Ga naar inhoud


NHK World (Astra 19,2, FTA)


Elwin

Aanbevolen berichten


Bedankt om te melden Elwin! cool

 

Ik herinner me nog dat NHK vroeger ook nog even analoog op Astra 19.2° Oost heeft uitgezonden.

 

We zijn weer een zender rijker.

 

smile Timm1983

 

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment een testbeeld te zien met een hoge pieptoon. Lijkt me raar als NHK het na nog geen 24 uur alweer voor gezien houdt op de Astra 1! :D

 

Op KingOfSat staat inmiddels:

NHK World heeft 11508.50MHz, pol.V verlaten (DVB-S SID:7014 PID:714/734 English Japanese) (22h26)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Timm1983
Bedankt om te melden Elwin! cool

Ik herinner me nog dat NHK vroeger ook nog even analoog op Astra 19.2° Oost heeft uitgezonden.

We zijn weer een zender rijker.

smile Timm1983

Klopt, op het signaal van JSTV, wat gecodeert was in Videocrypt, maar de nieuws programma's van NHK waren te zien, in de open vensters,

Zo is het nu nog steeds, alleen zit JSTV nu op de hotbird satelliet, en zijn de nieuws uitzendingen van NHK nog FTA wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook hier: www.broadbandtvnews.com

 

Het gaat blijkbaar om NHK World waarvan de uitzendingen voor 80 % in het Engels zijn en inderdaad FTA.

 

NHK World TV to launch on Astra

By Robert Briel | August 19, 2008 | 18:41 UK

NHK World TV, the international channel from the Japanese state broadcaster, is set to launch free-to-air transmissions on the Astra satellite at 19.2 degrees East. Last week, the first test broadcasts started.

 

NHK World TV is a channel targeted at non-Japanese speakers offering NHK’s news and information programmes, of which about 80% are in English or with English subtitles. The channel will be available free-to-air.

NHK programming is already available in Europe as part of the JSTV pay-TV service on Eutelsat’s Hotbird. This is the NHK World Premium offer, which consist of a full range of programming aimed at a Japanese speaking audience.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Hallo allemaal

 

Het heeft even geduurd, maar NHK is nu FTA gestart met uitzenden op Astra 19.2° Oost digitaal:

 

11508

V

22000

5/6

FTA

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...