen naar nas en welke beste stabiele image.

 

ook weet ik niet of de welke image wel 4 koppen aankan.

Ik heb nu 4X quad.

 

merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Djee
ik zie dat de kenner ook een 500 En een 600 heeft.

ik heb hier al een pakje gelezen hoor ook op andere forums, maar ik kom niet veel wijzer uit opnemen naar nas
merci


Dus dan heb je vast wel gelezen dat het met de DM500 vaak niet lukt om op te nemen/af te spelen op een NAS....

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

Ik ben geen kenner, maar heb zelf enkele dagen een dm500 gehad en deze heb weer ingeleverd bij mijn leverancier en een dm600 weer teruggekregen met een kleine bijbetaling. De 500 beviel mij niet omdat het gebruik via het netwerk niet stabiel verliep. Over de 600 heb ik geen klachten. Ik gebruik enigma1 op de 600.

 

badmuts32

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Djee
, maar ik kom niet veel wijzer uit opnemen naar nas en welke beste stabiele image.

ook weet ik niet of de welke image wel 4 koppen aankan.
Ik heb nu 4X quad.

merci


begrijpelijk dat je daar niet uitkomt,
daar er heel verschillende resultaten gemeld werden/worden met een dm 500 en de 600 eigenlijk door de meesten gekocht is met ingebouwde hdd, dus zonder de behoefte om op NAS op te nemen
(zoals toxic(Q) schreef is dat na te lezen
de series van het begin van de dm 500 had een zwak (misschien voor enkele toepassingen een te zwak) voedinkje dat betreft echter niet de diseqc aansturing naar 4 lnb's maar de motor.
(zoals toxic(Q) schreef is dat na te lezen

wat is wijsheid? vraag je
wel de dm 600 is veel nieuwer (krachtiger) en beter doorontwikkeld tov de dm 500
en heeft een goede ondersteuning met gerijpte images.

dus in die zin, de dm 500 is extra belegen maar de dm 600 is echt rijp.

cheers

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 500+ gaat wel goed met opnemen maar inderdaad als het toelaat dan een 600 kun je in de toekomst ook iets meer mee maar voor iets meer heb je een ipbox 900 HD of daar gbox op draaid weet ik niet maar dat is voor het geld een goede decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dm500 wordt niet meer verkocht.

 

dm500+ is nieuwer en goedkoper dan dm600 en doet alles perfect.

 

ga voor een dm500+, heb er zelf alleen maar pos ervaringen mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: merlin1
De 500+ gaat wel goed met opnemen


Bij een nieuwe koop idd geen probleem maar als hij een 2ehands DM500 (niet plus versie) koopt is het opnemen erg onzeker dat het werkt!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat is niet eerlijk.

 

eerlijk is een vergelijkbare situatie waarin bij meneer A en daarna na verkoop bij meneer B alles precies zo werkt

dat kun je dus vooraf vergeten. (zonder die kennis)

o

bij meneer A is er een heel andere LAN en of performance mogelijk dan bij meneer B die never-nooit een gelijke "conditie" heeft

 

condities zijn daarom van belang om eerlijke vergelijkingen te kunnen trekken

 

erg langdradig gezever (dat in het verleden appels en peren vergeleek inzake mounten en dus opnemen/afspelen) is alleen dan te voorkomen als het Operating system van de PC/router en modellen van voorgenoemde Lan-periferie of software 1:1 vergelijkbaar zijn.

 

zelfs specifieke instellingen op menig algemeen gebied kunnen ongewenste doorsnee mount-performance knevelen

 

ik kan naar ere en geweten schrijven dat ik met de dm 500 vlekkeloos kon opnemen en afspelen

 

vergelijkingen trekken gaan dus nu al scheef lopen

want de images zijn NU ook anders opgebouwd en er zijn zelfs mensen die met nieuwere dreambox modellen en images (beter, dan de oeroude dm 500) nog steeds problemen hebben op hun opname mount.

 

maw

 

je mag niet uitgaan van een toeval

je moet uitgaan van optimaal ingestelde condities> spreek LAN

periferie

 

nog meer aangescherpt (als stelling van het bovenstaande) is zelfs dat de opname op ingebouwde hdd niet perfect wordt afgespeelt indien de condities niet worden nageleefd.

 

cheers

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
maar als hij een 2ehands DM500 (niet plus versie) koopt is het opnemen erg onzeker dat het werkt!

Een 2de hands DM500 zou ik persoonlijk niet kopen, tenzij je echt kan achterhalen dat het pertinent geen cloon is.

Pas geleden nog iemand gehoord, originele dm500 met intact garantie zegel, geen uitwendige kenmerken van een cloon.

In het kastje, zat wel een mainboard, van jawel een cloon.

 

Maar als ik de keus had, zou ik gaan voor de 600 (voor de HDD PVR opties). Blijven beide toestellen pertinent zonder HDD, dan was/is de 500 voor mij goed genoeg.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit er aan te denken om een 500+ (indien nog leverbaar) erbij te nemen.

Wat ik dan wel eerst wil weten of de geboden beeldkwaliteit gelijk is aan die van de 600PVR (waar ik zeer tevreden mee ben).

Het gaat dan om de RGB mode via SCART.

Ik heb ooit gelezen (ook in dit forum) dat die van de 500 minder was, maar weet niet of het nu om de 'oude' 500 ging of de 500plus.

Ben benieuwd...

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...