Ga naar inhoud


Word het nog wat met Kathrein?


caveman

Aanbevolen berichten

Voorbeeldje:

 

Citaat:
Dus wil je een snelle,goeie, stabiele,betaalbare HD speler, neem de kath.

Wil je server draaien en dergelijke met veel toeters en bellen, neem een dm.

 

kijk, dat gaat dus nergens over.

Een DM800HD is ook super stabiel, voor wat hij kan redelijk betaalbaar en goed.

Als normale ontvanger is hij uitstekend. Veel meer mogelijkheden dan een Kathrein zelfs. Je hoeft dus ook echt geen Dreambox te kopen omdat je er een "server" op wilt draaien. Wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld?

Een objectief vergelijk zou zijn:

De Dreambox DM800HD is natuurlijk superieur qua mogelijkheden, maar als je gewoon een simpele HDTV receiver wilt hebben en het voor lief neemt dat opnemen en timeshiften wat beperkingen met zich mee brengt, je geen draaibare schotel hebt en je het ook niet erg vind dat je zelfs met sharen wat beperkt wordt, is de 910 natuurlijk wel een zeer goedkoop en prima alternatief.

Dat klinkt gelijk ook heel anders als je gewoon bij feiten blijft:-))

 

Citaat:
En er draait ook al Enigma 2 op, het is echter wachten op de eerste beta. Nu is er enkel nog maar de Alpha versie van het Ducktales team beschikbaar. Ik voorspel nog een mooie toekomst voor de Kathy

Kijk daar heb je het weer. Ik voorspel dat je met een kathrein zometeen online poker kunt spelen en er nog geld mee kunt verdienen ook, maar wat hebben jullie aan die verspelling? Hij is namelijk even onwaarschijnlijk als de bewering van de geciteerde.

Laten we eerst even afwachten of enigma2 ook daadwerklijk bruikbaar wordt. Ik vrees namelijk met redelijke zekerheid van niet en het zou toch jammer zijn als mensen door dit soort opmerkingen op een verkeerd been gezet worden en een miskoop doen. Er zijn er namelijk al genoeg die hun 910 verkopen en daardoor is hij aan de straatstenen niet meer te slijten.

Ik kon zelf nergens een 910 lenen, dus heb hem toen maar gekocht om te kijken of het was was. Na 3 weken testen wilde ik hem toen verkopen en ik raakte hem gewoon niet meer kwijt.

Uiteindelijk heb ik hem ingerolen tegen een andere receiver en kreeg er effectief nog maar 170 euro voor terug.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil hier absoluut geen zware discussie ontketenen,

Ik had zelf ook 1 van de eerste dm7000 toestellen, (UCO ERROR gehad, na vervanging van tuner wel een prima toestel trouwens) de software was het eerste half jaar ook heel beperkt, heb me toen nog voor veel geld een magic cam laten verkopen omdat er geen kaartondersteuning voor was bijv.

Dit is ook allemaal goed gekomen achteraf, als ik op andere forums lees (bijv AAF) zie ik toch dat er veel ontwikkeld wordt.

Het is nu nog te vroeg om te zeggen dat dit een simpele HDTV reciever is.

De DM800 heeft hier het voordeel dat er al veel software voorhanden was vanwege de 7025.

 

Ik hoop dat deze ontvanger wel een kans krijgt op dit forum en misschien een eigen categorie, nu zit hij een beetje verstopt onder overige recievers.

 

MVG Bartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hola,

 

hier gaan we dan :-)

Toxiq

ik zie dat je een citaat gebruikt van mij...mag dat wel LOL

 

jullie moeten nu niet overal favoritisme in zien hé.

ik zal eens wat duidelijker zijn.

 

Iemand die voor de eerste keer in de sat wereld binnen stapt (zoals ik), dan moet je eerlijk zijn en zeggen, het is een echt doolhof en er lopen 75 % kwakzalvers rond die zelfs dagelijks hun brood hiermee verdienen en er lopen dan 25 % experts rond die bv op zo'n forum zitten.

 

Als je niemand kan vinden die je een handje kan helpen, met eerlijke en juiste informatie, dan kan je 10 decoders kopen voor je de ware voor uw noden hebt gevonden.

Ik heb het geluk gehad een Nederlander en een Belg (die trouwens onze ontwerper is van Picmod) die mij spontaan, uren en uren geholpen...en geloof me, tot het soms de spuigaten uitliep..twas bijna stalken :D, maar die mensen hebben mij werkelijk in de goede richting geduwd.

Hebben zij mij de kath of dm aangeraden, ja.

Ten eerste, als je graag satelliet wilt en je bent geen helder licht om zo'n dingen echt te gaan programmeren, zoeken, overlopen, dan vind ik dat je met een kleine handleiding iets sneller de kath kan installeren dan de dm.

