Ga naar inhoud


Subforums in het Dreambox forum of niet?


Ron

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Sat4all is nooit een democratie geweest en zal het ook nooit worden. We nemen grote beslissingen op het forum wel met alle moderators samen, maar de moderators zijn weer niet democratisch gekozen.
Ik vind 30% TEGEN subforums te veel om iets dat nu ook prima werkt te gaan wijzigen. Als echt slechts een klein deel (zo'n 10%) tegen zou zijn geweest is het een duidelijke zaak.
Subforums hebben voor ons (maar ook voor jullie) ook nadelen.
-Een moderator heeft (nog meer) forums om in de gaten te houden.
-Weinig overzicht (geldt zowel voor moderator als voor leden)
-Onduidelijke onderverdeling (zeker voor nieuwelingen).
-Moderators zullen nog meer aan moeten passen en verplaatsen.
Ik zal eens overleggen met de andere moderators in dit forum.
De Poll was alleen om te polsen hoe jullie wensen er voor staan. Dat wil niet altijd zeggen dat we blindelings met het hoogste aantal stemmers in zee gaan.

Ron


Even een reactie:
-meer forums is geen argument mijns inziens (aantal berichten zal gelijk blijven)
-Voor het overzicht is gewoon een zoekfunctie te gebruiken.
-Over de onduidelijke indeling ben ik het met je eens.
-meer werk voor moderators geloof ik ook wel, maar vele handen maken licht werk. Misschien zijn er mensen die als moderator willen helpen?

Verder vind ik het een goed forum. Misschien is er een mogelijk om een functie toe te voegen waarbij je alle ongelezen berichten te zien krijgt sinds je laatste bezoek (dit mis ik wel).
Ik besef wel dat als je 2 weken op vakantie geweest ben je heel veel berichten hebt staan, maar dat is te danken aan het goed bezochte forum.
Verder succes en we horen wel wat het wordt.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Uit het stemmen blijkt dat 70% (waarvan een aantal die liever nu nee zouden stemmmen) op Ja gestemd heeft.
Er is echter een belangrijk aandeel van 30% dat heel stellig geen subforms wil.
Ik denk dat we de situatie dan beter kunnen laten zoals het nu is.
Technisch gezien is het voorstel van Pieter vrijwel hetzelfde als dat van mij (alleen de DM7025 bij de 800/8000 gevoegd) maar ik denk dat te veel leden dat niet zullen begrijpen. De meeste leden (en zeker beginners) weten het verschil tussen enigma en enigma2 al niet, laat staan dat ze weten wat het verschil tussen CDK en OE is.
Zo laten dan maar?

Ron


Vindt dit ook een rare zaak 70% is voor en dus doen we het maar niet confused, komt dit nu omdat jullie er altijd al op tegen
waren? Doe dan geen pol!
Je kan gewoon de boxen aan geven ja en niet alleen enigma 1 of 2. Ik vindt het systeem op ihad toch een stuk prettiger lezen dan hier, je kan daar gewoon direct naar het deel gaan wat je interesseert.
Maar goed ik leg me er wel bij neer, want de subforums komen er toch niet whistle

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv
Had een beetje het idee dat er democratisch gestemd zou worden. 70% voor en 30% tegen, dus we doen het niet. Het hele stemmen had geen effect.


Ben ik het niet helemaal mee eens.
Als je gemiddeld kijkt zie je dat vooral diegene met minder berichten een splitsing willen, en de "oude rotten" met enkele duizenden postings het liever zo houden, óf de splitsing zoals Pieterg voorsteld tussen CDK, OE en E2 boxen.
Dat het daardoor vooral voor beginners niet meer te snappen is, is reden genoeg alles zo te laten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me wel vinden in je argumenten het zo te laten. Ik wil nog wel een keer een pleidooi houden voor het inrichten van een (experimentele) wiki. Overigens had ik als beeld dat dit vooral door de gebruikers zou worden gevuld (zoals bij wikipedia) en niet zo zeer als extra activiteit van moderators.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt blij dat het niet veranderd, 30 procent is inderdaad veel teveel voor zo'n grote verandering.

 

Overigens heeft die percentage verdeling allemaal niets met democratie te maken want daarin geldt ook niet altijd dat er overstag wordt gegaan bij 51 procent.

 

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Technisch gezien is het voorstel van Pieter vrijwel hetzelfde als dat van mij (alleen de DM7025 bij de 800/8000 gevoegd) maar ik denk dat te veel leden dat niet zullen begrijpen. De meeste leden (en zeker beginners) weten het verschil tussen enigma en enigma2 al niet, laat staan dat ze weten wat het verschil tussen CDK en OE is.


Klopt, maar als je de kreten 'cdk' en 'oe' en 'enigma' niet noemt, en slechts de betreffende boxtypen per categorie geeft, hoeft dat geen bezwaar te zijn.

Citaat:

Zo laten dan maar?


Valt ook te verdedigen. Er is een vrij grote groep tegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat subfora naar type zoals voorgesteld door Tox niet lekker werkt omdat veel Dreambox kennis voor alle Dreamboxen geldt. Uiteraard zijn er verschillen maar dat zijn meer details die te amken hebben met zaken zoals bediening etc.

Als je naar onze oosterburen kijkt dan vindt ik het vaak moeilijk om antwoord te vinden op problemen omdat je niet weet waar je precies moet zoeken met al die subfora.

Als je een indeling maakt naar toepassingen van de Dreambox zoals bijvoorbeeld: - Cams, plugins, netwerk dan zou het nog wel eens en verbetering kunnen zijn.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kom je daar nu bij

 

als we een pol starten over een politicus, wordt die ook niet naar huis gestuurd. :D

 

uitslag is informatief maar toch niet een verplichting.

 

ik kom overigens op veel fora

de all-rounder is toch echt wel het prettigst

de unieke is extreem eenzijdig en technocratisch.

 

cheers

Impossible

Röyksopp, Alison Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

Technisch gezien is het voorstel van Pieter vrijwel hetzelfde als dat van mij (alleen de DM7025 bij de 800/8000 gevoegd) maar ik denk dat te veel leden dat niet zullen begrijpen. De meeste leden (en zeker beginners) weten het verschil tussen enigma en enigma2 al niet, laat staan dat ze weten wat het verschil tussen CDK en OE is.

Dat 't E1, E2, CDK of OE is, is een technische benadering die veel gebruikers inderdaad niet snappen. Je zou dan gewoon de boxtypes moeten opsommen per forum (forum voor DM7025, DM800 en forum voor andere boxen). Een onderscheid tussen OE en CDK vind ik te ver gaan en is alleen voor mensen die helemaal into-the-image zijn interessant. Ik kan ter plekke wel m'n antwoord voor OE of CDK formuleren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...