Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Gast molens

Ziggo smartcard

Aanbevolen berichten

Gast molens

Hallo,

Ik heb deze week een startpakket gekocht van een kennis van @home nu Ziggo inclusief smartcard en Humax IR-C fox ontvanger. Nu blijkt dat bij het opstarten alleen Nederland 1 en Jetix werkt en de rest niet. Betekent dit dat ik mijn smartcard moet opwaarderen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@molens,

 

 

Dan heeft de persoon waarvan jij de ontvanger en kaart hebt gekocht waarschijnlijk 2 weken lang gekenen naar het gehele pakket, daarna gaat de kaart op zwart en kun je niet meer kijken.

 

Nederland 1 is de enigste zender die je dan kunt kijken omdat deze dan FTA is, dus zonder codering wordt uitgezonden. Dit kun je ook zien op de ontvanger, als het goed is, maar ik weet niet hoe dat zit op een Humax ontvanger. Wanneer je soms een andere zender kunt kijken is dat puur toeval en zit later de codering er weer op.

 

Wanneer de persoon waarvan jij de ontvanger en kaart hebt gekocht en de kaart is nog niet aangemeld, dan zou je de kaart zelf moeten aanmelden op je eigen naam en adres gegevens. Mocht de andere persoon de kaart wel hebben aangemeld, dan moeten de naam en adres gegevens door gegeven worden met de veranderingen. Gemakkelijker is het dan misschien om een nieuwe kaart te kopen en deze aan te melden, voordeel is dat je dan ook 2 weken alles open hebt staan en kunt kijken, gr.

 

 

Zilverster.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: Zilverster
Nederland 1 is de enigste zender die je dan kunt kijken omdat deze dan FTA is, dus zonder codering wordt uitgezonden. Dit kun je ook zien op de ontvanger, als het goed is, maar ik weet niet hoe dat zit op een Humax ontvanger. Wanneer je soms een andere zender kunt kijken is dat puur toeval en zit later de codering er weer op.

Wat en of er iets FTA is hangt af van de digitale TV aanbieder en zelfs binnen Ziggo zijn er verschillen aangezien het Ziggo intern maar niet wil lukken om de de boel op één lijn te krijgen. Nederland 1 is bijvoorbeeld alleen bij Ziggo/@Home FTA en niet bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel. Bij Ziggo/@Home zijn de volgende kanalen al langere tijd FTA:
Zenderoverzicht
Nickelodeon/Comedy Central
Nederland 1
TV Noord
Omrop Fryslân
Info & Preview kanaal

Citaat:
Wanneer de persoon waarvan jij de ontvanger en kaart hebt gekocht en de kaart is nog niet aangemeld, dan zou je de kaart zelf moeten aanmelden op je eigen naam en adres gegevens. Mocht de andere persoon de kaart wel hebben aangemeld, dan moeten de naam en adres gegevens door gegeven worden met de veranderingen. Gemakkelijker is het dan misschien om een nieuwe kaart te kopen en deze aan te melden, voordeel is dat je dan ook 2 weken alles open hebt staan en kunt kijken, gr.

Misschien wel makkelijker, maar tegenwoordig bij Ziggo zeker niet meer een goedkope oplossing aangezien een nieuw startpakket 30 euro moet kosten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: ArChie
[Misschien wel makkelijker, maar tegenwoordig bij Ziggo zeker niet meer een goedkope oplossing aangezien een nieuw startpakket 30 euro moet kosten.


Maar daar zit dan toch ook een decoder bij in?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@ArChie,

 

 

Klopt, de kaarten zijn duurder geworden het laatste jaar en daarmee ook de hobby blush ............

 

Nog even een tip voor de topic starter, mocht de kaart wel aangemeld zijn dan moet je hem even een tijd in de ontvanger laten zitten, de ontvanger moet dan wel aan staan, het liefst op een gecodeerd kanaal.

 

Als het goed is, ook bij de Humax met de contacten van de kaart naar beneden, gr.

 

 

Zilverster.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: molens
Hallo,
Ik heb deze week een startpakket gekocht van een kennis van @home nu Ziggo inclusief smartcard en Humax IR-C fox ontvanger. Nu blijkt dat bij het opstarten alleen Nederland 1 en Jetix werkt en de rest niet. Betekent dit dat ik mijn smartcard moet opwaarderen?

