Ga naar inhoud


NAS voor gebruik met philips connected planet


Its_Johan

Aanbevolen berichten

HAllo,

 

Ik ben op zoek naar een NAS die gebruikt kan worden met een philips 42pf9731 tv. Deze heeft 'connected planet' on board en kan momenteel al mijn media files over het netwerk afspelen indien mijn PC aanstaat en PMM draait (Philips Media Manager). Graag zou ik dat willen doen van een NAS zonder dat de pc aan hoeft te staan.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
PMM draait (Philips Media Manager)

 

dus een windows applicatie?

wat doet ie allemaal en hoe

is het client server achtige software?

 

de meeste nassies zijn linux based en de nieuwere hebben een meerdere linux applicaties, die kunnen onder andere streamen / ftp / fileserver / multimedia center / webserver / downloadcenter en nog meer.

 

maar de kwestie is, wat er tussen NAS en TV moet zijn opgebouwd aan communicatie anders dan enkel utp verbinding hebben.

 

is overigens philips support niet een bron van kennis?

 

cheers

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PMM is een programmatje dat je schijf doorzoekt naar media bestanden die je dan op je TV kan browsen (muziek, video, fotos).

Op http://www.twonkyforum.com/viewtopic.php?f=9&t=3201 heb ik gelezen dat het met een 'twonky NAS' zou moeten werken. Maar dat zegt mij niet veel.

Ik heb ook Philips al een mail gestuurd en zou binnen 5 dagen antwoord moeten hebben.....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ter informatie, de tv werkt met PMM (Philips Media Manager, maar ook bijvoorbeeld met Windows Media Connect. Het is dus niet programma afhankelijk.....

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips kennende is het ook upnp compatible. (Kijk eens in de gebruiksaanwijzing) Als je een NAS uitzoekt moet je er dus op letten of hij een upnp server aan board heeft.

 

Je kunt ze zelf samenstellen. Let daarbij eens op Dlink, Synology. Dan koop je zelf een behuizing en schuift er zelf een harde schijf in.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding staat:

"Multimedia connections: Ethernet-UTP5, UPnP, WiFi (opt. Ethernet-bridge), 7-in-1 Memory Card Reader, USB (streaming video capable)"

 

Dus UPnP compatible.

 

Echter mail van Philips vermeld:

Citaat:
U heeft ons gevraagd of het mogelijk is om een NAS schijf aan te sluiten op uw 42PF9731D.

 

Helaas is dit niet mogelijk met dit toestel. Bij 2008 modellen is het bij enkele toestellen wel mogelijk. Bij de volgende modellen is het mogelijk een externe harde schijf toe te voegen: 42PFL9603D/10, 42PFL9703D/10

 

Met vriendelijke groet,

Philips Nederland

Ter Info, de 42PFL9603D/10, 42PFL9703D/10 modellen zijn DLNA certified... misschien dat UPnP alleen niet genoeg is ?

 

Tegenstrijdig met de berichten op het twonky forum..... Maar zoals gezegd heb ik daar geen kaas van gegeten.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Its_Johan
In de handleiding staat:
"Multimedia connections: Ethernet-UTP5, UPnP, WiFi (opt. Ethernet-bridge), 7-in-1 Memory Card Reader, USB (streaming video capable)"

Dus UPnP compatible.

Echter mail van Philips vermeld:
Citaat:
U heeft ons gevraagd of het mogelijk is om een NAS schijf aan te sluiten op uw 42PF9731D.



Helaas is dit niet mogelijk met dit toestel. Bij 2008 modellen is het bij enkele toestellen wel mogelijk. Bij de volgende modellen is het mogelijk een externe harde schijf toe te voegen: 42PFL9603D/10, 42PFL9703D/10

Met vriendelijke groet,
Philips Nederland

Ter Info, de 42PFL9603D/10, 42PFL9703D/10 modellen zijn DLNA certified... misschien dat UPnP alleen niet genoeg is ?

