Ga naar inhoud


[all] webinterface in lan met eigen web-server benaderen vanaf internet


jackren

Aanbevolen berichten

Ik heb achter mijn router; 3 pc-s , 2 dreamboxen en eigen webserver.

Nu wil de webinterface van 1 van mijn dreamboxen kunnen benaderen vanaf internet via welke windows pc ook.

Ik heb poorten 80 ,22, en 23 al geforward naar web-server.

De dreamboxen hebben een vast IP adres.

Ik heb draadje over webinterface forwarding al gelezen, maar kom hier niet verder mee.

Kan ik misschien via een link op de homepage van mijn eigen web-server de webinterface van de dreambox benaderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je eigen webserver zal standaard op poort 80 draaien, gewoon je webif op een andere poort zetten en die forwarden net zoals je voor je webserver hebt gedaan en klaar.

Zou wel even de beveiliging instellen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij webinterface instellingen gewoon een ander getal dan 80 invullen, zit bij de standaardinstellingen, gewoon even bladeren en anders RTFM.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb thuis een apache webserver draaien met virtuele hosten. Hierdoor kan je meerdere verschillende domeinen op 1 apache server draaien. De webserver luister naar poort 80 en 443. Iedere aparte domein heeft zijn eigen stukje directory op de server met de html pagina's. Deze setup wordt ook gebruikt bij bedrijven/web hosting providers. Tevens kan je een virtuele host ook instellen als een proxy server. De http requesten worden dan doorgestuurd naar de opgegeven host (dreambox). De virtuele host kan je ook nog afschermen met een username en wachtwoord. De dreambox wordt dan door de proxyserver afgeschermt.

 

Het stukje configuratie op de apache webserver ziet er als volgt uit. Ik heb mijn domein naam in de configuratie vervangen door domein. Mijn dreambox heeft op de interne lan ip adres 10.0.0.130. De webserver draait bij mij op linux.

 

Code:
 <VirtualHost *:80>    ServerAdmin webmaster@domein    ServerName dreambox.domein    DocumentRoot /srv/www/vhost/dreambox.domein    ErrorLog /var/log/apache2/dreambox.domein-error_log    CustomLog /var/log/apache2/dreambox.domein-access_log combined    HostnameLookups Off    UseCanonicalName On    ServerSignature Off    <IfModule mod_userdir.c>        UserDir public_html        Include /etc/apache2/mod_userdir.conf    </IfModule>    <Directory "/srv/www/vhost/dreambox.domein">        Options -Indexes FollowSymLinks        AllowOverride None        Order allow,deny        Allow from all    </Directory>    ProxyPass / http://10.0.0.130/'>http://10.0.0.130/    ProxyPassReverse / http://10.0.0.130    <Location />       AuthType Basic       AuthName "Dreambox"       AuthUserFile /etc/apache2/dreambox.passwd       Require user username    </Location></VirtualHost> 

Met het commando htpasswd2 /etc/apache2/dreambox.passwd username , kan de wachwoord opgeven voor de user username.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als web-server apache2 draaien op debian etch linux op mijn NSLU2.

Eigenlijk wou ik op de startpagina van mijn sever een link of snelkoppeling creeren die doorverbind naar de webif van dreambox.

Als dit niet direct mogelijk is,zou ik wel wat meer uitleg willen over de opzet van tac en mauce, heb wel wat basis kennis over linux maar ben geen expert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...