Ga naar inhoud


HD opname op een gedeelde disk met Vista


Oldfield

Aanbevolen berichten

Super dat je dat een keer wilt proberen. Heb nog een keer gekeken naar de bitrates van de diverse HD kanalen. BBC HD en HD suisse halen gemiddeld genomen de hoogste bitrates. Als één van die kanalen hebt zou een experiment daarmee nog interessant zijn. Zal vandaag even testen met een cross cable.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Net de test gedaan op BBC HD. De uitzending was volgens bitrate viewer gemiddeld 15mbit. Ik heb alleen de DM800 middels een cross cable gekoppeld aan de NAS om te voorkomen dat netwerkverstoringen een rol spelen. Eerst een opname gemaakt en deze vervolgens na een paar minuten afgekeken (dus geen time-shift!). Korte samenvatting: niet naar te kijken. Daarmee lijkt het dan toch dat de combinatie NAS-CIFS-HD kanalen geen werkende oplossing op gaat leveren. Ben benieuwd naar jouw test. Zou mooi zijn als je die ook op BCC HD zou kunnen doen. Zal eens kijken of ik die NFS server op een Vista PC aan de gang krijg om daar een test mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is echter wel, dat ik meerdere opnames inde Timer heb staan.

die wil ik niet mislopen met experimenteren.

 

dus als je het me niet kwalijk neemt doe ik dat liever volgende week.

 

Overigens vind ik het merkwaardig dat je niet alleen met PC maar ook met de NAS zo'n slechte resultaten behaald.

De mount via cifs of via nfs is in het verleden als eens door meerdere medeforumleden gemeten in Mbit/sec stream

 

ik kan je voorlopig wel effe bezighouden met een test met VLC een dergelijke viewer kan namelijk de stream ook opnemen op PC.

 

cheers

 

uh o ja, heb je dat ook met een ander image zoals ronaldd? ik ben na wat images te hebben geprobeerd niet echt blij met gemini, ofschoon wel enigma1-fan ervan

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem natuurlijk - ben al blij dat je het eens wilt proberen binnenkort. Heb de testen tot nu toe beperkt tot Gemini2. Ik veronderstel toch niet dat imagemakers eigen protocol-stacks implementeren?

 

Het valt mij op dat de bit rates van de verschillende HD kanalen enorm verschillen. Met HD kanalen met relatief lage bitrates heb ik geen problemen (zowel op een PC als de NAS), wel als de bitrates in de buurt van de 15mbit komen (zoals op BBC HD en HD Suisse).

 

Ik ben nu nog even wat aan het testen met een NFS server op een Vista PC - eens kijken wat dat oplevert. Laat je weten.

 

VLC wordt ik eerlijk gezegd niet zo warm van - ik zoek het primair nog even in oplossingen die ik een beetje snap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is begrijpelijk... dat je VLC niet echt ambieert te willen gebruiken, maar het kan illustratief zijn daar er een stream gepakt wordt met desbetreffende afhankelijkheden van het netwerk.

 

maar de protocolstacks zoals je schrijft zou wel niet eens het probleem hoeven zijn (ook al omdat die in de meeste images niet anders zijn)

er kunnen echter meer fouten dan je verwachte in een image een uitwerking hebben op de ethernet connectivity...

dan zal dat wel worden gevonden en fixed worden

 

je zou eens een Oozoon lean van 9 augustus moeten nemen

en na installatie ook maar meteen de update software draaien.

 

cheers

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Gemini 3.7 geïnstalleerd en alle testen nog een keer gedaan. Geen verschil. Het lukt mij niet een NFS server draaiend te krijgen op een Vista PC (NFSdream, AxeNFS, ProNFS, enz). Misschien doe ik wel iets fout, maar ik vermoed dat er ergens een firewall of een ander listig Vista onderdeel het NFS verkeer blokkeert. Iemand suggesties?

