Ga naar inhoud


Hoe Ghost 14 gebruiken?


Spotvogel

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin haalt nogal 's afgrijselijke dingen uit met haar PC, en dan kan ik weer aan het werk...

Ik heb 'm net helemaal opnieuw opgebouwd, aangekleed en opgetuigd, en hij doet het weer prachtig.

Van die situatie wil ik dus een Ghost draaien, op CD of DVD, waar van af ik op kan starten en herinstalleren.

Desnoods op een nieuwe/ andere schijf als dat zo uitkomt.

 

Nu heb ik dus Ghost 14 voor m'n neus, die moet dat beslist kunnen, maar hij kan zoveel?

Het is dus eigenlijk niet de bedoeling om herstelpunten op de HDD aan te brengen, dat doet XP immers ook al.

Ook de optie om iets extra's op de schijf neer te zetten waar van af je dan later kan herinstalleren trekt me niet zo, dat heb ik al op m'n eigen Acer laptop en daar wil ik eigenlijk juist vanaf...

Nee, gewoon een ghost op een schijfje(s), waar de PC van af op kan starten, en waarbij ik dan de vraag krijg waar (op welke aangetroffen schijf c.q. partitie) er geherinstalleerd moet worden, liefst met de mogelijkheid aangetroffen partities te verwijderen etc.

Dat moet toch kunnen met Ghost?

Alleen, onder welke optie?? :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan ze niet wat bewusters omgaan met die PC ? smile

als mijn vrouw haar PC om zeep helpt, tja, hier heb je een installatie-cd en succes ermee smile

 

maareh, je kan een .gho image maken en die op cd bakken. vervolgens, als ze het weer eens voor elkaar heeft, opstarten met ghost bootflop/cd-rom en dan het image terugzetten.

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ja, zij krijgt altijd de nieuwste, snelste en krachtigste PC thuis, en ik krijg dan haar oudere afdanker.

Die trek ik dan leeg en bouw 'm weer op, en na een jaar is die nieuwe krachtige PC van haar 5X zo traag als de mijne....

En in het begin krijg ik 'm nog wel weer op gang, maar uiteindelijk.....

 

Maar goed, ik had eigenlijk begrepen dat ik met Ghost een bootable CD/DVD kon branden die in een kwartiertje de originele toestand weer op de PC zou zetten.

 

 

Met welke van de vele funkties van Ghost 14 bak ik die image en hoe maak ik een ghost bootflop of cd-rom?

 

Ik heb echt al een tijdje naar dat Ghost zitten kijken, maar zie alleen maar gezeur over herstelpunten plannen en zo?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spotvogel
Mijn vriendin haalt nogal 's afgrijselijke dingen uit met haar PC, en dan kan ik weer aan het werk...


daar is niets tegen bestand.

en vooral niet omdat dergelijke computergebruikers cummulatief fouten maken, waardoor regelmatig images maken ook al die afgrijselijke dingen mee ingebakken krijgen.

enkel een constante support en controle helpt de supportgevende een snelle disaster-recovery uit te voeren.

1) meerdere accounts aanmaken (met minstens 2 van de 3 als superuser/beheerder en natuurlijk NIET de vriendin als superuser
2) van de nieuw geconfigureerde pc een bootable image op dvd zetten
3) data die geproduceerd wordt (of cumulatief erbij komt) op een tweede hdd zetten danwel op een nas
zodat je bestanden en mail altijd op een veilige plek staan die niet aan het beheerssysteem dat hersteld moet worden ten prooi vallen (map mijn documenten, map waar het toegevoegde gegevensbestand van outlook staat etc)
4) elke dag de crapcleaner draaien (kan bij opstarten automatisch)
5) elke dag de een backup maken van de data op de tweede hdd of nas

dus al met al heb je bij sommige computergebruikers iemand nodig die minstens een uur en/of langer de zooi opruimt

dan lijkt me de tweede suggestie van Ome Merde het beste.
hier is de cd-rom en regel het maar zelf.
:D

cheers

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Tonskidutch2) van de nieuw geconfigureerde pc een bootable image op dvd zetten

3) data die geproduceerd wordt (of cumulatief erbij komt) op een tweede hdd zetten danwel op een nas

cheers

 

Ja, dat is het nu juist!

Ik ben net klaar met het herconfigureren van dat ding, hij draait prachtig, soepel en retesnel, en ik heb een 2e schijf toegevoegd voor haar data.

Ik wil dus NU een image van haar windowsschijf bakken, zodat ik daar over een half jaar gewoon van kan booten en de situatie van vandaag kan terug zetten.

Mar ik "zie het niet" in die Ghost 14.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...