Ga naar inhoud


[7000]films verplaatsen naar andere harde schijf


Gast L.J.Zwueste

Aanbevolen berichten

Gast L.J.Zwueste

Ik wil de films die ik met de dreambox 7000 op een harde schijf heb opgenomen verplaatsen naar een andere harde schijf.

Hoe moet ik dat aanpakken?

Windows "herkent" de opgenomen films niet.

Misschien met Ubuntu?

lzwueste

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows herkent de opnames niet? Probeer je soms de schijf uit de box nu rechtstreeks aangesloten op een PC te benaderen via Windows? Dan lukt dat standaard inderdaad niet.

Via netwerk en Samba kun je zonder meer bij de bestanden en ze zelfs via de WebIF downloaden.

Nog handiger is een tooltje als DreamTSman.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bestanden van de dreambox naar een FAT32 schijf probeert te kopieren, zal dat waarschijnlijk niet gaan omdat ze te groot zijn. Je zult de doel-schijf dan bv. moeten formateren als NTFS.

Ik heb laatst een nieuwe back-up schijf gekocht en aangesloten. Kopieren werkte niet omdat deze usb-schijf uit de doos als FAT32 was geformateerd.

 

Groet,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm...

als ik met DCC.exe op de dreambox inlog en FTP venster kies kan ik gewoon bestanden van /hdd naar een andere locatie hevelen.

 

niet dat dat snel gaat (in sommige configuraties) maar het gaat heel eenvoudig.

 

DCC.exe (voor de onwetenden onder ons is een programma dat dreambox control center heet)

 

hopelijk heb je genoeg geheugen en schijfruimte vrij op je PC daar dergelijke copieeracties alleszins via de C:\Documents and Settings\INLOGaccount\Local Settings\Temp gaat.

 

en

 

hopelijk is je netwerk lekker snel geconfigureerd omdat het wel eens kan duren met een beknepen LAN

 

 

maar werken zal 't

 

cheers

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...