pendragon1 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Kan 1 van jullie de precieze regel die je gebruikt in de fstab/automount van je dm800 posten (of per pm)? Mijn qnap 409Pro met 4 schijven is besteld en omdat het bij jullie goed draait wil ik niet het wiel nog een keer uitvinden, vandaar. Alvast bedankt. 1x DM900 en 1xDM800
Tonskidutch Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 is niet geheim, mag ook publiek Code: rootfs / auto defaults 1 1proc /proc proc defaults 0 0devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0usbdevfs /proc/bus/usb usbfs defaults 0 0/dev/mtdblock/2 /boot jffs2 ro 0 0tmpfs /var tmpfs defaults 0 0tmpfs /tmp tmpfs defaults 0 010.0.0.153:Public /hdd nfs rw,nolock 1 0/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/usb auto defaults 0 0 dus 10.0.0.153:Public /hdd nfs rw,nolock 1 0 o ja moet ik wel erbij schrijven dat 10.0.0.153 mijn nassie is en ik direkt onder Public (standaardshare van Qnap) een movie mapje heb staan cheers Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
pendragon1 Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 Super! Eigenlijk een hele simpele regel. Had ik zelf ook kunnen bedenken 1x DM900 en 1xDM800
Tonskidutch Geplaatst: 8 september 2008 Geplaatst: 8 september 2008 overigens heb ik wel gemerkt dat een dergelijke additie aan Fstab niet zomaar bij elk eender image werkt. bij voorkeur is een scvs image van allerlaatste makelij (dus Boxman of OoZoon+updates) je beste partner in de flash flash en BA op de dm 800 werkt echt extreem goed met een vette nieuwe usb stick cheers Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
Oldfield Geplaatst: 10 september 2008 Auteur Geplaatst: 10 september 2008 Heb wat testen gedaan met verschillende waarden voor de blocksize. Conclusie voor Gemini 3.7 en Qnap 409: maakt niets uit - dit geldt ook voor de parameter udp. Voorlopig weer genoeg getest, ik ga er nu maar eens gewoon gebruik van maken. Nog een vraagje aan pendragon1: welk image gebruik jij? Met Gemini 3.7 nog even geprobeerd om de mount in fstab te zetten. Dat werkt inderdaad niet, zoals Tonskidurch al aangaf. De syntax in automount.conf wijkt wel af van hetgeen hij schreef. Ik mijn /etc/automount.conf staat: nas -fstype=nas,rw,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.1.24:/DM800 Op de Qnap is een NFS share aanwezig met de naam DM800. Op de DM800 wordt deze gemount naar /automount/nas. Daarna nog een symbolic link maken en het draait.
pendragon1 Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 Ik gebruik nu op de ene Gemini 3.6 en op de andere Gemini 3.7. Ik ga die van 3.6 vanavond upgraden naar 3.7 De NAS is binnen (helaas ben ik nu niet thuis ) dus ik ga er vanavond mee aan de slag. Ik zal het dan ook via de automount doen ipv fstab en dan een symlink naar /hdd maken. In je regel staat -fstype=nas, dit moet vast nfs zijn. Ik hou jullie op de hoogte van m'n bevindingen met de qnap. 1x DM900 en 1xDM800
H2Deetoo Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 De blocksize die je gebruikt bij "dd" doet er eigenlijk niet toe voor de performance test. Je wilt alleen verschillen zien bij rsize/wsize wijzigingen, het is dus relatief. H2Deetoo,
Oldfield Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Geplaatst: 11 september 2008 Zou nog even terug komen op de problemen met de NFS server service op de DM800 in combinatie met Gemini: ook op IHAD melden diverse gebruikers problemen en iemand die zei het aan de gang te hebben heeft dat bericht ook weer bijgesteld. Conclusie: het lijkt alsof er inderdaad problemen zijn met de NFS server service. Wordt vast vervolgd...
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Citaat: Conclusie: het lijkt alsof er inderdaad problemen zijn met de NFS server service. Wordt vast vervolgd... van of in het gemini image. (hoort er dus blijkbaar bij) ik draai al tijden OoZoon en Ronaldd ik was heel grote fan van gemini totdat ik de dm800 kocht. cheers Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
Oldfield Geplaatst: 11 september 2008 Auteur Geplaatst: 11 september 2008 Zal Oozoon eens testen, want je bericht er steeds positief over.
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 neem dan de lean (dus slanke versie) daar kun je immers nadien toch nog bij installeren wat je nog belieft en doe de software update ook maar meteen. succes ermee Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
pendragon1 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Ik krijg zelfs met de QNAP geen opnamen zonder hikken. Ik had nog gelezen dat het een probleem zou kunnen zijn met Gigabit switches, dus heb een 100Mbit switch gebruikt. Werd het wel beter van, maar nog steeds niet 100%. Ik heb verschillende r/wsize getest en op Gemini 3.6 en 3.7. Wat me ook opviel: wanneer ik vanaf de QNAP een opname verwijder en ik draai op dat moment ook Windows MediaPlayer met mp3's ik een onderbreking krijg in de MP3 en hij naar het volgende nummer gaat. De MP3's staan dan ook op de QNAP (natuurlijk). Ik heb het idee dat wanneer je het ding voor meerdere doeleinden (Data/Dreambox/MP3 etc) gebruikt het toch niet ideaal is. En ik vind het toch wel zonde om dat ding alleen voor m'n DM800 opnamen te gebruiken. 1x DM900 en 1xDM800
pendragon1 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Blijkt dat de nzb tool die ik geinstalleerd had de CPU steeds op 100% laat staan 1x DM900 en 1xDM800
Tonskidutch Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 dat is ook zonde... er kan veel meer in tegenstelling tot jouw ervaring kan ik op de dm 800 een opname afspelen en tegelijk op de PC ook een met Elecard MPEG player afspelen zonder dat ik ook maar iets van horten en stoten bemerk. je schrijft dat je een 100Mbit switch gebruikt (ik zelf heb sinds kort een gigabit switch van netgear) heb je nu de mogelijkheid om een ander te testen is er misschien een adls-modem met meerdere poorten in de buurt zijn alle utp-kabeltjes ook wel in orde is alles in je LAN wel bekend met elkaar en lid van een bekende group. bij de nieuwere firmware (die ik gisteren erop heb gezet) staat ook een optie onder system tools IP-filter dat je enkel heel specifieke ip adressen kunt toestaan zet daar je dreambox en ook je pc's eens bij. die idem bij de trusted members van de internet options in het security tabblad vreemd dat je zo'n pover resultaat behaalt, kan zonder nadere info of onderzoek ook niet heel duidelijke oorzaken aangeven daarvoor Kronenburg Park Frank Boeijen Groep
pendragon1 Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Ik heb Gigabit en 100Mbit getest. 100Mbit gaf iets beter resultaat. Heb meerdere switches getest. Ook met m'n firewall (sonicwall) die meerdere poorten heeft, een wifi router met Gigabit poorten, maar allemaal hetzelfde resultaat. Ik snap er ook niks van. Ben zelf IT'er, dus mag toch aannemen dat ik niet helemaal dom ben. De kabels zijn allemaal Cat 5e kabels. De NFS regel heb ik 1:1 overgenomen uit deze post. 1x DM900 en 1xDM800
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen