Ga naar inhoud


Waarom Landkeuze ?


iemand

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

met de vakantie in Duitsland en wat een enorme keuze uit FTA-ontvangers, dus maar 1-tje meegenomen.

Domweg scan gedaan en de FTA-kanalen zijn te zien.

 

Maar waarom kun in het menu/instelingen een "landenkeuze maken".

En welk land is dan ook te gebruiken in Nederland, want die staat helaas niet in het lijstje (tja de Duitse werkt in ieder geval) ?

 

Wie kan me hier wat uitleg over geven of een tip/url ?

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon een normaal westers land kiezen ;)die zelfde kanaalindeling heeft als nederland. duitsland heeft dat sowieso. Ik heb eens tegen mijn tv gezegd dat die een duitser is en als je dan gaat scannen dan zet die de duitse zenders vooraan en NL achteraan. Zeg je dat die een Nederlander is dan zet die de nederlandse vooraan. Misschien is dat bij jou ontvanger ook wel zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft ook met de settings te maken van bijvoorbeeld videotext. Ik stel mijn tv in op Zweeds, dan heb je de goede karakterset om de Å, Ö, Ä af te beelden... die je dat niet krijg je vaak "onzin" te zien op het scherm. Ook de volgorde van de zenders die standaard ingeladen worden (zoals hier al gemeld) heeft daar mee te maken. Ik kies in principe altijd Zweden... zit dat er niet bij neem ik Duitsland (dat heb je altijd).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...