Ga naar inhoud


Word het nog wat met Kathrein?


caveman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor halfproducten moet je bij DM zijn. Deze box doet over het algemeen gewoon wat er belooft is. Ook al heeft de orginele software beperkingen, geen USALS, beperkte kanalenopslag en nog wat bugs, maar daar wordt aan gewerkt, aan die bugs.

 

Inmiddels zijn er wel betere apparaten te koop, daar hangt dan ook een bijbehorende prijskaartje aan.

 

Ik kijk er in iedergeval met plezier na. Wil je voortdurend hobbyen, dan moet je wat anders aanschaffen.

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze box nu ook al enkele maanden.

Tot nu toe heel tevreden, enigste 2 minpunten zijn inderdaad, motorsturing en beperkt aantal kanalen.

Voor de motorsturing is wel een oplossing maar deze moet je zelf installeren en echt eenvoudig gaat dit niet.

Deze box is tot nu toe 1 x vastgelopen op 3 maanden dus erg stabiel.

Je kunt er misschien minder mee als de DM800 maar ik ben heel blij dat ik nu de kathrein heb als ik al die problemen lees.

 

Dat er een CAM in kan is ook een pluspunt natuurlijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens kijken of ik ergens zo'n ding werkend kan zien. Heb deze vraag eigenlijk gesteld omdat het nogal stil in het forum is. Als er geen goede sw ontwikkeling is hoef ik 'm niet. (Resultaten uit het verleden beinvloeden gegarandeerd aankopen in de toekomst)

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, hij(of zij?) is dan nog niet zo ge-avanceerd als bv mijn DM500,

maar hij doet wat ik wil.

 

Ik kan er HD-TV mee bekijken en mee opnemen.

 

CS met de DM500 gaat ook goed en stabiel: meer verwacht ik niet.

 

Op iedere ontvanger is wel wat aan te merken, maar de Kathrein heeft

me tot nu toe nog niet teleurgesteld:zeker niet voor dat geld(250 Euro)!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er draait ook al Enigma 2 op, het is echter wachten op de eerste beta. Nu is er enkel nog maar de Alpha versie van het Ducktales team beschikbaar. Ik voorspel nog een mooie toekomst voor de Kathy smilesmile

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja,

 

ik heb nu het geluk gehad eerst een kathrein te mogen hebben.

Na installatie van picmod ging er voor mij een nieuwe wereld open.

 

Ik ben niet de persoon die uren,weken en maanden zal zitten prutsen met software om dat ding op hang te krijgen.

Nu na 4 keer een nieuwe te hebben geinstalleerd voor kennisen is een Kathrein uit de doos in 7 minuten klaar om te gebruiken.

En wees eens eerlijk, wat ben je eigenlijk met 10000 zenders?

Ik heb er nu 3500, en ik heb een selectie van 450 zenders, kan je nooit allemaal bekijken...dus

 

Valt nooit uit, flipt nooit, dus kortom een toestel die je wel zekerheid zal geven en ik heb nu ook al de DM800 HD gezien, ik vind toch de kath veel mooier van beeld.

Picmod team is vollop bezig aan een hogere versie, dus die mensen strijden ervoor om goede, stabiele software te brengen.

Geen 30 versies op één maand :-)

 

dan heb ik nog een dm600pvr van vorige week.

Tja, das anders, hier had ik toch 2 dagen nodig om alles te vinden die ik wilde, uiteraard zijn de mogelijkheden als tv kijken via de webinterface mogelijk. Maar ik ben er zeker van dat de kath volgt...er moeten natuurlijk altijd mensen zijn die willen ontwikkelen en vergeet niet, dat doen die mensen ook gratis hé, die verdienen toch ook wel eens een proficiat.

Anders hadden wij hier niets.

 

Dus wil je een snelle,goeie, stabiele,betaalbare HD speler, neem de kath.

Wil je server draaien en dergelijke met veel toeters en bellen, neem een dm.

 

hopelijk een beetje meer licht in het donker :-)

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote nadeel voor sommige is het feit dat CCAM nog niet ondersteund wordt bij de kathrein.

 

Heb hier zelf ook enkele dreamboxen maar ik heb 95 procent van de plugins nooit gebruikt, simpelweg voor mij dient een ontvanger voor tv te kijken.

Dat je youtube fimpjes enzo kunt bekijken op een dm is allemaal leuk en wel maar als ik dat wil neem ik de laptop wel of ik zet mij achter de pc.

 

Mijn vertrouwen in de dreambox is het laatste jaar ook serieus achteruit gegaan, heb er verschillende moeten opsturen voor reparatie en het is echt een ramp.

 

1 dm500 3x moeten opsturen en nog niet gemaakt, bleek dat voeding kapot was.

 

1 dm7020 2x opgestuurd vanwege een trilling aan de rechtse zijde, 1ste keer kreeg ik hem gewoon terug geen probleem, 2de keer gelukkig wel in orde.

 

1 dm7025 2 keer defecte tuner.

 

1 dm600 nu weg, hitteprobleem ( ik houd mijn hart vast wat hier van gaat komen)

 

Het duurt ook telkens vrij lang 4 tot 6 weken is vrij normaal.(leg dat maar aan een klant uit)

 

Het is natuurlijk afwachten hoe de service van kathrein is.

 

MVG Bart

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh wat vervelend voor je. Ik heb in de afgelopen 5 jaar wel 12 of 13 verschillende Dreamboxen gehad van de DM7000 tot (heel even) een DM800HD om te testen en heb werkelijk nog nooit een hardware probleem gehad met welk model dan ook. Mijn "afdankers" staan bij vrienden en familie en draaien ook daar probleemloos verder.

Ik wil dan ook wel even een paar opmerkingen hier nuanceren, want ik wordt wel eens beschuldigd van gebrek aan objectiviteit, maar hier is objectiviteit helemaal ver te zoeken.

Ik heb zelf de 910 ook een week of 3 mogen testen en ik vond het beeld prima, maar daar hield het dan ook wel mee op.

Geen fatsoenlijke diseqc ondersteuning, relatief trage werking, spartaanse software, het ontbreken van (voor mij belangrijke) plugins, geen fatsoenlijk webinterface, geen fatsoenlijke editor, verlies van garantie als je er andere software op zet, software niet open source etc. etc.

Het vergelijk met een Dreambox is dan ook erg ver te zoeken, of beter gezegd helemaal niet van toepassing.

De 910 is een vrij standaard HDTV receiver met zeer beperkte mogelijkheden waar je toevallig ook een beetje mee kan sharen, maar dan houd het wat mij betreft echt wel op.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Grote nadeel voor sommige is het feit dat CCAM nog niet ondersteund wordt bij de kathrein.

Dit is dan ook alleen maar van toepassing als je hem voor CS gebruikt.

Hier heb ik een DM7000 en een UFS910.
De DM7000 wordt enkel nog gebruikt om de motor sturing.

De UFS910 is nog in volle ontwikkeling en zapt wat trager.
Maar het beeld is beter als de DM7000.

Jammer dat het streamen en de motor sturing er nog niet in zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk appelen met peren vergelijken, zo'n DM7000 SD receiver van 6 jaar geleden vergelijken met een HD receiver die nog geen jaar op de markt is.

Als ik moest kiezen tussen een vergelijkbare Dreambox ofwel de DM800HD en een 910, koos ik toch echt de betere Dreambox DM800HD.

