Ga naar inhoud


Dropouts in BBC HD signaal.


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Het valt mij op dat er de laatste tijd erg veel dropouts zijn bij BBC HD!

Mijn Topfield 7700HD PVR heeft geen enkele dropout bij andere SD of HD zenders, het is uitsluitend BBC HD.

Terwijl ik kijk valt het beeld op zwart gedurende meestal ongeveer 2 seconden, terwijl het geluid meestal gewoon ononderbroken doorgaat.

Maar soms duurt de dropout iets langer, en dan is er ook een hikje in het geluid.

Als ik zo`n programma van BBC HD heb opgenomen, en dan later opnieuw afspeel, dan valt mij op dat de meeste dropouts niet zijn terug te vinden in de opname.

Maar geheel ongeschonden is de opname meestal niet.

Een ducumentaire van een uur bevat meestal toch nog een of twee dropouts.

Die dropouts manifesteren zich dan in een hik in het geluid en een kortstondig verspringen van het beeld.

In mijn Topfield zit een 1 tB Samsung met 32 nB cache geheugen.

Als zich zo`n dropout voordoet tijdens het rechtstreeks kijken naar BBC HD, dan verschijnen ook altijd het HDTV symbool op mijn scherm, evenals het luidsprekersymbool.

Deze symbooltjes verschijnen normaal alleen als ik de tv met mijn afstandsbediening overschakel naar een andere ingang.

Blijkbaar gaat mijn Sony KDL 40W2000 tijdens zo`n dropout over z`n nek.

Dit gebeurt echter niet als ik het programma later afspeel, de meeste dropouts zijn er dan niet, en de enkele dropout die toch in de opname is terechtgekomen veroorzaakt dit niet bij mijn tv.

Ik heb een behoorlijke tijd terug al eens melding gemaakt van deze dropouts bij BBC HD, maar momenteel zijn die dropouts er veel vaker!

Nog steeds vraag ik mij af of ik de enige ben, of zijn er meer die hier last van hebben?

Ik ben benieuwd of dit probleem bij de BBC zit, of dat er andere storingsbronnen hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

Graag wil ik ook nog weten of er zich zulke verschijnselen ook voordoen bij andere ontvangers dan Topfield.

Voor alle antwoorden al vast hartelijk dank.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kijk regelmatig naar de BBC HD, gebruik een Humax HDCI-2000, en zie de door jou beschreven problemen niet.

 

Wat voor signaalsterkte en kwaliteit heb je bij de ontvangst van de BBC?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb een prima signaal, dus ook goede kwaliteit.

Het blijft mij nog steeds een raadsel, omdat het alleen BBC HD betreft.

Soms komt het vaker of juist wat minder voor, maar momenteel is het erg vaak, tot wel zo`n 10 keer per uur gemiddeld!

Het zou kunnen dat die dropouts zich niet bij alle tv toestellen manifesteert, en het valt mij ook op dat er in de opname minder dropouts te zien zijn, dan tijdens het rechtstreeks kijken.

Bij elke dropout tijdens deuitzending verschijnt het hdtv en 1080i symbool op mijn scherm, plus het nummer van de ingang.

Dat gebeurt normaal alleen als ik een andere ingang kies.

Misschien is mijn Sony KDL40W2000 daar erg gevoelig voor, en heft een ander toestel daar minder last van.

Zoals ik al schreef, inde opname zitten ermaar weinig dropouts, meestal een stuk of twee in een uur.

Maar soms helemaal géén.

Ik heb ook eens als proef van BBC HD opgenomen met beide tuners gelijktijdig, en toen zaten de dropouts in beide opnames op dezelfde plaats.

Zou er een bepaalde storingsbron schuldig aan kunnen zijn?

Als ik opneem, vermoed ik dat de verstoringen meestal zo klein zijn, dat ze door het 32 mB cache geheugen van de harde schijf gecompenseerd worden.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je het beeldscherm via een HDMI kabel aangesloten, het lijkt net, alsof je beeldscherm het signaal van je ontvanger niet meer ziet.

 

Kijk eens, via de scart rgb aansluiting naar BBC. Misschien zijn de drop-outs dan weg.

Je kijkt dan natuurlijk wel naar het SD-signaal, maar daarmee kan je dan de schotel en de tuner uitsluiten als storingsbron.

 

Misschien helpt een (betere) HDMI kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo AEO,

 

Met mijn Toppie precies hetzelfde als wat je beschrijft. En al zo lang als ik hem heb (9 maanden) en idd alleen bij BBC HD.

 

Of dit ook zo is met de nieuwe software van een paar dagen geleden weet ik niet. Die heb ik er n.a.v. de problemen die ik in het Topfield forum lees nog maar niet ingezet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alfons,

 

Wie weet is er wel iets hier in Almere dat die storing veroorzaakt?

Inderdaad kij ik via een HDMI kabel, anders geen mooi plaatje.