Hallo molens, zat deze kennis in dezelfde regio of wijk als waar jij nu zit confused

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@ArChie,

 

 

Citaat:
Maar daar zit dan toch ook een decoder bij in?

 

 

Zou je even moeten kijken bij de nu lopende actie voorwaarden.

 

Volgens mij moest men vorig jaar eerst een ontvanger kopen waarna men later het totale bedrag weer terug kreeg.

 

De daar voor liggende periode kon men de ontvanger per maand afbetalen, ongeveer een jaar lang voor een bedrag van 5 euro of iets dergelijks.

 

Gezien ik de ontvanger toch niet gebruik om er TV mee te kijken maak ik gebruik van een Dreambox en heb nog nooit aan de eeen of andere actie meegedaan, gr.

 

 

Zilverster.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@Sjaak(k),

 

 

Goeie opmerking, jij bent tenminste wakker blush , opnieuw scannen kan i.d.d. ook een oplossing zijn, gr.

 

 

Zilverster.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast molens

Hallo Sjaak,

Ik woon in Noord-Brabant en de verkoper in Overijssel. Ik heb de frequentie via mijn postcode ingevuld en ook de netwerk ID.De verkoper zei dat hij op de smartcard 23 kanalen kon ontvangen, maar bij mij lukt dat niet. Wat nu te doen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Origineel bericht van: molens
Hallo Sjaak,
Ik woon in Noord-Brabant en de verkoper in Overijssel. Ik heb de frequentie via mijn postcode ingevuld en ook de netwerk ID.De verkoper zei dat hij op de smartcard 23 kanalen kon ontvangen, maar bij mij lukt dat niet. Wat nu te doen.

@Molens, dat is nu net het probleem, jij zal waarschijnlijk een nieuwe kaart moeten kopen voor je eigen regio N-Brabant, crazy
Het smartcard nummer is nl gekoppeld aan de postcode en naam van degene die in overijsel woont, en kunnen zo jou aansluiting blokken indien je niet meer betaald. Je kunt proberen opnieuw te registreren in je woonplaats, maar daar moet je waarschijnlijk voor gaan betalen. sick
Dus of je nu echt goedkoper uit bent met de aanschaf van dit pakket confused

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb hier wel een Ir-Fox staan.

 

Wel even een nieuwe netwerkscan doen, lijkt me een goede gewoonte bij problemen.

 

Zonder smartcard even testen, dan kun je zien of je hetzelfde ontvangt als met smartcard.

Bij kanalen die niks doen zie je "E04 Voer smartcard in a.u.b.", alleen zie ik hier bij 113 t/m 115, Hallmark, TCM, Mgm, wel de ondertitels zonder kaartje.

 

Hier Ziggo Casema West, volgende kanalen open zonder kaartje;

12 Zenderoverzicht

950 Den Haag TV

990 Info TV

 

Wat je ook nog kunt doen is de kontakten op de kaart even met een gummetje schoonmaken.

 

Werkt hij nog niet, en de kaart is al geregistreerd, je kaartje laten verhuizen! Heb je wel een schriftelijke verklaring van overdarcht van de originele eigenaar voor nodig.

 

Succes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

- De smartcard is niet gekoppeld aan postcode, provincie of wat dan ook. Hij wordt pas persoonlijk als je de antwoordkaart - met daarop het smartcard nummer - invult en retour stuurt naar Ziggo.

- Het lijkt erop dat de previewperiode op de smartcard is verlopen en deze niet, of niet juist is geregistreerd. Dan gaat het beeld op zwart.

- De oplossing is bellen met de helpdesk van Ziggo. Geef het smartcard nummer op en vraag welk adres hierbij is geregistreerd. Doorloop samen met de medewerker desnoods via de telefoon de registratie. Selecteer het gewenste pakket, bijvoorbeeld het gratis digitale pakket Z1 en de activatiepuls wordt verzonden. Na maximaal 2 dagen heb je beeld

 

Er is nu al een aantal maanden een actie gaande van Ziggo waarbij je voor 39,95 een decoder én smartcard in één pakket kunt krijgen. Te koop bij je lokale electronica winkel.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

In Amersfoort zelfs voor 15 euro, ik heb er maar 3 gekocht met de waardebon van mezelf en van 2 buren wink Ik heb nu een decoder met kaart voor 3 tv´s. smirk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.