Maar daar moet je onderscheid in maken.

Ik vind de kath een prima basis receiver, ik bedoel dus basis, als je hebt een stabiele goed draaiende HD receiver zonder toeters en bellen. Dus je kijkt tv, kan nieuwe lijsten erop zetten en je kan je kaartje intern sharen.

Daar stopt het mee.

 

De DM heb ik nu ook gekocht om daar meer mee te doen.

Uiteraard is de dm moeilijker als leek om die op gang te krijgen, en dit mede door de vele functionaliteiten die erin zitten. Dus de dm is een super box met enorm veel plugins en mogelijkheden, maar is toch als leek moeilijk om die zonder hulp te installeren.

 

Ik heb er nu wel 5 dagen over gedaan.

Hulp gekregen van een paar mensen waarvoor mijn dank.

Maar als ik dan ook eens kritiek mag geven confused

ik vind soms op één forum 4 verschillende manieren om iets te installeren en elke op hun manier en soms is de info dan weer anders dan wat ik zag op mijn scherm.... wees eerlijk dat werkt echt wel verwarrend voor een simpele ziel.

 

Daarom dat ik zeker als ik tijd heb eens een pdf ga maken over hoe je nu een dm 600 op gang krijgt MET de nodige image, instellingen, juiste path verwijzingen, hoe je lijsten opladen, met welke soft, hoe je instellingen moet zijn...ik heb dat niet teveel gevonden, dan maar hopen dat mensen het misschien kunnen aanvullen met de dingen die ik nog niet probeerde :-)

 

dus laten we nog even herhalen, ik vind de kath een prima begin decoder die bij mij nu al 6 maand draait en nog nooit is vastgelopen.Prima beeld, in mijn ogen een stuk beter dan de DM800, qua beeld.

Wil je server opzetten of extra veel plugins en mogelijkheden, met het nadeel dat je wel goed moet weten wat je moet doen, dan is de DM een veel betere keuze.

 

pffff...mijn vingers doen zeer.

Ik heb nu een kath EN dm, beide voldoen prima.

 

en in ieder geval, mochten we geen forums hebben als dit, dan was er gewoon geen hobby.

 

greetz

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hij heeft al een eigen subforum en dat is voor het aantal berichten dat er dagelijks geplaatst wordt voorlopig ook toerijkend.

 

Hier op sat4all is er inderdaad zeer weinig info te vinden over deze ontvanger en volstaat het subforum. Maar als ik even op het Aaf board kijk zie ik daar toch in één jaar tijd 41.270 postings in de Kathrein ufs910 sectie > dus daar is hij wel erg populair.

 

Wat Enigma betreft, zal ik geen voorspellingen meer doen. Maar hier draait de Alpha versie toch al vrij stabiel.

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM heb ik al 7025 en 500 (beide naar volle tevredenheid overigens. Als ik in de nabije toekomst gedwongen word over te gaan naar een platte tv omdat er geen/nauwelijks crt's te krijgen zijn wil ik ook nog fatsoenlijk beeld. Ik vind de huidige beeldkwaliteit van LCD vrij beroerd met sat of kabel(ook digtiaal) signaal eerlijk gezegd. Dus dacht ik vast eens rond te kijken voor een HD ontvanger (ondanks dat er nog weinig HD word uitgezonden°.

 

Mijn ideale ontvanger is een twin HD HDD ontvanger, cccam om intern te kunnen sharen. Snel zappen is verplicht, evenals fatsoenlijk kunnen door/terugspoelen van opnames.

Als mijn 7025 een HD ontvanger was zou dit voor mij het ideale apparaat zijn.

 

Als een UFS nou een geschikte ontvanger zou zijn, koop ik er vast nu 1 en later, als er meer HD uitgezonden gaat worden nog 1. Er maar even van uitgaande dat dit ook werkelijk gaat gebeuren.

 

Of ik wacht nog even op een DM8000, die zal toch eerst een half jaartje op de markt moeten zijn voor ik tot aanschaf overga, ik vind Dreamboxen qua mogelijkheden en gebruik prima boxen maar er kunnen wel eens aanloopproblemen zijn wat qualiteit betreft nietwaar.

 

Verder vind ik de discussie om ontvangers te vergelijken niet zo interesant, het zijn allemaal verschillende ontvangers, met goede en minder goede kanten. Het belangerijkste is dat hij doet wat je er redelijkerwijs mag van verwachten. Hier ben ik het wel met Tox eens dat er soms wel erg enthousiast over een ontvanger word gedaan terwijl het in werkelijkheid nogal tegenvalt. (een niet nader te noemen Koreaans merk bv)

 

Bedank voor de reacties en maak elkaar niet gek :D

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht op i-have-a-dreambox.com staan ook VEEEEEEEEEl meer berichten over de Dreambox dan hier.

