Ga naar inhoud


Pas op voor +88213213340 of +88213213341


Gast Ballspeed

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: rudolfdebeer
VOIP: slechte geluidskwaliteit
Brengt DECT toestellen van de wijs, m.n. antwoordapparaten
Providers liggen me er nog altijd te vaak uit.
Mijn andere telecomapparatuur past er niet op.
Zat om vrienden en kennissen, etc. uit te helpen met die KPN box die niet deugt.
Waardeloze KPN toestellen vrijwel niet te bedienen.

En over de andere slechte kanten begin ik op dit board niet.

Ga svp eerst onderzoek doen buiten je KPN en dan post je..merci
En @Ron wat maakt het uit welk nummer er op je ID staat?
Ik heb 020 (A'dam) als ID en ik kan rustig ook een verkoper zijn hoor.
Ik heb met VOIP nooit enig probleem en altijd een goed geluid en spreek dagelijks een rondje over de wereld, heb een gratis nummer gekregen en dat kost me bijna niets.

Er zou maar een familielid/goede vriend van je bellen in nood...Ron vanuit een telefoon cel die een buitenlands nummer ongevraagd meekrijgt..

Zoals (samengevat) eerder verteld gebruik ik al heel wat jaren voip, ben zelfs al in 1992 met een dialup modem bezig geweest als een van de eerste beta testers met ICQ en dat ging toen al redelijk.
Ook weten de meeste gebruikers nog niet eens of er VOIP gebruikt word door de oproep partij.
Met de huidige dood makende concurrentie word er veel gebruik gemaakt van VOIP, en dat zonder men dat weet.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Waar slaat die opmerking nou weer op?

op datgene, precies wat ik schreef als reactie op je eigen stelling.

ja de stabielste (net provider, want alle teugels in handen).

maar je data is toch "par bleu" plots bij een UK lineprovider op te roepen! (wodrt je nu wel of niet gebeld?)

nadat ik kpn af ben heb ik nooit meer een oneigenlijk telefoon gesprek hoeven voeren met de zoveelste werving voor een of ander abonnement
want ze kennen mijn gegevens niet
de VOIP nummers van mijn provider worden nergens gepubliceerd
de vastnetnummers wel.

of heb ik ongelijk?

cheers


Nee, tuurlijk heb je niet ongelijk, alleen ging de posting van Ron zijn hier helemaal niet over, hij wilde alleen aangeven dat de lijnverbinding van KPN stabieler is dan die van anderen.

Dat heeft niets te maken met wat KPN verder met welke gegevens dan ook doet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Voipbuster om te bellen en budgetphone voor mijn nummers.

 

0,1 problemen met beide services. In 3 jaar misschien alles bij elkaar 10 uur downtime. Beide providers bij elkaar opgeteld.

 

Er is wel een probleem met de technologie tussen voipproviders. Als ik bv mijn opa bel die (geloof ik) Casema (of Tele2) gebruikt kunnen we elkaar niet verstaan. Als hij mij belt is er geen probleem. Als ik mijn vader bel (UPC) beide richtingen op geen probleem.

 

Maar voor de rest ben ik zeer tevreden (zeker gezien ik Nederlandse ben en mijn vrouw Noorse waardoor we veel naar het 'buitenland' moeten bellen vanuit hier in Turkije). En daarnaast heb ik ook gewoon een '024' nummer (Nijmegen) dus mij bellen kost mijn familie ook bijna niets.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


Er is wel een probleem met de technologie tussen voipproviders. Als ik bv mijn opa bel die (geloof ik) Casema (of Tele2) gebruikt kunnen we elkaar niet verstaan. Als hij mij belt is er geen probleem. Als ik mijn vader bel (UPC) beide richtingen op geen probleem.



Zoals wel bekend is ben ik helemaal geen kpn fan ,dat probleem
van bereikbaarheid ligt niet aan VOIP.
Als voorbeeld ik kan via voip de meeste kpn aansluitingen
bereiken maar b.v. abonnees van kpn die op centrale hoensbroek
(bij heerlen) zitten zijn niet bereikbaar terwijl alle
andere abonnees kan kpn op centrale heerlen centrum of heerlerbaan
zitten wel bereikbaar zijn (allemaal met kengetal 045).
Dit is dus duidelijk weer een probleem bij kpn en niet van
voip.
En als je kpn hierover aanspreekt krijg je als (dom) antwoord
dat het niet aan hun ligt maar aan de voip provider.
de VOIP provider kan alleen maar routeren naar kpn klanten aan
de hand van de routing info die kpn (of is het de opta) verstrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.

Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.

Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.

Kwaliteit: dito aan analoog.

verschil: vele malen goedkoper dan analoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, heb géén enkel beestje bij naam genoemd dus waarom zou ik.

Wat ik wil aangeven is dat ik een voorstander ben van goede kwaliteit hardware.

Een "gratis" modem/router bij je internet provider is vaak vragen om gezeik en zeker de modems met sip ingebouwd.

Maar goed, dit is ergggg off-topic.

 

Ontopic:

Bel je zo'n nummer terug wat in de topic staat dan ben je voor mij knettergek.

Maar helaas, er zijn nog altijd mensen die hier intrappen tevens als al dat scam in de emails en 2dehands sites.

het blijft toch ongelovelijk naïef. crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt naief maar toch een groot probleem binnen

nederland.

 

De opta maakt op hun site ook al melding lees:

 

Terugbellen naar 0088-nummers

 

Datum publicatie website : 21-08-2008

Officiële publicatiedatum : 19-08-2008

Soort : Persbericht

 

ConsuWijzer heeft klachten ontvangen van consumenten die gebeld zijn door een 0088 (of +88) nummer. Voordat zij de telefoon konden opnemen, werd de verbinding verbroken. Wanneer ze probeerden terug te bellen naar het 0088-nummer, werd de oproep door een computer beantwoord. Ze kregen niemand aan de lijn.

Dit leidde tot verwarring.

 

U kunt zelf beslissen wie u belt of niet belt. Let goed op wanneer u een buitenlands nummer belt dat u niet kent, dat kan meer kosten dan u denkt.

 

Wat is een 0088-nummer?

Een 0088-nummer is een internationaal nummer dat wordt gebruikt voor bijzondere toepassingen (zoals bijvoorbeeld satelliettelefonie). Vandaar dat de tarieven voor het bellen naar deze nummers hoger kunnen zijn dan u normaliter gewend bent.

 

 

pukje:Maakte ze ook maar zo een op hef als mensen lastig

gevallen worden van afgeschermde nummers met reclame/verkoop

praatjes waarvan de beller niet te traceren valt.

Na mijn mening is dat spam en bestaat spam verbod

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.


Weet je wel wat je schreef aan ons?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Rootical
Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.


Weet je wel wat je schreef aan ons?


Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.
cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

i.m.o is een particuliere aansluiting voor telefonie overbodige luxe immers, 99% heeft een GSM.

ik heb al mijn KPN meuk eruit gedonderd destijds, een jaarlijkse besparing van zo'n 800 eurie (ISDN, ADSL + kosten).

sinds ik @Homo er ook weer met plezier heb uitgedonderd en Telfort (KPN) heb binnengehaald heb ik weer een regio-nummer, welke ik eventueel als kiespijn kan missen maar het belt zo lekker (0,00 euriecent de minuut).

d'acord, d'r is wel eens uitval maar dat kan mij de pis niet lauw krijgen. zij die mij kennen, kennen ook mijn gsm-nummer (KPN, legt d'r nooit uut behalve op 1-1 0.00 uur smile ).

 

+88 nummers neemt ome merde en tante merde standaard niet op, eigenlijk onbekende nummers ook niet, alleen als d'r een callerID aan staat.

 

vaste telefonie is zooooo 2007 smile

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik ook al 2 jaar voipbuster.

Nog nooit uitval gehad.

Geluidskwaliteit is beter dan via een reguliere vaste lijn van KPN.

 

Ik heb het nog vauit de tijd dat je er ook een telefoonnummer bijkreeg.. Dus gewoon een regulier nummer aan mijn voipbuster.

 

Ideaal.

Mijn jaarkosten zijn gedaald van 18,95 per 2 maanden bij KPN naar 1 euro per maand voor Voipbuster.

Ideaal...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rootical
Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Rootical
Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.


Weet je wel wat je schreef aan ons?



Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.
cool


Niet instabiel? Weet je wel wat je schrijft?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Rootical
Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Rootical
Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.


Weet je wel wat je schreef aan ons?



Ik vermoed dat 99.9 % van de VOIP gebruikers hun aansluiting via het modem hebben lopen en het ook in de modem geconfigureerd hebben.
Dit is inderdaad bij heel wat modems niet instabiel.
Koop een DIP phone en weg is het probleem, eigen besturing + webinterface, dus zolang je een goede provider en goede hardware hebt zul je nooit zonder telefoon zitten.
Kwaliteit: dito aan analoog.
verschil: vele malen goedkoper dan analoog.
cool


Niet instabiel? Weet je wel wat je schrijft?


Hij wil zeggen gebruik een modem met sip dat is stabiel, maar
gebruik een DIP als je last hebt dat het te stabiel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...