Binnenkort heb ik de beschikking over een tweede DM800, dan zal ik eens kijken wat er gebeurt als de ene de disk van de andere gebruikt via NFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 DM800 boxen en ik heb ook problemen met opnames van HD zenders. Ik heb nu een externe HD aan de ene box hangen en (wel via CIFS) de andere box kijkt met z'n /hdd ook naar deze HD. Ik kan prima SD opnemen, maar HD absoluut niet, maar weer wel afspelen, dus ik neem tegenwoordig op de ene box op en kan op de andere box afkijken. Helaas werkt dit bij timeshift natuurlijk niet. Waardoor dit komt, geen idee. Aan m'n netwerk ligt het niet en ik heb ook al van alles geprobeerd met de netwerk kaarten en switch op 100Mb/FD te zetten. Allemaal zonder resultaat. Wat ik juist zo heel apart vind is dat ik het dus wel kan kijken vanaf die schijf maar niet opnemen.

 

Pendragon

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

pendragon1,

specificeer dat eens iets nauwkeuriger..

 

welke images

draait samba en zijn de rechten in de samba config correct (plaats deze eens)

dm 800 kent samba versie 4 dus een cifs mount moet mogelijk zijn?

(heb helaas geen twee dm 800's)

 

heb je hetzelfde met de nfs mount op de tegenbox met nfsserver?

uit nieuwsgierigheid

cheers

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
pendragon1,
specificeer dat eens iets nauwkeuriger..

welke images
draait samba en zijn de rechten in de samba config correct (plaats deze eens)
dm 800 kent samba versie 4 dus een cifs mount moet mogelijk zijn?
(heb helaas geen twee dm 800's)

heb je hetzelfde met de nfs mount op de tegenbox met nfsserver?
uit nieuwsgierigheid
cheers


Sorry dat ik die info vergeten was:

Ik draai op beide boxen Gemini 3.6
Samba is aktief op beide boxen. Ik kan ook vanaf een pc browsen naar beiden boxen en kom dan in Harddisk en Configuration (uit m'n hoofd). Ik kan wel SD formaat opnemen via de box zonder HD naar de box met HD, dat is geen enkel probleem.
Wat je precies bedoeld met Samba rechten weet ik niet. Ik heb Samba in het image voor beiden geinstalleerd. Ik zal vanavond eens kijken of ik daar rechten in kan vinden, maar als ik wel SD kan opnemen lijken mij die rechten wel goed.
NFS ga ik vanavond ook proberen, dat zal ik dan ook laten weten.

Pendragon.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

doorsnee samba configuratie die meegeïnstalleerd wordt is meestal correct (daar heb je ook gelijk bij)

volgens de heen en weer methode moet wel de mount een andere poort krijgen

A>B mount poort 2094

B>A mount poort 2095

of iets dergelijks maar dat was bij enigma1

en de enigma2 heeft geen userinterface meer onder het menu om dat in te stellen

of je de sambaserver <> sambaclient instellingen anders kunt manipuleren weet ik nog niet.

 

zoals je weet heb ik een en ander getest op verzoek van Oldfield met NFS en dat gaat hier prima op de qnap

overal lees je dat het sneller kan middels NFS maar dat je helemaal geen HD opnamen kunt maken op CIFS?

 

cheers

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

 

Ik kan alleen maar zeggen dat ik precies dezelfde problemen heb met het afspelen van opgenomen HD content. SD content is OK.

 

Ik gebruik een recente CVS image van Boxman, dus zonder enige overige zaken. Alleen een CIFS mount, en ook een NFS mount (AxeNFS) gedaan naar mijn XP machine.

 

 

H2Deetoo,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou plezierig zijn als Tonskidutch de test op zijn configuratie zou kunnen doen met BBC HD. Nogmaals: er is een groot verschil in bitrates tussen de verschillende HD kanalen; het i dus belangrijk te weten met welk (HD) kanaal een test wordt uitgevoerd.

 

Als NFS op een XP machine het ook niet doet, ben ik zeer nieuwsgierig of de Qnap NAS van Tonskidutch dit wel trekt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...