Ik wist niet dat er nieuwe firmware is, maar ik ben net terug uit China (nee,geen Olympische dingen bezocht!), waar ik me wel enorm aan dat prachtige land heb vergaapt!

Ik zit nu naar de openingsceremonie te kijken op BBC HD, en ik neem het ook meteen op.

Gisteravond heb ik Lost land of the Jaguar bekeken en ook opgenomen.

Tijdens dit uurtje telde ik maar liefst 12 dropouts, maar de opname was 100% goed.

Alleen de grotere dropouts laten hun sporen ook na in de opnames.

Heb jij zelf wel veel last van dropouts in opgenomen BBC HD programma's?

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dit de oorzaak:

BBC-HD zend uit in een niet gebruikelijke combinatie van DVB-S met mpeg4.

Meetal is het DVB-S mpeg2 of DVB-S2 mpeg4.

Dat zou de oorzaak kunnen zijn ,waarom omdat mijn hummy 1000 eerst deze combinatie niet kon ontvangen en pas na een update wel.

BTW ik heb geen dropouts.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Flodder,

 

Net om 16:44 was er een zeer forse dropout van wel 6 seconden, het beeld dus op zwart, maar ook het geluid had een forse onderbreking!

Het beeld kwam eerst bevroren terug zonder geluid, en daarna herstelden beeld en geluid zich weer.

Eén ding is zeker, het zit niet in de afspeelapparatuur van BBC HD, omdat er nu live wordt uitgezonden.

Wil ik bij deze vragen of er nog kijkers zijn met andere merken die hier wel of geen last van hebben?

Groetjes en bedankt.

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Arnold,

 

Ik heb nog nooit iets opgenomen van BBC HD, dus weet niet of ik daar ook last mee zou hebben.

 

Ik zou vanmiddag de openingsceremonie ook via BBC HD kijken, maar toen ik merkte dat er geen Dolby 5.1 bij zat heb ik het op Ned 1 HD bekeken. Die eerste 10 minuten op BBC HD gingen bij mij zonder problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Hallo Flodder,

Net om 16:44 was er een zeer forse dropout van wel 6 seconden, het beeld dus op zwart, maar ook het geluid had een forse onderbreking!
Het beeld kwam eerst bevroren terug zonder geluid, en daarna herstelden beeld en geluid zich weer.
Eén ding is zeker, het zit niet in de afspeelapparatuur van BBC HD, omdat er nu live wordt uitgezonden.
Wil ik bij deze vragen of er nog kijkers zijn met andere merken die hier wel of geen last van hebben?
Groetjes en bedankt.

Arnold


Goede avond,

ik had dit vanmiddag ook 2 x op NL1 HD. Dit had volgens mij te maken met de zeer hevige buien, die de laatste dagen optreden.

Het geheel bevriezen van het beeld en geen geluid meer. Zelfs het vastlopen van de ontvanger.

Normaal heb ik hier geen last van. Maar juist vandaag tweemaal.

Groet,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo verkerkbr,

 

Het was geen bui die deze dropout veroorzaakte, want het signaal was 100%. Het regende op dat moment niet eens.

Het is echt iets met het signaal van BBC HD, of er zit hier ergens iets in de buurt wat die storing veroorzaakt.

Juist de laatste tijd heb ik er veel last van, enige tijd geleden kwamen deze dropouts veel minder vaak voor.

Aanvankelijk dacht ik dat het aan mijn apparaat lag, maar toen ik als proef op de som BBC HD met beide tuners gelijktijdig opnam, en later de opnames met elkaar vergeleek, zaten de dropouts in beide opnames op precies dezelfde plaats.

Zoals ik al eerder vermeldde, de meeste dropouts zijn niet eens van invloed op de opname, alleen de grotere dropouts zijn achteraf nog in een opname te zien, wat uiteraard erg storend is als het een onderwerp betreft, die ik wil bewaren.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo flodder11,

 

Ik denk dat jij gelijk hebt!

Normaal kijk ik nooit naar Anixe HD, maar nu toevallig wel, want er is wielrennen bij de Chinese Muur te zien.

Bij deze zender doet zich precies hetzelfde probleem voor!

En hier word op dezelfde manier uitgezonden!

Ik denk dat dit probleem daarom alleen te verhelpen is met nieuwe firmware, dus nu maar afwachten.

 

Greetzzz...

 

Arnold

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo flodder11,

 

Gisteren heb ik bij Lyngsat niet goed gekeken.

Ik moet je melden dat Anixe TV toch niet op dezelfde manier uitzendt als BBC HD.

Anixe TV zendt uit in DVB S2 MPEG4, en toch op dit kanaal dezelfde dropouts als bij BBC HD!

Dus blijft het mij een raadsel waarom ik die dropouts steeds heb en jij met de Humax niet.

Misschien is de ene tv er gevoeliger voor dan de andere, maar blijft toch nog het probleem, dat die dropouts soms ook in de opname terecht komen (de grotere dropouts dus).

 

Greetzzz....

 

Arnold

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...