Ga naar inhoud


Duo LNB en 78 Triax


cowo

Aanbevolen berichten

Lees zoveel verschillende berichten. Kan het nu wel of niet? Een 78 cm Triax en een duo LNB. wie weet het zeker?

 

Heb vandaag geprobeerd mijn monoblock te vervangen voor een Duo LNB, maar helaas zonder succes. Houder om 19,2: Diseqc A = 19,2 en Diseqc B = 23. Is correct toch?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik geen orgineel duoblock , maar sommigen hebben het voor elkaar .

Heb je het ook al met jouw monoblock geprobeerd ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Had dus zelf ook beter moeten zoeken blush

Snap ik alleen niet waarom ik het niet voor elkaar kreeg. Dacht van een Astra-Hotbird setting de schotel ietsje naar rechts te moeten draaien (vanaf achter de schotel) maar zal dan wel links zijn (maar daar zit helaas een dakgoot in de weg).

Wordt denk ik tijd voor een satfindertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de methode die CanDig aangeeft , staat de schotel op Astra 1 gericht , dus als dat met de Astra/HB setting ook zo was , hoef je hem niet te verdraaien .

W.b. de dakgoot , als je daar tegen aan komt als je naar links zou willen draaien , zou deze best weleens het signaal van 23.5º kunnen blokkeren (ook al staat de schotel op 19.2º gericht)

Gebruik je een muurbeugel , dan zal die vervangen moeten worden door een exemplaar waarbij de schotel verder van de muur afstaat .

Of een buis op 2 beugels zodat de schotel boven de dakgoot staat .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...