Ga naar inhoud


[DM 500] Probleem met Dreambox edit


StevenS

Aanbevolen berichten

Satvrienden,

ik heb sinds gisteren een probleem met Dreambox Edit. Ik gebruik de laatste versie en tot voor kort werkte alles prima. Maar als ik nu m'n zenderlijst vanuit de dreambox naar het programma haal, dan ziet het programma het als een lijst voor een cable-ontvanger. Heel vreemd. De ontvanger doet het gewoon en draait naar alle satellieten. Zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben. En beter nog: weet iemand een oplossing?

 

Ik heb al een andere lijst (alleen Astra 1 en 3) erin gepropt en dat gaat wel goed, maar als ik dan een nieuwe sat erbij scan en de lijst terugzet dan wordt 't toch weer cable. Alle tips zijn welkom!

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de tip. Helaas geeft deze clone het zelfde ongewenste resultaat.

 

Als ik in mijn lijst kijk, dan heb ik er één zender in staan (Service1) wat een cable-zender is. Die verwijder ik, maar hoe maak ik het programma duidelijk dat het een lijst is voor een satontvanger?

 

Update: ik post hierbij m'n zenderlijst (43W tot en met 45E). Misschien kan iemand er eens naar kijken waar het fout zit?

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste is dat programma geen clone, de makers van DreamboxEdit zijn ermee gestopt en hebben openbaar de soorce van het programma vrij gegeven.

De makers van Open-DBedit hebben het nu overgenomen en nu maar hopen dat ze een oplossing vinden voor de HD kanalen voor de DB800.

 

Ik heb het bij mijn DB500 nog eens getest en ik heb die problemen niet, sterker nog ik zie jou bevindingen helemaal niet.

 

Suc6

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het meedenken mobieltje! Ik wilde niemand beledigen, maar constateer slechts dat dit programma veel lijkt op DB Edit. Maar alle hulde hoor dat mensen dit soort programma's door ontwikkelen.

Maar al met al is mijn probleem nog niet opgelost. Ik ga maar eens weer vanaf nul beginnen: eerst de Astra1 maar eens scannen, zenders via FTP binnen halen en zien hoe dan lijkt. Als het dan goed is tweede sat er bij, enz..

 

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dit progje ook. Ik ben er tevreden over. Alleen om de wijzigingen echt door de DB te laten accepteren, moet ik de DB rebooten. Verder geen enkel probleem.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil helemaal niks over het symptoom schrijven,

 

enkel dat je alle sporen van DbEdit eens moet wissen/deinstalleren op de PC

en het er met betrouwbare bron eens opnieuw op moet zetten.

 

ook oudere settingslijsten trachten te mijden

 

nadien (bovenstaande te hebben gedaan) kun je wellicht weer met smeuige smaak dat proggie gebruiken.

 

settingslijsten van her en der, zijn niet altijd een gegarandeerd recept.

 

het overstappen, in mijn geval van dm 7020 op dm 800, heeft ook bij die settingslijst wat zweetdruppels gekost om het goed te krijgen.

 

vaak is de satellite of cable xml niet juist samengesteld

 

ook die kun je editen in windows met een gratis windows-eigen xml editor (XML notepad 2007)

 

cheers

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...