Ga naar inhoud


(all)Harddrive terug in pc na dreambox


adrie66

Aanbevolen berichten

Ben nou al uren aan het kloten om mijn samsung 250gb te herpartitioneren voor gebruik in pc met alle mogelijke programmas, bootdisks, linux diskettes, discdocters en wat al niet meer.

Unknown filesystem, can't read, create etc. etc.

Google levert niks op, wat doe ik in godsnaam verkeerd !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


eerst de bestaande partitie deleten, dan opnieuw aanmaken en formatteren. In windows moet je daarvoor via de disk manager passeren, zit ergens verborgen bij de systeem tools, weet het zo niet vanbuiten.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gedelete nieuw aangemaakt, maar ik blijf zitten met 32gb, de rest 'ziet ie niet', oftewel er mist z'on 220gb.

En dat is precies de hoeveelheid films, data die de dreambox gebruikte.

Heb het al eens eerder gehad met een 40gb schijf, volgens mij loste ik het toen uiteindelijk op met een mbr tool.

Ik wil de harddisk gewoon gebruiken nu, het irriteerd me vreselijk dat ik met alle mogelijke (nieuwe) programmas dit linux/windows probleem niet meteen kan oplossen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je die HD als extra HD in je computer hebt gehangen? Zo niet doe dat dan, als slave!!

 

Dan gewoon onder windows FAT32 formateren, wil je meer dan 1 partitie kan je dat doen met schijfbeheer in windows.

 

Programma's -> systeembeheer -> computerbeheer en kies schijfbeheer.

 

Nu ben je waarschijnlijk aan het formateren onder DOS.

 

BTW dit heeft eigelijk niets te maken met het topic Dreambox.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het vroeger al eens opgelost hebt met "een mbr tool" dan zit je met een hardware probleem -> je bios kan geen harde schijven aansturen die groter zijn dan 32GB.

om die grens te overbruggen moet je een bios patch toepassen, en dat is wat zo'n "mbr tooltje" nu net doet. Maar je hebt er wel de diskette van nodig, vroeger werd dit met de meeste HD's meegeleverd, maar tegenwoordig is zo'n patch helemaal niet meer nodig. Het lijkt er dus op dat je met verouderde apparatuur aan het werken bent.

Heeft dus niets te maken met het feit dat deze HD vroeger door de dreambox is gebruikt geweest.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-"om die grens te overbruggen moet je een bios patch toepassen, en - dat is wat zo'n "mbr tooltje" nu net doet"

 

Met een mbr tool kun je je master boot record van je harde schijf bewerken, en bios patch of upgrade gebruik je als je je bios wilt up graden naar een nieuwere versie mocht dit nodig zijn.

En met die vorige 40gig schijf gebruikte ik een ander systeem.

Ik heb een nu Abit bord uit 2004, dus daar ligt het niet aan.

 

Maar goed dit heeft inderdaad niet veel meer met de dreambox te maken, ik kom er wel uit, bedankt allemaal.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat nu niet eens bij vermeld welk OS op je PC draait...

dat zou wel eens kunnen helpen.

 

maar veel belangrijker is, moeten die films (van dreambox op de hdd) bruikbaar blijven ?

 

indien niet dan is het simpel,

1) herformateer in de dreambox

2) hang in de pC

3) gebruik diskmanager om de partitie te wissen en maak logische drive aan (*A* indien je al 4 partities in de PC hebt is het een andere kwestie en moet je extended proberen)

 

indien wel dan wordt het spannend,

kijk eerst in de dreambox welke rechten er voor de hdd zijn ingesteld

kijk dan ook of je de attributes kunt aanpassen

is er sprake van root:dreambox voor systeembestanden dan moeten die wellicht omgezet kunnen worden (attributes naar everyone/guest)

eigenlijk idem aan de nslu2-hack door een nieuwe gebruiker aan te maken en die hetzelfde gecodeerde paswoord als root te geven

dan zou je al meer moeten kunnen doen op een adequaat loginaccount op de pc

 

*A* heb je wel 4 partities als logische disks of 3 en een extended, dan kan een sata pci controller met een ide<>sata connector uitkomst bieden

dus daarmee wordt de oude ide-hdd uit de dreambox een sata disk die per sata controller aangestuurd kan worden.

 

maar je doel is niet heel erg duidelijk verwoord in je eerste vraag,

dat kan beter en dan zou het kunnen dat iemand een simpel afdoende antwoord kan geven.

 

cheers

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
...je bios kan geen harde schijven aansturen die groter zijn dan 32GB...


Dit probleem is in praktijk overigens heel makkelijk op te lossen. Zet in de BIOS het harddisk type op "NONE" (en dus absoluut niet op AUTO ofzo). Na het starten van Windows of Linux neemt die de besturing over en kun je toch de volle schijfruimte benutten. Je moet je OS dan natuurlijk wel op een andere disk installeren...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...