Dat is het verschil tussen een land dat 25 x zo groot is en waar ook 50 x zo veel meer satelliet TV gebruikers wonen en het kleine kabel landje Nederland.

Het gaat er ook niet om wie of wat beter is, het gaat er om dat we allemaal wel even bij de feiten blijven en niet een ontvanger op gaan hemelen met "iets" dat "mogelijk" ooit "misschien" later een keertje met veel geluk eens komt (of niet).

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef: "Snel zappen is verplicht, evenals fatsoenlijk kunnen door/terugspoelen van opnames." .....Wel....mijn PERSOONLIJKE ervaring is dat het door/terugspoelen wel eens wil stotteren. (fw 1.05)

 

....en (by the way) wat ik (voorlopig) nog wel mis is de mogelijkheid van het streamen naar een ander apparaat.

 

MAAR toch ben ik een tevreden gebruiker (heb wel nooit een andere linux-bak gehad).

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat het niets meer gaat worden met de Kathrein

 

Zelf heb ik 1 gehad voor 3 maanden. Het is een fantastisch apparaat maar er is totaal geen ondersteuning.

Waarom moet er vanuit de community een oplossing komen voor het diseqc-probleeem. Het is niet aan de community om een commerciele box te fixen. Dat hoor gewoon goed te werken. En waarom maar een beperkt aantal satellieten.

 

Nu heb ik redelijk verstand van linux, maar ik wil geen kunst en vliegwerk doen om zoiets als diseqc goed werkend te krijgen.

 

 

Ik ga hier zeker niet de dreambox ophemelen; daar ben ik ook niet 100% tevreden over, maar zij hebben zeker hun zaakjes beter op orde.

 

 

 

There's only two reasons to own a video camera, chase tornados and make sex tapes. And I don't see a cow in no tree, Tommy Lee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat er veel dreambox fanaten ongeduldig zijn geweest voor de komst van de DM800-HD. (Toegeven dat het steeds uitstellen van de DM800 introductie op de markt een grote klucht was.)

Ze schaften zich dan een UFS910 aan en waren dan teleurgesteld omdat die niet zoveel hobby mogelijkheden kon bieden dan een Dreambox.

Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DvanB
Ik heb de indruk dat er veel dreambox fanaten ongeduldig zijn geweest voor de komst van de DM800-HD.

Zou goed kunnen.
Ik wou een HD doos, waar ik een beetje mee kan hobbyen, maar het meest gewoon kan TV kijken. Het prijsverschil was voor mij de doorslag om voor de Kathrein te kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het inderdaad Bartje, toen mijn eerste 7000 geleverd werd had ik na enkele dagen ook al spijt van mijn aankoop > software was volgens mij zelfs nog niet in betafase. Deze liep van geen kanten. En dan nog de zwakke voeding, deze heb ik toen ook zelf volledig vervangen nadat ik een HD had ingebouwd.

Wat de Kathy betreft: als je de Duitse forums wat in de gaten houd is er voor deze ontvanger héél wat support te vinden. Ook mag je van het Ducktales team nog wat verwachten.

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was dat een gedoe met de eerste versie van de Dreambox. Ondersteuning door Dream was minimaal. Resetten was meer regel dan uitzondering.

 

Later door alternatieve versies van de firmware door derden is de zaak langzaam tot een goed werkend product gekomen.

 

De Kathrein doet het gewoon prima. Ik denk dat de chipset van ST mogelijk beter werkt dan de Broadcom set.

 

Tja, dat de firmware nog verbeterd kan worden is duidelijk. Als straks enigma2 draait vanaf de usb stick en de orignele versie in de flash. Wat zijn er dan nog aan verschillen.

 

Dat de DM800 fantastisch werkt kan men toch moeilijk stellen. En dan hebben we het nog niet over het prijsverschil.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DM800HD zelf mogen testen, zo ook de UFS-910 en dan is de DM800HD toch wel veruit superieur!

Ik heb zelf geen van beide toestellen gehouden, omdat ik geen van beide voor ons gebruik geschikt vind. Ik wil namelijk minimaal een twintuner.

Je geeft dat zelf eigenlijk ook al toe dat de kathrein een flink minpunt heeft door te schrijven dat als er ooit enigma2 op zal draaien er dan (volgens jou) nauwelijks nog verschillen zijn.

Nu zal enigma 2 nooit soepel gaan draaien op de UFS-910, maar dat terzijde.

Ik zal dit bericht in mijn "watchlist" zetten en over een half jaar spreken we elkaar vast wel weer en zal een van ons zijn ongelijk toe moeten geven.

Laat ik nu al weten wie dat zal zijn:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...