Het nadeel van de DM800HD is natuurlijk wel dat hij redelijk wat duurder is, maar dat merkt je dan ook wel in de mogelijkheden en hardware specificaties.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Goh wat vervelend voor je. Ik heb in de afgelopen 5 jaar wel 12 of 13 verschillende Dreamboxen gehad van de DM7000 tot (heel even) een DM800HD om te testen en heb werkelijk nog nooit een hardware probleem gehad met welk model dan ook. Mijn "afdankers" staan bij vrienden en familie en draaien ook daar probleemloos verder.
Ik wil dan ook wel even een paar opmerkingen hier nuanceren, want ik wordt wel eens beschuldigd van gebrek aan objectiviteit, maar hier is objectiviteit helemaal ver te zoeken.
Ik heb zelf de 910 ook een week of 3 mogen testen en ik vond het beeld prima, maar daar hield het dan ook wel mee op.
Geen fatsoenlijke diseqc ondersteuning, relatief trage werking, spartaanse software, het ontbreken van (voor mij belangrijke) plugins, geen fatsoenlijk webinterface, geen fatsoenlijke editor, verlies van garantie als je er andere software op zet, software niet open source etc. etc.
Het vergelijk met een Dreambox is dan ook erg ver te zoeken, of beter gezegd helemaal niet van toepassing.
De 910 is een vrij standaard HDTV receiver met zeer beperkte mogelijkheden waar je toevallig ook een beetje mee kan sharen, maar dan houd het wat mij betreft echt wel op.

Ron


Hoezo is de objectiviteit hier ver te zoeken ? Ik lees dat één persoon de Dreambox niks vindt, maar de meeste opmerkingen van andere zijn erg reeel. De goede dingen worden vermeld maar ook de slechte dingen. Als iemand hier zegt dat als je geen toeters en bellen hoeft en gewoon een mooi beeld en een stabiele apparaat dat de Kathrein dan een goede keuze is en dat wanneer je meerdere mogelijkheden wilt dat een DM800 een betere keuze is, dan vind ik dat een zeer goede raad en ook objectief.

Ik heb hier al verschillende commentaren gelezen van jou en jij blijft die Kathrein maar afkraken en de Dreambox maar de hemel inprijzen.(in dit topic) Ja natuurlijk heeft de DM800 betere specs, meer mogelijkheden en een vele malen betere support dan de Kathrein. Maar hoeveel problemen heeft de DM800 wel niet ? Ik lees die problemen niet over de Kathrein. Ieder heeft zijn eigen behoeften en de Katrein geeft een mooi plaatje, is zeer stabiel en je kunt er ook mee intern sharen. Ik wens ook een vele betere sat editor en motorondersteuning, maar dit apparaat is ook nog steeds in ontwikkeling en die motorondersteuning die komt er uiteindelijk wel.

Wil je een stabiele HD ontvanger, met goed beeld en share mogelijkheden dan voldoet deze box prima. Wil je meerdere mogelijkheden en echt hobbyen dan is de DM800 een betere keuze.
Ook dit lijkt me een vrij objectieve mening zoals de meeste dat in deze topic hadden.

mvg,

Blackadder

I have a cunning plan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

tussen haakjes;

 

@caveman, wat verwacht jij van een ontvanger?

 

(kwestie van onze antwoorden wat bij te sturen)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kraak de 910 helemaal niet af. Hoe kom je daar nu bij?

Ik zeg alleen dat je wel reeel moet blijven dat een kathrein op de mogelijkheid van sharing na, absoluut niet vergeleken kan worden met welke dreambox dan ook. De Dreambox is namelijk een totaal ander concept. Open Source, over het algemeen snellere hardware (snellere CPU, meer geheugen) en door dit betere concept een veel grotere community met alle voordelen van dien.

Dat doet verder niets af aan de 910, maar feiten blijven feiten en feit is dat een zeer groot deel van de mensen die (overhaast) een 910 kocht omdat ze dachten dat het een soort Dreambox met HDTV was, het toestel al vrij snel daarna weer verkochten omdat het toch niet kon wat ze verwacht hadden.

er worden dus soms de verkeerde verwachtigen gekweekt en enkele reacties in dit topic (maar ook andere topics) zorgen daar(mede)voor.

Zo wordt er ook al weken de verwachting gekweekt dat er een enigma2 aan zit te komen voor de kathrein. Neem nu maar van mij aan dat enigma 2 gewoonweg nooit soepel kan draaien op een 910. Zolang het tegendeel niet bewezen is, kan je die verwachting ook beter niet scheppen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...