Ga naar inhoud


Cam Canaldigitaal cam updaten lukt niet


Aanbevolen berichten

Ik wil graag de software van mijn cam updaten. Het is er een met een rood/zwarte sticker van Canaldigitaal & TV Vlaanderen. Updaten heb ik geprobeerd, zowel met de kaart in de cam als zonder op BVN en enkele andere kanalen. Ik krijg steeds dat de 'download mislukt' is. De software van de cam is nochtans 1.0 en dus alles behalve up-to-date.

Symptomen die me willen doen updaten zijn :

Ik moet steeds de ontvanger even uitschakelen en terug aanzetten als ik van een FTA van astra2 wil overschakelen naar een gecodeerde zender op astra1.

Weet iemand wat ik over het hoofd heb gezien of wat ik nog kan proberen ? Eventueel een link naar het antwoord hier op het forum. Ik heb me een bochel gezocht maar niets gevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


- Softwareversie: CANALDIGITAAL 1.09.003(1.09.01.00) - Firmware: 1.03.05 - Download ID: 8 .... Google daar even op , dan kan je zien waar ik die mosterd gehaald heb. Verder ben ik een beginnende beginner, dus vraag me niks wat moeilijk te beantwoorden is aub.

- ontvanger is een topfield 5050CI ; geen idee of daar problemen mee zijn om de cam te updaten. Tot nu toe nog niets over gevonden alleszins.

- download id staat op 8, thx anyway

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is vanaf heden een nieuwe mogelijkheid via de Astra lees ik net op de site van Canaal Digitaal :

 

 

 

NIEUW KANAAL VOOR SOFTWARE-UPDATES

 

Software-updates voor de CI-modules van CanalDigitaal en diverse ontvangers zullen vanaf heden niet langer worden aangeboden via voorkeuzekanaal 14 (BVN), maar via een nieuw kanaal.

 

Het nieuwe kanaal is voorkeuze 498: Download CDS.

Deze wijziging is alleen van toepassing wanneer u de software van onderstaande hardware wilt updaten:

 

• CanalDigitaal CI-module

• Philips DSR 2210 / 2211 / 2212

• Philips DSR 7121

• Thomson TS4H

Naar verwachting zullen ook software-updates voor toekomstige Philips- en Thomson-ontvangers (evenals updates voor oudere ontvangers van deze merken) via het nieuwe kanaal Download CDS verlopen.

 

08-09-2008

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan,

 

Ik lees op die TP 9 zenders in. De 9 die er altijd al zaten. Hoe kom je dan aan dat 'download' kanaal om hem op te zetten als er een update van de MediaGuard cam zou zijn?

 

PS: ik zie hem idd in de lijst van Satcodx wel staan.

 

Aanvulling: dit lees ik zojuist op het forum van Satellite Magazine: "Gebruikers die geen beschikking hebben over de Fastscan zaplijsten en toch software willen downloaden voor een CI-module, kunnen dit overigens gewoon blijven doen via het kanaal van BVN".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons

 

Waarom jouw decoder het cds download kanaal niet weet te vinden is denk ik een plaatselijk probleempje.

Mischien moet je wat oude, niet meer ingebruik zijnde, kanalen verwijdere om het cds download kanaal met de nieuwe naam te scannen.

 

Verder denk ik dat de download's op BVN binnen niet al te lange tijd verdwenen zijn.

Twee keer een cds download kanaal is er één teveel en geeft alleen maar verwarring op den duur.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt in principe niet uit op welk (FTA) kanaal je die update uitvoert, zolang deze maar op die transponder ziet. De module haalt zijn update uit de transport stream en niet direct van een kanaal.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, en geldt alleen voor die goedgekeurde kasten en module?

De transponder is belangrijk inderdaad. En die kletskoek van SBS6 is niet in orde. Stel voor dat je nooit naar die zender kijkt? Hoor je er dan ineens niet meer bij?

 

Zeg Alfons: Is die Powercam in orde? Ik heb nu een Aston dualcam in mijn 7710 maar dat zapt een stuk trager dan een 1.05 in de 4000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Precies, en geldt alleen voor die goedgekeurde kasten en module?
De transponder is belangrijk inderdaad. En die kletskoek van SBS6 is niet in orde. Stel voor dat je nooit naar die zender kijkt? Hoor je er dan ineens niet meer bij?


Ik ben in het geheel niet overtuigd door jouw 'Precies'
SBS6 heeft niets met het downloaden van firmware van doen.
Sterker, daar zal je nooit een download op krijgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...