Ga naar inhoud


afstand router met ISRA punt?


bjkartal

Aanbevolen berichten

Ik wil graag van kabel overstappen naar ADSL, maar heb 1 probleem. Mijn DB600 zit te ver weg van de ISRA punt in de meterkast. De Adsl providers adviseren de lengte van de telefoonkabel van ISRA punt naar de router niet langer te maken dan ca 5 meter en tele2 maximaal 2 m.. Heeft iemand ervaring met langere telefoonkabel vanaf isra naar de router en die weer verbonden is met Dreambox en dat sinaal goed is en de snelheid niet al te veel lijdt onder de lange telefoonkabel?

Ik wil router achter de tv plaatsen en daarvoor heb ik een telefoonkabel die onder de vloer loopt van ca 6m die weer verbonden is met de telefoonstekker in de woonruimte. Vanuit die stekkerdoos loopt weer een telefoonkabel van ca 5m naar ISRA punt. Zou mijn internet op deze manier fatsoenlijk werken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ervaring met 20 meter er tussen.

Werkt net zo goed als met een korte kabel.

Dit kon ik n.l. testen omdat mijn modem nu weer vlak bij het ISRA punt staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt het met de snelheid EN stabilteit geen verschil? Dan kan ik dus gewoon mijn abonnement van ADSL volgende maand laten ingaan. Ik hoop dat het bij mij ook geen verschil uitmaakt anders zit ik 12 maanden vast aan een abonnement die voor mij overbodig zal zijn.

 

Zou in mijn geval iets uitmaken dat mijn verbinding naar de router uit 2 delen bestaat? of ik kan ik het als 1 geheel zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

LETOP, Bij HEM maakt het niks uit! Het heeft nl. ook met de kwaliteit van de kabel te maken EN de kwaliteit, die in de stoep,e naar de centrale ligt!

 

De vorige eigenaar van dit huis had waanzinnige problemen met ADSL deze had ook de kabel naar zolder doorgetrokken. Ik verdenk hem er ook van dat ie voor het modem/splitter een lijntje naar zijn telefoon beneden gestrokken had (al weet ik dat niet zeker). In verhouding hebben wij helemaal geen problemen met ADSL maar hij zit dan ook met een klein kabeltje van het ISRA punt af.

 

Voor deze opstelling, omdat we tijdelijk nog anders zaten, hadden we een lange kabel naar het ADSL modem en werkte het ook al veel beter dan de vorige eigenaar vertelde (vandaar die opmerking van dat lijntje). Met het nog veel kortere kabeltje ervaren we nog minder problemen.

 

EDIT:

Proberen kan je het altijd en als het goed genoeg werkt maakt het ook niks uit. Zorg er wel voor, dat voor je splitter geen aftakking naar je/een telefoon is! Je weet alvast dat er mogelijk problemen kunnen ontstaan maar dan ben je vooraf al vast op de hoogte. Een utp kabel leggen moet altijd te doen zijn als je echt tegen problemen zou aanlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
EDIT:
Proberen kan je het altijd en als het goed genoeg werkt maakt het ook niks uit. Zorg er wel voor, dat voor je splitter geen aftakking naar je/een telefoon is! Je weet alvast dat er mogelijk problemen kunnen ontstaan maar dan ben je vooraf al vast op de hoogte. Een utp kabel leggen moet altijd te doen zijn als je echt tegen problemen zou aanlopen.


De telefoon zal op de router worden aangesloten. Er gaat een lijn vanuit ISRA naar de woonkamer en daaruit een kabel onder de grond naar de tv. Moet de splitter dan helemaal aan het einde van de 2de kabel of meteen al bij ISRA punt zelf?

Enig nadeel is dat als het echt teveel problemen oplevert ik dan 2 abonnementen zal hebben of inderdaad als optie de UTP kabel op een of ander manier achter de tv moet krijgen, maar dat zal niet makkelijk worden.
Wat de kwaliteit op de stoep betreft heb ik begrepen dat het glasvezel is (omdat het een nieuwe huis betreft hebben ze meteen glasvezel genomen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je bellen met VOIP of krijg je zo'n modem/router waar je de "normale" telefoon ook op kan aansluiten?

 

In het geval van het laatste krijg je soms zo'n speciale y-kabel die niet zo lang is en dan heb je maar 1 optie om de spitter dicht bij de modem/router te houden. Als je helemaal niet "normaal" belt dan kan je de splitter ook gewoon weg laten want dan is ie niet nodig!

 

Of het een voordeel is als je de splitter wel dicht bij het begin plaats weet ik niet want je kabel blijft nog steeds lang. Zorg er alleen wel voor dat de splitter VOOR een evt. aftakking naar een telefoon zit (was denk ik al duidelijk)!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat bij een meting de lengte van de kabel gemeten wordt vanaf de wijkcentrale tot aan het ISRA punt.

Zit deze al op een kritische afstand dan zal de binnenlengte mee kunnen spelen en moet je die zo kort mogelijk houden.

 

Is de lengte niet kritisch dan moet men mij eens uit gaan leggen wat het verschil is tussen het koperdraadje wat buiten het huis loopt en hetzelfde draadje wat binnen in het huis loopt?

 

Als het goed is voldoen beide aan de norm 88 en zal, naast de overgang van buitenkabel naar binnen kabel, er geen verschil in zitten en kun je ongestraft een langere binnenkabel gebruiken.

Bedenk daarbij eens hoe e.e.a in een bedrijf geregeld is en dan vooral bedrijfsverzamelgebouwen of in een flatgebouw.

Daar komen ook vaak op 1 punt de lijnen binnen en wordt het daarna via een intern kabelnet verspreid naar de diverse locaties tot zelfs wel 100m ver en verder.

En waarom zou het dan daar wel werken en bij jou in huis niet?

 

suc6

 

gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Is de lengte niet kritisch dan moet men mij eens uit gaan leggen wat het verschil is tussen het koperdraadje wat buiten het huis loopt en hetzelfde draadje wat binnen in het huis loopt?



Dit ligt dus aan het draadje wat je ertussen zet.Voorbeeld is bv dat ik ooit een draadje ertussen had waar je wel mee kon telefoneren maar waarover er met geen mogelijkheid een internetverbinding tot stand kon komen.
DRRADJE VERVANGEN EN VOILA GEEN PROBLEEM!!!!

Het luisterd allemaal vrij nauw dus daarom het advies het modem altijd zo dicht mogelijk bij het isra punt.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor luistert helemaal niet nauwgezet norm 88 is norm 88 (nou ja bijna dan)

Probeer je echter het telefoonsignaal over een bouwmarkt telefoonsnoertje (wat vaak gewoon een singaalkabeltje is en welke bepaald niet aan norm 88 voldoet) te versturen dan kun je problemen krijgen.

Dus gewoon de juiste kabel gebruiken, geen aftakkingen, draadbrugjes oid maken voor de splitter, ook geen 2 signaaljes over één kabel sturen oid. en dan is ook 20m binnenshuis meestal geen enkel probleem.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...