Ga naar inhoud


[vista] wel bedraad , geen draadloos


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Zit al de hele avond de zoeken, maar zie iets over het hoofd denk ik.

 

situatie: UPC Modem, Linksys Router, PB Laptop met Vista Basic.

Via een kabel is er wel internet, zodra de kabel los gaat is er niets meer.

 

Draadloos netwerk is wel te verbinden, er zit even geen beveiliging op, signaal sterkte vol. Vista blijft aangeven in netwerkcentrum : lokaal (ook bij IPv4 en IPv6). Overswitchen van Openbaar naar Prive heeft ook niets uitgehaald.

 

Gebruikers account uitgeschakeld, firewall uitgeschakeld, Norton uitgeschakeld (firewall), rest wel actief (antivirus).

 

Linksys deelt DHCP adressen uit, volgens mij UPC modem ook, maar via een verbinding met mijn iPhone kan ik perfect het internet op, dus dan zou je zeggen het moet werken. Anders zouden conflicten moeten geven met modem/router.

 

Via de setup software en vista software blijven de problemen er ook.

 

Helemaal in het begin hebben ze via mijn internet verbinding (wanadoo) draadloos kunnen internetten, zonder problemen, dus ook het wlan gebeuren werkt.

 

Ooit heb ik ergens een tip gelezen hoe dit optelossen is, via een vista website, maar kan er niet meer op komen.

 

Wie herkent dit, of weet wat ik over het hoofd zie.....

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


zou het ook kunnen zijn dat er een cross cable wordt gebruikt tussen het modem en de router en/of laptop-router ?

 

Of maakt een kabel modem geen gebruik hiervan?

 

 

Ga in iedergeval de profielen eens weggooien en opnieuw scannen. Wel vreemd dat ik met andere pc/iphone wel via het netwerk probleemloos kan werken. Ook modem settings veranderen gaat prima draadloos, terwijl dit via de netwerkkabel continu bleef hangen.

 

zijn er nog meer suggesties?

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn internetverbinding blijft steeds uitvallen terwijl een systeem met Windows XP op dezelfde router aangesloten geen enkel probleem heeft, beiden gebruiken dezelfde browserversie

 

klik

 

1. Start –> run –> regedit.exe

2.HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{GUID}

3. {GUID} sub-key refers to the network adapter that is having the issue. In my case my Intel Pro 2200BG card.

4. Add a new DWORD (32bit) value and rename it to “DhcpConnDisableBcastFlagToggle”.

5. Modify the “DhcpConnDisableBcastFlagToggle” key and change the value to “1″.

6. Modify the “DhcpConnForceBroadcastFlag” key and change the value to “0″.

7. Reboot and test the connection again with DHCP. (The reboot is optional)

 

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken, ga morgen even wat testjes doen.

In iedergeval alle Norton etc. verwijderen, want zonder dat heeft hij het wel gedaan, zij het op een access point van andere buren .

 

Verder heb ik geen mac adres filters aan staan, alles staat zo 'out of box' van linksys, puur om problemen te omzeilen. Ga wel even de verbindingen verwijderen, wellicht ergens een probleem.

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heb je de router op een vast kanaal staan, als dat zo is dan moet je het eens op auto zetten.

 

dus heb je nu bv kanaal 6 in gebruik dan moet je de router ( AP )zelf laten kiezen welk kanaal hij pakt.

 

ik heb problemen gehad met de draadloze verbinding en vista ( dan wel en dan weer geen verbinding ) nadat ik het boven genoemde had gedaan is het probleem weg.

 

veel suc 6

flappie1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update:

 

Heb de hele Norton suite eraf gegooid, had toen verbinding. Nog niet zoals ik het wilde hebben. Daarna complete systeem herstel gedaan, dus alles weer zoals het out-of-the-box kwam.

 

Alles werkt in een keer, even de nieuwe draadloze netwerken gescanned, en hoppa op internet.

 

Voor mij was het al geen Norton meer, maar voor deze mensen ook niet. Opstarten gaat nu ook weer lekker snel.

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...