Ga naar inhoud


Klokken afvoerwater vaatwasser in gootsteen.


Gast Django

Aanbevolen berichten

Al eerder een bijna gelijke vraag op deze site geplaatst.

Na het plaatsen van onze nieuwe keuken hebben wij het volgende lawaai probleem.

 

De vaatwasser is - wij zijn al wat ouder - op hoogte geplaatst naast het aanrecht waarin zich de gootsteen bevindt.

 

Bij het gebruik van de vaatwasser worden wij letterlijk en figuurlijk geconfronteerd met heel veel lawaai vanuit de gootsteen als het water uit vaatwasser wordt gepompt.

Het is een 1 1/2 gootsteen.

 

De figuren die voor de keukenhandelaar de installatie hebben verzorgd - 2 ZZP's -

blijken dus naast het wel toebrengen van veel schade aan de nieuwe keuken en bestaande eigendommen van ons, weinig verstand te hebben van het aansluiten

van de keuken op door hen zelf aangelegde nieuwe waterafvoer etc.

 

De schade die zij hebben toegebracht, zelfs het door een muur heen boren, hebben zij voor ons verzwegen en hebben wij zelf dienen te ontdekken.

De schade is door de keukenhandelaar geregeld, maar de figuren die hier gewerkt hebben willen wij terecht niet meer in huis hebben.

 

Nu heb ik verschillende installateurs gebeld om naar het borrelen en het rotlawaai

bij het afpompen van het water te komen luisteren en dit voor ons op te lossen..

Het probleem is echter, dat men daar geen zin in heeft, ook als wij daar normaal voor betalen.

 

Mijn vraag is, waardoor komt het hevige lawaai bij het afpompen en wat is daar aan te doen.

Ook het borrelende geluid bij het normaal gebruik van de kraan bij de gootsteen is nog steeds aanwezig.

Daar hadden de figuren die hier gewerkt hebben en wat toch het e.e.a. heeft gekost, geen oplossing voor, of geen zin in dit op te lossen.

Wij hebben veel woningen gehad en zeker al dertig jaar een vaatwasser, maar nooit dit gedonder gehad.

 

Ik ben benieuwd naar de oplossing van dit probleem door Satters die eventueel dit

vervelende fenomeen kennen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het klokkende geluid is natuurlijk een resultante van het waterslot

dat dient ervoor om stank uit de riolering tegen te houden

echter bij een nieuwe aansluiting waar water in de riolering gepompt/geperst wordt ontstaat overdruk in het waterslot.

 

die overdruk zou kunnen worden vermeden door te ontluchten

door de uitloop van de vaatwasser hoger in te brengen in een aparte afvoerbuis en die tevens te voorzien van een waterslot(zwanenhals)

pas na de zwanenhals kan dan afvoerbuis van gootsteen en afvoerbuis van vaatwasser worden verbonden.

 

zodat het persen en pompen eigenlijk al in de open staande aparte afvoerbuis expandeert en natuurlijk afloopt.

 

een schets zal het duidelijker maken, maar mijn papier is op :D

 

cheers

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk zit de afvoer van de vaatwasser rechtstreeks aangesloten op de afvoer van de gootsteen. Dit is lekker makkelijk omdat op de gootsteenafvoer vaak al af-fabriek een aansluiting zit die dit mogelijk maakt. Nadeel is uiteraard dat het water vlak onder het afvoerputje in de (kleine-) afvoer wordt geperst en de geluiden dus gemakkelijk naar buiten dringen.

 

Om dit te verhelpen moet de afvoerbuis wat lager in tweeën worden gesplitst en de tweede buis opvoeren tot deze voldoende hoog is boven de onderkant van de vaatwasser. ( 90 cm )

In die buis vervolgens de afvoerslang leggen.

 

Edit: idd een zwanenhals meenemen in die 2e buis, want vermoedelijk zit er nu helemaal geen zwanenhals in de buis. (want die zit standaard al in de gootsteenafvoer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Django

 

Je hebt regelmatig problemen met sat. etc.

Als je Flevostad, Lelystad is, kan ik je misschien wel

helpen.

Laat maar weten.

mvg,

Alex

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Django
Al eerder een bijna gelijke vraag op deze site geplaatst.
Na het plaatsen van onze nieuwe keuken hebben wij het volgende lawaai probleem.

De vaatwasser is - wij zijn al wat ouder - op hoogte geplaatst naast het aanrecht waarin zich de gootsteen bevindt.

Bij het gebruik van de vaatwasser worden wij letterlijk en figuurlijk geconfronteerd met heel veel lawaai vanuit de gootsteen als het water uit vaatwasser wordt gepompt.
Het is een 1 1/2 gootsteen.

De figuren die voor de keukenhandelaar de installatie hebben verzorgd - 2 ZZP's -
blijken dus naast het wel toebrengen van veel schade aan de nieuwe keuken en bestaande eigendommen van ons, weinig verstand te hebben van het aansluiten
van de keuken op door hen zelf aangelegde nieuwe waterafvoer etc.

De schade die zij hebben toegebracht, zelfs het door een muur heen boren, hebben zij voor ons verzwegen en hebben wij zelf dienen te ontdekken.
De schade is door de keukenhandelaar geregeld, maar de figuren die hier gewerkt hebben willen wij terecht niet meer in huis hebben.

