Ga naar inhoud

HD opname op een gedeelde disk met Vista

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg met geen mogelijkheid een NFS share connectie tussen beide DM800 boxen. Ik heb al overal gezocht, veel dingen gevonden, maar niks helpt.

Config:

dm800_51: NFS server gestart, mount point /hdd (ook /media/hdd getest). Ik zie de regel in de etab file, nfs is gestart. Deze box heeft een externe HDD.

dm800_52 (client): via automount volgende erin gezet:

dm800 -fstype=nfs,rw,soft,udp,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.2.51:/hdd

via telnet getest, krijg ik deze error: RPC: Unable to receive; errno = Connection refused

Iemand een idee, want als ik geen NFS kan mounten kan ik het nog niet testen :-(

Alvast bedankt.

pendragon

1x DM900 en 1xDM800

• Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ehm ik had net nfsedit als extention erin

die maakt het editen van de export mogelijk op de nfs server per menu

RPC is toch export gerelateerd!!!

heb je ook een export ingesteld

en heb je beide droomdozen ook herstart

automount principe zoekt meteen na booten naar een netwerk dat is vrijgegeven

overigens rw,nolock,rsize=8192,wsize=8192 zonder soft en udp is genoeg...

sinds kort heb ik enkel nog maar een dream en kan dus wederzijds mounten niet meer testen met de dm 800

weet je zeker dat de telnet "ps" de nfsserver nu al toont?

cheers

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

Geplaatst:

Alles geprobeerd, maar helaas wil niet lukken. Exports file is er, heb zelfs een hosts.allow gemaakt, maar wat ik ook doe het wil niet werken. Wat heb jij precies aan de client kant geinstalleerd om te connecten naar de NFS server?

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Ik heb nu een NFS server op een PC geinstalleerd en ik krijg wel een mapping naar die NFS share, dus het moet liggen aan de NFS server die op de DM800 zit. Ik ga nu testen op een snelle PC met een snelle schijf. Kijken of het dan wel lukt met opnemen via nfs.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Tonskidutch,

Bedankt voor de test - je QNAP is blijkbaar echt heel snel, zeker als ook de timeshift zonder problemen werkt. Effectief zou er dan rond de 30mbit aan verkeer op je netwerk en met de NAS moeten zijn: is 30% van de maximale ethernet bandbreedte (protocol overhead dan maar even voor het gemak niet meegerekend). Binnenkort hoop ik te kunnen testen met een tweede DM800 en ook een QNAP NAS - laat je weten. Begrijp niet zo goed waarom je adviseert om UDP als optie weg te laten uit de settings van Pendragon1 - daarmee is toch het voordeel van het NFS protocol t.o.v. CIFS verdwenen?

Groet, Oldfield

Geplaatst:
Origineel bericht van: Oldfield
Tonskidutch,

Begrijp niet zo goed waarom je adviseert om UDP als optie weg te laten uit de settings van Pendragon1 - daarmee is toch het voordeel van het NFS protocol t.o.v. CIFS verdwenen?

Groet, Oldfield

Oldfield, als ik die weglaat en nadat gemount is geworden op de dreambox een telnet mount commando geef staat in de output/echo dat er HARD,UDP ipv soft,udp gemount wordt.
dat is nu juist de parameter die door de server zelf wordt onderhandelt (dus een voorkeur van die server voor protocol en overdracht)
maar dat is dus van de desbetreffende server maar ook kernel afhankelijk

als je dat opzoekt wat het verschil is wordt het wellicht duidelijker zoekstring in google: 4.3.1. Soft versus Hard Mounting

cheers

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

Geplaatst:

Ik heb een aantal tests gedaan met NFS op verschillende Windows machines met een NFS server tool, maar helaas, dat gaat nog slechter, zelfs SD formaat wordt dan niet goed opgenomen. Ik heb hiervoor verschillende instellingen gedaan binnen NFS. Laatste test: NFS op een linux box met een interne SATA schijf. Kijken of dat gaat werken.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:

Als het goed is arriveert morgen mijn Qnap NAS (409 pro). Ik zal dan CIFS en NFS testen. Ben erg benieuwd, maar als ik de testresultaten van Tonskidutch zie, moet het allemaal gaan werken!