Tegenstrijdig met de berichten op het twonky forum..... Maar zoals gezegd heb ik daar geen kaas van gegeten.


Net zoals Upnp is ook DNLA een protocol, het kan dus naast elkaar bestaan. Je hoeft ze niet beiden te hebben.

Misschien staat hier wat nuttigs voor je http://en.wikipedia.org/wiki/UPnP_AV_MediaServers

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Its_Johan
op het twonky forum.....


wel gisteren had ik ook daar nog eens verder gelezen en op andere sites (trefwoorden 42PF9731D + Nas etc) dat er geen enkele definitieve bevestiging te vinden is over een dergelijke doelstelling.
veel franse sites en zelfs amerikaanse geven allemaal iets van hoop maar weinig definitiefs inzake succes.

bovendien het citaat van philips is (met excuus) wel duidelijk weer een helpdesk antwoord: "koop maar een andere"

cheers

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar philips DMA's gehad waaronder hele oude. Deze werken allemaal met mijn upnp NAS (QNAP with twonky).

Ik ik zou niet 100% procent het philips antwoord vetrouwen. gewoon eens kijen of je van imean deen NAS kan lenen en uitproberen

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lemoi
Ik heb een paar philips DMA's gehad waaronder hele oude. Deze werken allemaal met mijn upnp NAS (QNAP with twonky).
Ik ik zou niet 100% procent het philips antwoord vetrouwen. gewoon eens kijen of je van imean deen NAS kan lenen en uitproberen


Die tv heeft toch ook een usb aansluiting?, kan je daar geen usb schijf aanhangen? ik heb het zien werken met een usb stick waar divx op stonden, ik denk dat het met een usb schijf niet anders is.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt inderdaad prima en dat doe ik nu ook, maar het zou mooier zijn dat je niet iedere keer met die disk hoeft rond te sjouwen en gewoon van een NAS kon spelen.

 

Ik ben trouwens van plan een LaCie Ethernet Disk Mini te kopen. deze is niet te duur en heeft een 400mhz procesesor onboard en ook een UPnP media Server....Iemand ervaring met dat ding ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou elders kijken, service is niet het sterkste punt als er iets aan mankeert is helaas mijn ervaring

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop tegen het zelfde probleem zoals de topic-starter omschrijft.

Echter niet met de 42pf9731 maar met de Streamium Sl400i

 

Google anders op Philips Streamium, er is op ander forums meer overgeschreven.

 

Heb zelf de 37Pf9631 ook met USB:

 

USB harde schijven: ondersteunt de TV alleen FAT en FAT32 bestandsindeling. Dit is het gangbare formaat voor oudere en kleinere schijven, de nieuwere schijven zijn vaak geformateerd in NTFS formaat. Nu is de grap, dat Windows wel grote FAT schijven kan lezen, maar niet meer wil toestaan ze in dat formaat te formatteren (dat is een vinding van Microsoft, aangezien alleen windows NTFS schijven leest, terwijl alle andere besturingssystemen FAT en FAT32 herkennen. Er zijn op internet wel een aantal miniprogrammatjes te vinden, waarmee je toch vanuit Windows een USB schijf boven de 40 gigabyte in FAT32 kan formatteren, zodat de TV hem herkent. De TV heeft geen limiet aan grootte van de schijf. Als je hulp nodig hebt met het vinden van zo'n programmatje, dan moet je maar even laten weten. Het makkelijkste is omop Internet "format USB drive" in te tikken en dan even neuzen. Heb het zelf ook gedaan met een 500 gig schijf,en werkt perfect.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel gebruik ik een 120GB USB harde schijf, inderdaad FAT32 geformateerd. (was eerst NTFS en dat werkt inderdaad niet) Nu wil ik graag een NAS gebruiken....

Ik heb wat gelezen en heb de hoop dat een van de volgende zou werken:

LaCie Ethernet Disk Mini

Buffalo Linkstation Live

aangezien ze beide een UPnP media server on-board hebben.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...