Nu heb ik verschillende installateurs gebeld om naar het borrelen en het rotlawaai
bij het afpompen van het water te komen luisteren en dit voor ons op te lossen..
Het probleem is echter, dat men daar geen zin in heeft, ook als wij daar normaal voor betalen.

Mijn vraag is, waardoor komt het hevige lawaai bij het afpompen en wat is daar aan te doen.
Ook het borrelende geluid bij het normaal gebruik van de kraan bij de gootsteen is nog steeds aanwezig.
Daar hadden de figuren die hier gewerkt hebben en wat toch het e.e.a. heeft gekost, geen oplossing voor, of geen zin in dit op te lossen.
Wij hebben veel woningen gehad en zeker al dertig jaar een vaatwasser, maar nooit dit gedonder gehad.

Ik ben benieuwd naar de oplossing van dit probleem door Satters die eventueel dit
vervelende fenomeen kennen.



Daarom heb ik onlangs mijn keuken en nog meer dingen door duitse bedrijven laten doen.
Hier in nederland werken ze alleen nog met zzp,vroeger waren er montage-bedrijven die nog enigzins ervaring hadden,
Tegenwoordig weet de keuken,badkamerleverancier niet eens wie de keuken gaat monteren.
Onlangs wilde ik een nieuwe dekvloer,vloerverwarming en tegels laten leggen,enkel zzp.
Na een diskussie hierover zou de beste die hij kende komen,na het leggen van de dekvloer heb ik iedereen weggestuurd (een grote bende)en ben naar een bekende duitse winkel gegaan(80 man eigen personeel).
Dat ging perfect.
Betreft u gootsteen,door de grote val ontstaat er vacuum op het waterslot van de gootsteen,er is niet over nagedacht of er is geen beluchting.
Als er een kruipruimte is zou ik voor die vaatwasser een nieuwe aansluiting laten maken.
Dat installateurs niet komen als er ergens een zzp of iets dergelijks geweest is komen ze vaak niet,die mogen nu de kruipruimte in en het slechte werk opknappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reacties.

Veel kretologieën gaan uiteraard boven mijn niet technische pet.

 

@ Alex.

 

Ik woon inderdaad in Lelystad.

Zal even per PM naar je reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wij hebben de vaatwasser ook hoger staan vanwege mijn lengte (over de 2 meter). Dan hoef ik niet zover te bukken.

 

Hierdoor liepen we tegen hetzelfde probleem aan (de putjes van beide spoelbakken begonnen te kolken). Zelf heb ik nog geprobeerd een extra zwanehals aan te brengen, maar dit hielp slechts ten dele. Een lokale installateur (van de oude stempel) adviseerde me een stuk dunnere afvoer in de slang van de afvoer van de vaatwasser te monteren. We hebben een derde van de orginele afvoerleiding als maat genomen.

 

Tot mijn verbazing was het probleem hiermee opgelost. De vaatwasser doet iets langer over het leegpompen (10%) maar het geluid is weg. Ik had verwacht dat een vernauwing problemen met zeepresten en voedselresten zou opleveren, maar nu, na drie jaar, nog geen problemen gehad.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou een oplossing kunnen zijn.

Het probleem voor mij is echter, dat ik door mijn artrose in mijn handen deze zaken niet zelf kan doen.

Het is dan ook voor ons vervelend, dat installateurs deze klus niet willen oplossen, zij verwijzen na degene die het niet goed hebben gedaan.

Ja,zoblijf je dan aan de gang.

Ik denk, dat ik maar eens een advertentie zet op www.W.rksp.ot.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft een beluchtingsprobleem.

Dit is niet op voorhand eenvoudig op te lossen,

althans, een pasklaar antwoord is niet zomaar gegeven.

Dit is zéér afhankelijk van de gedetailleerde situatie

die vooraf niet is in te schatten.

Reden voor velen die zich distantiëren van een niet

inzichtelijke situatie.

Geef iemand de gelegenheid tot de trail en error-methode.

Dan alleen krijg je iemand die jouw situatie wil aanpakken.

 

Het klinkt misschien simpel maar het probleem is nu eenmaal

lastig.

 

Sorry voor het niet adequate antwoord maar je weet wel

gelijk waarom niemand happig is tot het verhelpen van

jouw probleem.

 

Ik zou best een goede aanbeveling willen doen maar dan wil ik

alle gegevens willen hebben maar vooral zien. Dus maak

foto's en dan praten we verder. Wel zal je zelf een en ander

uit moeten voeren ondanks je handycap.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft voor mij niet zo zin, ben al zo doof als kwartel volgens de familie.

Kan ook zijn dat ik Oost-Indisch doof ben, maar niet door vertellen. laugh

 

Neemt niet weg, dat ook de gootsteen borrelt na gebruik van de water kraan.

Het is gewoon voor een hoop geld waardeloos aangelegd. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Con,

 

Ik zal met mijn digitale camera wat foto's maken van de aansluitingen in het gootsteen kastje.

 

Misschien kan je mij jouw email adres mailen, dan geef ik e.e.a. door.

Mijn email adres tram828@mac.com.

 

Met groet,

 

Django.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...