Geplaatst:
pendragon1,

Heb je die twee dm800 aan elkaar kunnen koppelen inmiddels?

via NFS, helaas niet. Via CIFS geen enkel probleem, alleen dan geen HD opname. Ik neem nu HD op vanaf de box waar de ext-sata disk aan hangt. Dat gaat prima.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:
Als het goed is arriveert morgen mijn Qnap NAS (409 pro). Ik zal dan CIFS en NFS testen. Ben erg benieuwd, maar als ik de testresultaten van Tonskidutch zie, moet het allemaal gaan werken!

Ik heb nog een test gedaan met CIFS, dat gaat ook goed
heb enkel veel tijd nodig gehad om weer terug op CIFS te mounten met allerlei veilige unmount en shutdowns etc. alsmede nadien op NFS mijn beste optie weer netjes aan te spreken

(let wel je kunt beide tegelijkertijd instellen en via de dm 800 mounten op de NAS, maar ik wilde zeker zijn dat ik geen overlap of vermenging van resultaten kreeg, dus puur NFS en puur CIFS resultaten zag)

onder CIFS zie ik bij start afspelen en stoppen waarna wederom herstarten wel enkele visjes en ugh miliseconden stilstaand beeld, dat NFS bij de eerste test ook gaf maar daarna niet meer.
(dus is dat meetbaar of interpretatie? ik weet het niet)
ook met een CIFS mount loopt de opname en de timeshift weergave gewoon zoals je zou mogen verwachten, GOED dus.

de 409 is nog iets geavanceerder dan wat ik nu heb spelen
de 509 is de nieuwste en ook alweer bovenaan de charts van de NAS-merken en modellen

maar ik denk dat het ook met de ingeplugde HDD's te maken heeft
ik heb barracuda's erin laten zetten
die met behoorlijke cache mede deel hebben aan de algemene performance.
cheers

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

Geplaatst:

Alle nieuwe speeltjes zijn gearriveerd en de eerste testen uitgevoerd:

Eerst maar de twee dm800 aan elkaar:

De NFS server service doet het dus niet op een DM800 met Gemini 3.7. Dat was ook al door pendragon1 vastgesteld en lijkt dus te kloppen. Vraagje aan pendragon1: welk image gebruik jij?

Toen uiteraard een test met CIFS: zelfde conclusie als pendragon1: SD gaat prima, HD niet.

Vervolgens de Qnap in stelling gebracht (in single disk mode, omdat raid configureren nogal duurt en dat lijkt me mooi een actie voor vannacht). Klein probleempje nog met de firmware waardoor ik geen NFS server kan starten. Daarom alleen een test met CIFS gedaan en dat doet het dus gewoon prima op dat apparaat. Daar waar mijn Iomega NAS het dus niet trekt, doet de QNAP het dus prima. Zag een kleine hik ergens in een opname, maar dat mag geen naam hebben. Ik ga uiteraard nog wat intensiever testen (met twee HD opnames tegelijk bijvoorbeeld) als de NFS server service draait.

Geplaatst:

Ik krijg nu de kriebels om ook zo'n qnap te kopen, maar ik vind die dingen nog behoorlijk prijzig. Je koopt een box zonder schijven voor 400 euro? en dan moet je er nog schijven in kopen. Maar goed, misschien is het het allemaal wel waard smile

Ik draai op beide boxen Gemini 3.6.

1x DM900 en 1xDM800

Geplaatst:
Klein probleempje nog met de firmware waardoor ik geen NFS server kan starten.

2.1.0 Build 0624T is een erg nieuwe en stabile firmware voor de Qnap
Zet hem zo spoedig mogelijk erop.
Ook al omdat deze met hdd spindown goed reageert op de dm 800 en dus tijdig wakker wordt.

T staat voor telnet (dus ook telnetten kan)

de mountpoint is dan Public (en daarin staat een map movie)
die je middels het webinterface shares/folders (NFS access) aanklikt. dan draait de NFS-server al.

welke disk heb je erin laten zetten? (ik heb twee barracuda's)

cheers

overigens ik vind hem zijn geld dik waard en dan gebruik ik nu enkel 10% van de optioneel aanwezige applicaties
als je ook nog eens gaat mediastreamen in LAN en een website erop wilt + FTP heb je gegarandeerd een prima server.

voor de gene die heel veel kopieert en up of download moet ook bedenken dat rsync erop kan.

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen