Ga naar inhoud


AVG start niet meer vanzelf op


gerrit B

Aanbevolen berichten

Normaal starte mijn AVG virusscanner 7.5 (betaalde versie) altijd vanzelf op als ik de computer aanzette, maar na een virusmelding moet ik hem nu steeds handmatig opstarten.

Ik heb alle menu's al zo ongeveer gehad, maar kan nergens vinden hoe ik hem weer op automatsch zet.

Wie weet waar ik dat kan vinden of dit weer in het startmenu kan zetten?

Ooit had ik hier een simpel progje voor waar je nutteloze zaken kon verwijderen en andere er bij zetten, maar kan die nergens meer vinden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit zou je kunnen controleren.

 

Klik op start.

Dan klikken op UITVOEREN.

Type MSCONFIG en 1 muisklik op OK.

Dan komt er een scherm waar je rechtsboven op opstarten kunt klikken zet daar een vinkje bij AVGTRAY.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is ontstaan toen ik de website van onze vereniging wilde bezoeken.

Toen kreeg ik 5 virus meldingen en waarbij zich mallware in de spool.exe had genesteld.

Hier is toen e.e.a in quarantaine gezet waar het virus Backdoor.delf.kmv in stond.

Probeer ik een herstelpunt van voor deze melding terug te halen dan kan dat niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is misschien het beste wat sjattuh schrijft Gerrit,kan je meteen versie 8.0 er op gooien ben je weer up to date ook meteen.

 

Maar staat er bij jou na start,uitvoeren,msconfig en dan opstarten geen AVGTRAY bij?Deze moet je dan aanvinken.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Ja is misschien het beste wat sjattuh schrijft Gerrit,kan je meteen versie 8.0 er op gooien ben je weer up to date ook meteen.

Maar staat er bij jou na start,uitvoeren,msconfig en dan opstarten geen AVGTRAY bij?Deze moet je dan aanvinken.
succes


hmm ik had over zijn versie heengelezen... ik herinner mij een pop up window van AVG welke melde dat ik moest updaten naar AVG 8 omdat zij lagere versies niet meer zouden ondersteunen... Misschien hier iets mee te maken?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel vreemd zijn dat ik een verouderde versie heb, tenminste mijn abonnement loopt nog tot mei 2009 en elke dag worden de up-dates netjes opgehaald.(als ik hem tenminste handmatig start)

Maar ik moet de Cd van Gri-soft hier hebben liggen, wellicht dat er ook een reparatie mogelijkheid oid. op staat.

Anders moeten er denk ik heel wat Up-dates opgehaald worden.

 

En nu er staat alleen

ctfmon c:\windows\system lokatie HCKU\software\microsoft\currentversion\run en daar staat een vinkje voor.

Voor de rest staat er niets meer onder het tabblad opstarten

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet veel Gerrit wat er word opgestart.Als Avg er niet bij staat zal hij dus ook zeker niet opstarten.Ja dan kan je hopelijk met de cd nog iets repareren.Anders na het vissen op zondag avg er opnieuw op zetten.

Succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hun site staat ook de upgrade van 7.x naar 8.0

Ik denk dat je versie 8 moet downloaden en instaleren en je license key moet gebruiken.

 

Dit is wat er op de site van grisoft over staat.

En dan moet je hier kijken How to install AVG 8.0 over AVG 7.x or AVG Free

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Het zou wel vreemd zijn dat ik een verouderde versie heb, tenminste mijn abonnement loopt nog tot mei 2009 en elke dag worden de up-dates netjes opgehaald.(als ik hem tenminste handmatig start)
Maar ik moet de Cd van Gri-soft hier hebben liggen, wellicht dat er ook een reparatie mogelijkheid oid. op staat.
Anders moeten er denk ik heel wat Up-dates opgehaald worden.

En nu er staat alleen
ctfmon c:\windows\system lokatie HCKU\software\microsoft\currentversion\run en daar staat een vinkje voor.
Voor de rest staat er niets meer onder het tabblad opstarten

suc6

Gerrit


Het enige wat hij update zijn de virus definities. Zij hebben een geheel nieuwe versie gemaakt.

Zeg maar zoiets als van Windows XP naar Windows Vista. Je XP voert netjes zijn updates uit maar heeft niet de functionaliteit van Vista. En omdat Microsoft verder wil met Vista zal uiteindelijk Xp achterhaald worden omdat zij deze niet meer updaten.

Hetzelfde me AVG van Grisoft. Het is dus niet vreemd dat je een verouderde versie hebt. Je CD is gemaakt voordat zij versie 8.0 hebben vrijgegeven. Om weer het windows verhaal erbij te pakken, het is alsof Microsoft codes geeft voor hun XP versies die 1 jaar geldig zijn. En deze codes werken ook met Vista omdat zij willen dat iedereen overstapt. (Nu werkt MS anders maar ik hoop dat je het idee snapt).

Je code zal in principe moeten werken met de AVG versie 8.0. Ik zou hem dus gewoon downloaden en installeren met de code die op je CD staat.

En je startup klopt ook niet.. er zou veel meer moeten staan dan 1 regel... Op de eerste pagina (Algemeen), wat staat daar aangevinkt?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVG 8.0 dus even opgehaald en de productcode ingevoerd en inderdaad kon ik die gratis ophalen.

Geheel geinstalleerd en hij wordt weer keurig geactiveerd als ik de computer opstart en nu staat er ook extra AVGtray in de lijst van opstarten.

 

Zou de virusverwijdering in spool.exe dan meteen de hele opstartlijst hebben gewist?

 

in ieder geval bedankt,

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad viel me ook op dat op de 'mindere systemen' AVG niet meer lekker werkt sinds de update naar 8.0>

 

Ik kies er dan ook voor om op dergelijke systemen AVAST-FREE edition te plaatsen. Wederom lekker compact en schijnbaar geheel 'transparant'.

 

Om de trial versie van de free-editie zonder counter te kunnen gebruiken moet je even eenmalig registreren en heb je een gratis versie.

 

Prima !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...