Ga naar inhoud


Schotel (Technisat Multytenne) vervormen voor Astra 3A


frozen-sky

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al sinds enige tijd een Technisat Multytenne, met een ingeboude 4 poort swich om astra 19.2, 28.2, 23.5 en hotbird te ontvangen. Ik heb altijd redelijk ontvangst gehad, maar heb laatst een abonnement genomen op het themapakket van canaldigitaal. En juist dit pakket kwam voor geen meter binnen.

 

Na wat draaien (horizontaal en vertikaal) en de LNB verplaatsen veranderde weinig (niet eens een lock), uiteindelijk bleek met de vervorming van de schotel ik opeens wel lock te hebben.

 

Blijkbaar is de schotel niet goed geleverd/gebogen. Helaas ben ik de bon kwijt en weet ik niet eens meer waar ik de schotel besteld heb destijds, terugsturen kan dus niet.

 

Mijn vraag is, kan iemand advies geven over hoe ik deze schotel het best kan verbuigen (als advies daarover mogelijk is).

 

De transponder waar het om gaat is

 

Astra 1E (23.5E) - 11739.00 V

 

Zenders met een horizontale polarisatie van dezelfde beam ontvang ik redelijk goed.

 

Ik heb de schotel nu verbogen dat ik permanent een lock op de transponder heb, maar het signaal is nog te zwak om een zender te zien. Overigens is met de verbuiging de signaalsterkte van veel andere zender/transponders ook toegenomen.

 

Enkele vragen:

- kan ik het beste in horizontale richting buigen of juist verticaal, rekening houden met de verticale polarisatie

 

- is er een verschil tussen invloed van horizontale en verticale rotatie, rekening houden met een verticale transponder

 

- heeft de afstand van de LNB tot de schotel veel invloed, deze heeft een paar milimeter speling

 

Ieder ander advies is welkom...

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het komt allemaal inderdaad behoorlijk nauw, maar eigenwijs dat ik ben heb ik toch nog een beetje gerommeld en heb ik nu voor het eerst beeld! ;-) ik ben helemaal blij.

 

wel nog af en toe blokken.. maar niet te vaak.

 

als ik nog eens zin heb koop ik wel een nieuwe schotel..

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

leest zo als de "chop-shop"

 

van die rare man uit Bangladesh en London

 

die auto's uitbuilen en dan extreem pimpy verknallen met een hoop oudroest onder de huid.

 

wat ik wel erg kan waarderen dat je ermee tot uitersten experimenteert

maar dan zie ik een multitenne met vleugeltjes en niet een "verbogen" wok

 

want de 23,5 vang je normaal toch zowiezo al met de multitenne?

 

of heb ik je vervormen toch niet juist voor ogen?

 

cheers

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep 23.5 hoor je te ontvangen, maar de schotel was blijkbaar niet helemaal lekker gefabriceerd en/of is tijdens transport vervormd. Het is immers een simpel stukje blik, 1 keer laten vallen en er kan een deuk of vervorming zit er in.

 

Ik heb lang niet 'geschoteld', maar kom er nu pas achter dat ik dus een aantal transponders niet lekker ontvang. Het buigen is dus ook millimeter werk..

 

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook Visiosat G4 kopen. Ben je gelijk af van dat gezeur met die multytennes.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...